האם ‘תומאס קוק’ בדרך למכירה?

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
לפי סקיי ניוז, תאגיד התיירות והתעופה בוחן בימים אלה אופציות למכירה של חלקים מפעילותו בעקבות ההפסדים הקשים בשנה האחרונה והנפילה הדרמטית של 80% בערך השוק של התאגיד

תאגיד התיירות והתעופה, ‘תומאס קוק’, שנוסד בשנת 1841 ע”י תומאס קוק בבריטניה, בוחן אופציות שונות להמשך פעילותו, כולל אפשרות למכירה חלקית ואפילו כללית של התאגיד על שלוחותיו בהמשך לשנה הפיננסית הקשה, שעברה עליו, וירידה דרסטית של 80% בערך מניות החברה.

בשנה שעברה החברה פרסמה שתי ‘אזהרות רווח’: הפסד לפני מס של 163 מיליון ליש”ט ב-2018 לעומת רווח של 9 מיליון ליש”ט ב-2017, וכמו כן, החוב של החברה צמח ל-389 מיליון ליש”ט ב-2018 לעומת 40 מיליון ליש”ט ב-2017.

כידוע, לפני חודשיים הודיעה חברת ‘תומס קוק’ על כוונתה למכור את קבוצת התעופה שלה, הכוללת 4 חברות: תומאס קוק איירליינס בבריטניה, בסקנדינביה, בבלגיה, וחברת ‘קונדור’ בגרמניה, ובסך הכל כ-100 מטוסים.

קבוצת לופטהנזה הודיעה זה מכבר על כוונתה לרכוש את ‘קונדור’ הגרמנית, המפעילה 34 מטוסים בטיסות פנים בגרמניה וברחבי אירופה.

לאחרונה גם הודיעה הנהלת תאגיד ‘תומאס קוק’, המעסיקה 22,000 עובדים ב-16 מדינות, שלנוכח האטת המכירות היא נאלצת לסגור 21 משרדים בבריטניה ולפטר מאות עובדים.

עפ”י ‘סקיי ניוז’, קרנות הון שונות הביעו עניין ברכישת התאגיד או חלקים ממנו, אך החברה הבולטת ביותר ברצונה לרכוש את ‘תומס קוק’ היא קבוצת Fosun הסינית, המחזיקה בעסקי תיירות שונים, וביניהם רשת ‘קלאב מד’ המפורסמת. הקבוצה הסינית מחזיקה זה מכבר ב-17% ממניות ‘תומאס קוק’, ועפ”י מקורות שונים בתקשורת הבריטית, היא מצפה למכרז רשמי כדי להגיש הצעה מסודרת.

עם זאת, קיימת מגבלה משמעותית לרכישת כלל התאגיד ע”י הקבוצה הסינית.

עפ”י תקנות האיחוד האירופי, חברה לא אירופית אינה יכולה להחזיק יותר מ-49.9% מניות של חברת תעופה אירופית. כך שהקבוצה הסינית לא תוכל לרכוש את מלוא פעילות התעופה של תומאס קוק, אך תוכל לרכוש את מלוא פעילות התיירות של התאגיד, כולל יותר מ-100 המלונות שבבעלות התאגיד.

מומחי תעופה מעריכים, כי אם אכן יתפרסם מכרז רשמי ע”י תומאס קוק, חברות תעופה שונות ישמחו לרכוש את הפעילות התעופתית של התאגיד, ובעיקר את הסלוטים של 4 חברות התעופה שלו בנמלי תעופה אירופיים מרכזיים.

 

קונדור: לופטהנזה מתעניינת. צילום: shutterstock

 

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר וגם, באפליקציה

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

פרסומים נוספים מאותה קטגוריה

  • flying sport 2020

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה

אני מעוניין לקבל חדשות, עדכונים והודעות פרסומיות מפספורטניוז.