אא

האוצר לאל על: "יש לכם בעל בית, שהוא יביא כסף לחברה"

ביקשה ולא קיבלה: בפגישת זום שהתקיימה בשבוע שעבר בין נציגי אל על ונציגי האוצר, דחו האחרונים את בקשת אל על להגדיל הלוואה שאושרה לחברה בגובה 250 מיליון דולר בערבות מדינה של 75%

משרד האוצר בירושלים. צילום: ספיר פרץ משרד האוצר בירושלים. צילום: ספיר פרץ
המצוקה הכספית הלא פשוטה בה נתונה חברת אל על הביאה את ראשיה לבקש ממשרד האוצר להגדיל את ההלוואה שאושרה לחברה בערבות מדינה - הלוואה בסך של כ-250 מיליון דולר בערבות מדינה של 75%. בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בנושא זה בין נציגי אל על והאוצר באמצעות הזום, הגיבו אנשי האוצר לבקשת אל על כך: "יש לכם בעל בית שהוא יביא כסף לחברה". בעקבות דחיית הבקשה, ראשי אל על ישקלו לפנות לעזרתו של שר האוצר, ישראל כ"ץ.
אל על מטוס הרטרואל על מטוס הרטרו
ביקשה ולא קיבלה. צילום: עידו וכטל כזכור, בזמנו האוצר היה צריך לאשר לחברה הלוואה בסך של כ-150 מיליון דולר. בסופו של דבר, אל על ביצעה הנפקת מניות לציבור והאוצר השתתף בהנפקה ורכש מניות בסך של כ-265 מיליון שקל. כיום מחזיק בכ-14.37% ממניות החברה אותן האוצר צפוי למכור בעתיד. על בסיס זה, באל על רוצים שהמדינה תדאג שהחברה תוכל ללוות יותר כסף, כדי שתוכל לצלוח את משבר הקורונה. נוכח המשבר המתמשך וגל התחלואה המתחדש באירופה, אל על לא יכולה לבנות תכנית/תחזית מתי תוכל לשוב לטוס באופן סדיר. זה גם מקשה על קבלת ההלוואה הכספית וגם הנפקת אג"ח לא אידאלית. השווקים בעולם בירידה כאשר מניות חברות התעופה מובילות את הירידה ובנוסף, כפי שנחשף לראשונה בפספורטניוז גם מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, מסיים את תפקידו.           

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהאל על

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: