האם ניתן לעבור למושב עדיף פנוי במהלך טיסה?

חברות התעופה האמריקניות חלוקות בנושא ולכל חברה מדיניות שונה. יונייטד איירליינס אינה מתירה מעבר ומציינת חד משמעית: לא מוסרי לעבור למושב טוב יותר!

צילום: 123rf

כולנו מכירים את התופעה. אנחנו בטיסה ופתאום מגלים שיש מושבים רבים פנויים, וחלקם אף עדיפים על המושב שלנו. אז למה לא לעבור?

אתר View from the Wing בדק את הנושא בחברות התעופה האמריקניות וגילה ממצאים מפתיעים למדי.

בעבר הנושא היה פתוח לחלוטין, ובעיקר בטיסות ארוכות טווח. נוסעים, שרכשו כרטיסים למושבים רגילים במחלקת אקונומי, שמחו למצוא מושבים פנויים עדיפים, בה היו יכולים אף לשכב ולנוח במשך הטיסה.

בחברת סאות'ווסט האמריקנית, חברת לואו-קוסט, נושא ההושבה פתוח לחלוטין, וכל נוסע יכול להתיישב במושב שהוא מוצא בעלייה למטוס, כשהחברה מוכרת גם אפשרות לעלייה מוקדמת למטוס. במקרים רבים נוסעים, שמקדימים לעלות למטוס, שומרים מקומות לנוסעים, שיגיעו מאוחר יותר.

חברות התעופה האמריקניות המובילות – יונייטד, דלתא ואמריקן – מקפידות על מושבים מסומנים ומוכרים לנוסעים מושבים מראש עפ"י דרישה אישית, אך לכל אחת מהן מדיניות שונה בנושא.

דלתא קוראת למושבים בחזית המטוס 'קומפורט פלוס', והמחיר שלהם, כמובן, גבוה יותר, והישיבה בהם נחשבת כמחלקה עדיפה. גם אמריקן מוכרת מושבים עם מרווח רגליים גדול יותר במחיר גבוה יותר, אך במהלך הטיסה הדיילים, עפ"י שיקול דעתם, מאפשרים מעבר של נוסעים למקומות פנויים, גם אם הם יקרים יותר.

לעומת זאת, חברת יונייטד אינה מתירה את המעבר, ומציינת חד משמעית: לא מוסרי לעבור למושב טוב יותר! כשהנימוק הוא: אם לא שילמת, אין לך זכות.

זו המדיניות הנוקשה של החברה, עליה מקפידים הדיילים, על מנת למנוע הנחה מוקדמת של הנוסעים, במיוחד אלה המודעים לתפוסה בטיסות מסוימות, שניתן לרכוש מושב רגיל ובמהלך הטיסה לעבור למושב עדיף.

נושאים שמוזכרים בידיעה