באוצר עומדים על כך שאם חברות התעופה הישראליות רוצות לקבל סיוע מהמדינה, בעליהן חייבים להזרים כסף לקופתן.
מבחינת האוצר, אם הבעלים לא יזרימו כסף לקופה, סימן שהם לא מאמינים בחברות בהן הם מחזיקים אז למה שהאוצר יאמין ויזרים סיוע כספי. בנוסף, באוצר לא מוכנים לתת מענקים כספיים אלא סיוע כספי שיוחזר בדרך כזו או אחרת.
בתוך כך יצוין כי החל מיום ראשון הבא, חברות התעופה הישראליות תצטרכנה להתמודד עם סיום תשלומי החל"ת בעקבותיו אלפי עובדים ב-3 החברות: אל על, ישראייר וארקיע, עלולים למצוא עצמם בסיטואציה של פיטורין.
עד כה המדינה לא השיבה למכתב ששלחו מנכ"לי חברות התעופה לראש הממשלה, נפתלי בנט, שזה היה אחד הנושאים שעלו במכתב. באל על אמורים להיפגש שוב עם אנשי האוצר, לבחינת מתווה בין הצדדים.
כתבות נוספות בנושא:
- מנכ"לי חברות התעופה הישראליות לרה"מ: "קריסה של חברות התעופה ישראליות תהווה פגיעה באינטרס הלאומי"
- מנכ"לי חברות התעופה הישראליות לרה"מ: "אנו ניצבים בפני מדרון חלקלק המעמיד בספק את יכולתנו לשרוד את המשבר"
- נציג משרד האוצר לחברות התעופה הישראליות: "אין לנו פתרון פרטני בנושא החל"ת לעובדי ענף התיירות והתעופה"
- קני רוזנברג, בעל השליטה באל על: "אני מצפה לפיצוי של 100 מיליון דולר מהמדינה. אני כמובן, פתוח לכל מו"מ"
5 תגובות
חוצפה מצד האוצר , הקורונה וסגירת השמיים לא התרחשו בהחלטת חברות התעופה.
הקורונה או מה היה כבר לא רלוונטי. אלעל חברה שהינה פרטית והיא עסק חי, צריכה להצטמצם ובגדול. המדינה לא צריכה או חייבת להזרים לה כסף או לשלם חלת לעובדים שלה. החברה צריכה לתפקד ולעשות החלטות של התייעלות מרצון גם עם ועדי עובדים בריוניים וטייסים חמדנים
האם אותו דבר אמרת לבעל הקיוסק או עסקים אחרים אשר קיבלו מענקים מהמדינה? תסביר מה ההבדל בבקשה? למה עובדים קיבלו חל״ת וגם בעלי העסקים שהעסיקו אותם קיבלו מענקים? מה שומה קיוסק או מפעל שנסגר עקב הסגרים מחברת אל על?
אל על צריכה להתייעל- לצמצם כח אדם ומטוסים…להפסיק לתלות בסיוע וכסף מדינה . חברה פרטית תתנהלי בהתאם ללא קשר לקורונה אלה למצב הקיים בשטח
מה האינטרס הפוליטי של האוצר בהריגת התיירות הנכנסת ופיטורי עובדים