אא

גלגל הצלה? הממשלה אישרה 50 מיליון ש' לעידוד התיירות בטבריה

מתוך ה-50 מיליון ש' שהממשלה אישרה לעידוד התיירות בטבריה, 5 מיליון ש' יוקצו לשיקום ה"טיבריום" - מזרקת המים שמשכה אלפי תיירים וטבעה ב-2013 עקב העלייה במפלס הכנרת ועל החלמאות סביבה התייחס גם מבקר המדינה  

טבריה והכינרת. צילום: Shutterstock טבריה והכינרת. צילום: Shutterstock
הממשלה אישרה היום (א, ה-21 ביוני) את הצעת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להקצות למעלה מ-50 מיליון שקל לעידוד התיירות בטבריה. נתניהו בפתח ישיבת הממשלה אמר, "אנחנו נקצה היום למעלה מ-50 מיליון שקלים לפיתוח וקידום התיירות בטבריה. זאת תוכנית שכוללת מענקים לעסקים קטנים, בניית תוכנית מקיפה לפיתוח התיירות, מתן תמריצים לשיפור בתי מלון ותקציב לפיתוח העיר. אני מקווה שבכך נצעיד את טבריה קדימה ונעודד בה גם את הכלכלה וגם את התיירות".
גלגל הצלה גלגל הצלה
רק 1.9 מיליון שקל יוקצו לסיוע לעסקים קטנים ובינוניים בעיר שנפגעו ממשבר הקורונה. צילום: 123rf את התכנית הוביל משרד ראש הממשלה בשיתוף משרדי הפנים, התיירות, הכלכלה והתעשייה והמשרד לפיתוח הנגב והגליל והיא כוללת את הצעדים הבאים:
  • 20 מיליון שקל מענקים מיוחדים לעידוד הקמה והרחבה של בתי מלון וכן להסבת מבנים לבתי מלון. מטרתם של המענקים המנהליים היא לעודד יזמים לבנות בתי מלון חדשים בעיר, או לחילופין לבצע הסבה של מבנים קיימים לבתי מלון. הקמתם של בתי מלון חדשים בעיר תוביל לשיפור המוצר התיירותי ולגיוונו בכל האזור, לרבות כניסה של מלונות קונספט, מלונות מטיילים, מלונאות עממית והוסטלים, וכן תעודד פיתוח אטרקציות וכניסה של רשתות ארציות ובינלאומיות. הפרויקטים יקדמו תחרות בענף התיירות בעיר, שתעודד את שיפור השירותים, השקעה בתחזוקה איכותית יותר ושידרוג החדרים.
  • סיוע בגיבוש תכנית אב לתיירות לפיתוח העיר טבריה. משרד התיירות ייסע לעיריית טבריה לגבש תכנית אב תיירותית במימון של 90% משעות הייעוץ המקצועיות במגוון תחומים - שיווקי, כלכלי, סטטורי וכדומה.
  • 5 מיליון שקל לשיקום, שדרוג והתאמת מיזם ה"טיבריום" (מופע מים בכינרת) שטבע בשנת 2013 עקב העלייה במפלס הכנרת ועל החלמאות סביבו התייחס גם מבקר המדינה באחת מדו"חותיו.
  • 6 מיליון שקל לטובת פעולות לשיפור פני העיר, לרבות שדרוג תשתיות, ניקיון ותחזוקה באזורי התיירות בעיר.
  • 15 מיליון שקל להקמת יחידת תיירות עירונית שתפעל לעריכת אירועי תרבות ייחודיים, מיתוג ושיווק העיר ותנהל באופן שוטף את מכלול המוצר התיירותי בעיר טבריה. יחידה זו תעסוק בין היתר בהפקה, בקידום ובשיווק אירועים רבי-משתתפים ובהליכי שיווק, מיתוג עירוני ופרסום. אירועים הם אמצעי באמצעותו ניתן למשוך קהל תיירים גדול לעיר ולסייע במיתוגה החיובי של העיר.
  • 1.9 מיליון שקל לסיוע לעסקים קטנים ובינוניים שנפגעו ממשבר הקורונה. העסקים הקטנים והבינוניים, כמו גם כלל המגזר העסקי, נפגעו מהתפרצות נגיף הקורונה. "כאשר מדובר בעיר תיירותית כטבריה, מידת הפגיעה היא רבה יותר ויש צורך לתמוך בעסקים רבים יותר ובאופן מעמיק יותר. על כן, יוקצה תקציב ייעודי לתגבור פעולתה הכללית של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים בסיוע לעסקים אלו", נמסר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותטבריה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: