אא

דרישה של משרדי האוצר והתיירות: בתי מלון שקיבלו פיצוי בגין ארנונה לא יפוצו יותר

האם משרד התיירות שאמור לסייע למלונאים מיישר קו עם מתווה של האוצר לפיו מלונות שפוצו על ארנונה לא ייהנו מפיצוי שיוענק למלונות בסכום של 300 מיליון שקל? נשיא התאחדות המלונות פועל למנוע זאת

מלון נפטון אילת בזמן קורונה. צילום: ספיר פרץ זילברמן מלון נפטון אילת בזמן קורונה. צילום: ספיר פרץ זילברמן
דרישה של משרדי התיירות והאוצר, לפיה בתי מלון שקיבלו פיצוי על ארנונה בשל משבר הקורונה, לא יוכלו ליהנות מהפיצוי שיוענק לבתי המלון בסכום כולל של 300 מיליון שקל, מלבד שלושת החודשים הראשונים של המשבר. גורמים בענף סבורים כי הנפגעים העיקריים מ"הדרישה ההזויה הזו", כלשונם, הם בעיקר בתי המלון הקטנים והבינוניים, ומדובר בכמה מאות כאלה. אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות, הפועל לטרפד מתווה זה, פנה לשרת התיירות החדשה, אורית פרקש-הכהן, שמינויה עדיין טעון אישור הממשלה. בכוונתו לפנות בנושא זה גם לשר האוצר, ישראל כ"ץ. חייק דורש לשחרר את כספי הסיוע ולהוריד את הסעיף הבלתי אפשרי כאמור. לדבריו, אישור סעיף כזה, יפגע במלונות שמחזורם מתחת ל-400 מיליון שקל בשנה.

באוגוסט השנה, לאחר דיונים מתמשכים, הממשלה אישרה את הסיוע למלונאים בסך של כ-300 מיליון שקל בגין נזקי הקורונה. עם אישור הסיוע פורסם כי הזכאות למענק תתפרש על פני 3 תקופות, כאשר ביחס לכל תקופה יקבעו בנוהל הסיוע עקרונות שונים לזכאות. עקרונות אלה יביאו בחשבון את הכנסות המתקן המלונאי מתיירות נכנסת בשנים קודמות, על פי מתווה מדורג לפיו בתקופת הסיוע הראשונה לא יינתן משקל לירידה בהכנסות המלונאי מתיירות נכנסת. בתקופה השנייה יינתן משקל לירידה בהכנסות מתיירות נכנסת ובתקופה השלישית תנאי הסף לקבלת הסיוע יהיה ירידה בהיקף הכנסות של 25% מתיירות נכנסת בהשוואה לאותה תקופה בשנים קודמות.

עוד פורסם באוגוסט כי מלון לא יהיה זכאי למענק אם קיבל לגבי אותה התקופה הנחה על הוצאות ארנונה או פטור בהקשר של משבר הקורונה או כל סיוע אחר בהוצאות הארנונה שלו כחלק מהסדרה אחרת, למעט מענק לעסקים בעד השתתפות בהוצאות קבוצות לפי חוק התכנית לסיוע כלכלי.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםהתאחדות בתי המלון

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: