אא

הבום הסיני: התפתחות התעופה הסינית מנפצת את התחזיות

תעשיית התעופה הסינית מתפתחת מהר מהצפוי. כבר בשנה שעברה היא סיפקה לבואינג יותר מ-13% מהכנסותיה, ויצרנית המטוסים האמריקנית צופה כי הסינים יזדקקו ל-7,690 מטוסים חדשים ב-29 השנים הבאות

צילום 123rf צילום 123rf

חברות התעופה הסיניות מרחיבות את פעילותן ברחבי העולם, מעבר לכל ההערכות המוקדמות, ועפ"י הערכת חברת בואינג, ספקית המטוסים העיקרית לתעשיית התעופה הסינית, הן תזדקקנה ל-7,690 מטוסים חדשים במהלך 20 השנים הקרובות, ותהווינה בסך הכול 18% מכלל מאגר המטוסים בעולם כולו.

בואינג תתחרה, כמובן, עם איירבוס על אספקת המטוסים לסינים, אך גם 'תוצרת סין' תיכנס לתמונה, עם חברת Comac, שהודיעה כי קיבלה כבר יותר מ-800 הזמנות למטוסי ה-C919, שיסופקו לחברות התעופה החל ב-2021.

בשנה שעברה בואינג סיפקה לחברות הסיניות 202 מטוסים ואיירבוס 176. התחרות בין השתיים נוטה, ונראה שכך יהיה גם בעתיד, לטובת החברה האמריקנית עקב מדיניות עידוד יחסי הסחר בין ארה"ב לסין, בה דוגל משטרו של הנשיא טראמפ. כבר אשתקד קשרי המסחר בין חברות התעופה הסיניות לבואינג הניבו ליצרנית המטוסים יותר מ-13% מהסך הכולל של הכנסותיה.

בואינג מעריכה, כי מבין 7,690 המטוסים החדשים, להם יזדקקו הסינים, 5,730 יהיו מטוסים צרי גוף גוף ו-1,620 רחבי גוף, שישלשו את מספר המטוסים רחבי הגוף של התעופה הסינית. בנוסף לכך, בואינג מעריכה כי הסינים יזדקקו ל-128,500 טייסים ב-20 השנים הבאות.

מובן שההתפתחות העצומה של התעופה הסינית תשפיע גם על התיירות היוצאת מסין. יותר ויותר סינים ייצאו לטייל ברחבי העולם, והתיירות הסינית תזדקק אף למלאי גדול של מטוסים קטנים לצורך טיסות ליעדים משניים, וגם יצרניות מטוסי טורבו-פרופ כמו ATR, עם מטוסים של 50-100 מושבים, ייכנסו לתמונה.

יחד עם זאת, תעשיית התעופה היא לא רק נסיעות, אלא גם הובלת מטענים, ובהמשך להתפתחות העצומה של המסחר האלקטרוני והמשלוחים הבינלאומיים, תעשיית משלוחי האוויר הסינית תזדקק לתוספת של מאות מטוסי מטען בשנים הקרובות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: