התיירים הבזבזניים בעולם הם…

הוצאות הנסיעה של אסייתים בחו"ל הן 1,570 אירו לכל נסיעה, סכום גבוה באופן משמעותי מהממוצע העולמי שהוא 1,280 אירו. 85% מהמטיילים האסייתים הזמינו מסעם דרך האינטרנט

צילום: 123rf

 

היקף הנסיעות התיירותיות של תושבי אסיה צומח בקצב מהיר, יותר מאשר חלק תבל האחרים. לאחר שזינקו בשנת  2018 ב-7%, בשמונת החודשים הראשונים של 2019 נרשמה עליה של 6% נוספים. מדובר בנסיעות אל מחוץ ליבשת אך גם למדינות אחרות באסיה, שוק שבו ניכרה הצמיחה ביתר שאת. גם הצפי לשנת 2020 הוא חיובי.

ממצאים אלה מתפרסמים לקראת כנס ITB–אסיה שמתקיים בימים אלה בבייג'ין. זאת תמצית ראשונית של ניתוח המגמות שנעשה בידי מוניטור הנסיעות העולמי, שהוכן על ידי חברת IPK International . הדו"ח מבוסס על ראיונות שנעשו עם יותר מ- 500,000 איש ביותר מ-60 שווקי נסיעות גלובליים במשך למעלה מעשרים שנה.

המטיילים האסייתים ביבשתם מהווים 80% מן השוק המטיילים מאסיה שמגיעים לאירופה מהווים שיעור של 15% מכלל התיירים ביבשת הישנה. לעומת זאת, הפופולריות של אמריקה בקרב מטיילים אסייתיים צנחה זו השנה השלישית ברציפות. הם מהווים כיום רק שמונה אחוזים מהשוק.

 

40% נותרו נאמנים לסוכנויות נסיעות. צילום: shutterstock

 

הדו"ח מגלה גם שאסייתים שהו בממוצע 5.9 לילות בנסיעותיהם. זאת אמנם עלייה קלה לעומת נתוני השנה שעברה (5.6 לילות) אך הנתון הזה נמוך בהרבה מהממוצע העולמי שהוא שמונה לילות. למרות זאת, הוצאות הנסיעה של אסייתים בחו"ל במהלך שמונת החודשים הראשונים של 2019 הן 1,570אירו לכל נסיעה, סכום גבוה באופן משמעותי מהממוצע העולמי שהוא 1,280 אירו.

עוד מעלה הדו"ח שחופשות עירוניות נשארות אופן הנסיעה הפופולרי של המטיילים האסיאתיים. בין ינואר לאוגוסט 2019 הן גדלו ב-9% נוספים, ותפסו 35% מהשוק. חופשות חוף המשיכו את מגמת העלייה של השנה הקודמת, בעלייה של 6% והן תופסות 21% מהשוק.

הכלכלה הצומחת באסיה משפיעה לטובה על שוק הנסיעות העסקיות. מינואר עד אוגוסט 2019 שבעה עשר אחוזים מהאסייתים שנסעו לחו"ל היו בנסיעות עסקיות.

הנוסעים האסייתים ממשיכים להסתמך רבות באינטרנט על מנת לקבל מידע ולעשות הזמנות, אך למרות זאת כמעט 50% מהם עדיין מייחסים חשיבות רבה לעצות האישיות שמציעות סוכנויות הנסיעות. יתר על כן, הם משתמשים הרבה יותר בשירות אינדיבידואלי זה מהממוצע העולמי. 85% מהנוסעים היוצאים באסיה הזמינו מסעם דרך האינטרנט אך 40% נותרו נאמנים לסוכנויות נסיעות.

מומחי IPK אינטרנשיונל צופים שיעורי צמיחה מעט נמוכים יותר לשנה הבאה. תחזיות אלה מבוססות על ממצאי "מדד אמון הנסיעות העולמי".

 

נושאים שמוזכרים בידיעה