אא

הקורונה הגדילה את ההפסד של גלובל כנפיים ליסינג בשנת 2020 לכ-17 מיליון דולר

זאת לעומת הפסד של 361 אלף דולר בשנת 2019. הכנסות החברה ב-2020 קטנו ב-29% והסתכמו בכ-20 מיליון דולר. החברה, שרשמה הפרשות לירידת ערך מטוסים בהיקף של כ-26.8 מיליון דולר, מציינת שקשה לה למצוא פתרון לשני מטוסים רחבי גוף שאינם מוחכרים

צילום: 123rf צילום: 123rf
הקורונה היכתה קשה בחברת גלובל כנפיים ליסינג שסיימה את שנת 2020 בהפסד של כ-17 מיליון דולר לעומת הפסד של 361 אלף דולר ב-2019. הכנסות החברה ירדו לסך של כ-20 מיליון דולר לעומת סך של כ-28.1 מיליון דולר ב-2019, קיטון של כ-8 מיליון דולר שנבע בין השאר מכניסת חברת וירג'ן אוסטרליה להליכים תחת מנהל מיוחד והפסקת השימוש במטוס איירבוס 330-200. מימוש מטוס איירבוס 321-200 ושני מטוסי איירבוס 320-200. בין השאר הפקדות של חוכרי מטוסים לרבות חלויות שוטפות ירד לס של 2.775 מיליון דולר לעומת סך של 21.962 מיליון דולר אשתקד. הוצאות ההנהלה וכלליות גדלו בכ-400 אלף דולר לסך של 3.478 מיליון דולר שנבע בעיקר מעלייה בהוצאות בהן נדרשה החברה בעסקאות חכירה קיימות וכן עסקאות לרכישה ומימוש מטוסים אשר חלקן לא יצאו אל הפועל בגלל נגיף הקורונה. ההפסד התפעולי של החברה הסתכם לסך של 17.325 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 4.264 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. כמו כן, משבר הקורונה גרם לחברה לרשום הפרשות לירידת ערך מטוסים בסך כולל של 26.8 מיליון דולר, שחלקו הגדול הינה הפרשה לירידת ערך בסך כולל של 16.6 מיליון דולר בגין המטוס שהיה מוחכר לווירג'ן אטלנטיק. בצד זה, בחודשים יולי-דצמבר 2020 השלימה החברה עסקאות למכירת 3 מטוסים שהוחכרו לחברת התעופה בריטיש איירווייס, עם הסכמי החכרתם, רשמה החברה בגין העסקאות אלו רווח הון כולל בסך של כ-6.4 מיליון דולר. נציין כי את הרבעון הרביעי של 2020 סיימה החברה עם רווחי של 422 אלף דולר לעומת הפסד של 1.546 מיליון דולר ברבעון הרביעי המקביל שנובע בעיקר כתוצאה מסעיף הכנסות אחרות בגין רווח הון בסך של כ-2.2 מיליון דולר בעקבות מימוש 2 מטוסי איירבוס 320-200 בקיזוז ירידת ערך בגין 2 מטוסים בסך של כ-1.4 מיליון דולר. החברה מציינת כי "נכנסה למשבר נגיף הקורונה עם צי מטוסים קטן יחסית. עם 9 מטוסים וכעת יש לה 6 מטוסים ולאחר שנים בהן מחד, ניצלה החברה הזדמנויות למימוש מטוסים, רובם מטוסים ותיקים תוך ניצול עודף השווי הקיים בעסקאות מסוג זה, לרבות עסקאות מכירה שבוצעו בשנת 2020. מאידך, מיעוט יחסי של עסקאות רכישה וזאת מתוך הצמדות לאסטרטגיה של אי עשיית עסקאות בכל מחיר והתקשרות אך ורק בעסקאות אשר לשיטת החברה משקפות תשואה ראויה בשים לב לסיכונים הכרוכים בכך". יחד עם זאת, מציינת החברה בדו"ח השנתי שלה, "כי נכון למועד זה עדיין קיימת אי ודאות בענף התעופה בצל המשבר. להערכת החברה, הנזק האדיר שנגרם לתחום התעופה עד כה כמו גם הפגיעה הצפויה בביקוש למטוסים ובתנאי שוק התעופה עתידים להשפיע באופן שלילי לא רק על חברות התעופה אלא על מרבית הספקים של חברות התעופה וגופים הניזונים מחברות התעופה ובכלל זה על קבוצת מחכירי המטוסים, אליה משתייכת החברה. יחד עם זאת, נכון למועד זה, ובשים לב להתמודדות העולמית עם משבר הקורונה, אשר הינה דינמית ומשתנה, קשה להעריך במדויק את היקף ההשפעות והשלכות המגמה בענף התעופה העולמי כמו גם היקף ההשפעות וההשלכות על חברות החכרת המטוסים". בגלובל ליסינג מודים כי קיימת בעיה במציאת פתרונות לשני מטוסים רחבי גוף של החברה שאינם מוחכרים כעת, "הן בדרך הפעולות שמבצעת החברה כל העת לאיתור חוכרים חדשים או לאיתור אופציות מכירה לשני מטוסים אלו והן בדרך של בחינת פתרונות נוספים לסיטואציה ייחודית זו". כמו כן, החברה מציינת את ההתמודדות במכרז לרכישת ישראייר, "הביקוש העולמי למטוסים רחבי גוף נפגע ומטוסים אלו, בפרט מטוסים שאינם מהדגמים החדישים בשוק, צפויים להמשיך ולספוג את הפגיעה הגדולה ביותר, דבר המעצים את האתגר הנוכחי העומד בפני החברה במציאת פתרון למטוסים אלו". לחברה 2 מטוסי איירבוס 320-200 המוחכרים ל-VISTARA חברת תעופה פרטית מהודו משנת ייצור, 2015-2016, שההסכמים מסתיימים ברבעון הרביעי של 2021 והרבעון השני של 2022. להערכת החברה, אין בכוונת חברת התעופה להאריך את ההסכמים ויצטרכו למצוא פתרון גם לכך.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםגלובל כנפיים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: