ההסתדרות השעתה את ועד טייסי אל על כי עברו להסתדרות הלאומית

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
כפי שנחשף לראשונה בפספורטניוז, הטייסים אשר החליפו ייצוג אינם מתרגשים: "הועד נבחר ע"י טייסי אל על, ורק הם ישעו או ידיחו את הועד שממשיך לעבוד במלוא הכוח". ההסתדרות :הועד פועל מזה תקופה ממושכת במנותק מהמציאות שפקדה את עולם התעופה. לא נאפשר לגורמים קיצוניים לחבל בעתידה של החברה"
מטוס אל על
צילום: עידו וכטל

שוב בלגן ביחסים בין טייסי אל על וההסתדרות, לאחר שהאחרונה השעתה את ועד הטייסים כי עברו להיות חברים תחת ההסתדרות הלאומית.
על הכוונה של טייסי אל על לעבור להסתדרות הלאומית, נחשף לראשונה בפספורטניוז, כבר בחודש אוקטובר 2020.
הטייסים לא מתרגשים מהצעד של ההסתדרות ואומרים כי :”הטייסים באל על מרוב אכזבה עברו להסתדרות הלאומית באופן אישי, ההסתדרות מאוכזבת אז הודיעה שהוועד מושעה” . יו”ר ועד הטייסים, ניר ראובני, הוסיף ואמר : “וועד הטייסים נבחר ע”י טייסי אל על ורק הטייסים ישעו או ידיחו את הוועד. הוועד ממשיך לעבוד בכוח מלא”.
ועד הטייסים הגיע לאחרונה להסכם עם הנהלת אל על. במסגרת ההסכם,  הטייסים עוברים לעבוד 75% משרה זאת כדי לאפשר לטייסים נוספים לחזור לעבוד בחברה. במקום 75 שעות טיסה חודשיות, הטייסים טסים 56.5 שעות חודשיות. ההסכם בתוקף עד סוף שנת 2021.

אבי אדרי, יו”ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, מסר בתגובה כי:” ועד טייסי אל על פועל מזה תקופה ממושכת במנותק מהמציאות שפקדה את עולם התעופה. עובדתית, ועד טייסי אל על הסתכסך עם בעלי החברה, עם הנהלת החברה, עם שאר ועדי העובדים בחברה ועם ההסתדרות. לא יעלה על הדעת שוועד שמייצג עובדים סוגר כל דלת אפשרית מול כל גורם שמהווה גורם השפעה על עתיד העובדים שהוא מייצג. אסתפק בלציין שבית הדין לעבודה קבע מפורשות שוועד העובדים הנוכחי פעל בחוסר תום לב מובהק, אישרר שהוועד הנוכחי ״ניתק את צינור החמצן״ שהיה לחברה ועוד אמירות קשות על התנהלות ועד הטייסים. אתמול אף התחוור לנו שוועד הטייסים שאמור להיות האורגן של ההסתדרות במקום העבודה פעל להעברת טייסים לארגון עובדים אחר. כמו שפעלנו תמיד, נמשיך לשמור על אל על ועובדיה ולא נאפשר לגורמים קיצוניים לחבל בעתידה של החברה”.

ראובני בתגובה מסר: ״התגובה של אדרי שקרית. ההסתדרות הלכה יד ביד עם הבעלים הקודמים שראו אך ורק את טובתם האישית ושמירת שליטתם בחברה. הוועד משתף פעולה מעל ומעבר עם הבעלים החדשים ועם ההנהלה אשר רואים את טובת החברה לנגד עיניהם.״

עוד הוסיף ראובני: ״טייסי אל על רבים בחרו מיוזמתם לעזוב את ההסתדרות הכללית ולעבור לארגון עובדים אחר, כיוון שארגון העובדים שהיה אמור לייצג אותם, לא היסס וחתם על הסכם עבודה, מעל ראשם, הסכם הפוגע בתנאים ובזכויות של הטייסים לשנים קדימה ולא רק לתקופת הקורונה. ההסתדרות נחפזה לפגוע בלגיטימיות של מי שהיתה אמורה לייצג, ולראיה ההסכמים הכפויים עדין לא נכנסו לתוקף.״

״יותר מזה, ההסתדרות הכללית הוסיפה חטא על פשע ולא היססה לתקוף את ועד הטייסים, על כך שהסכים עם ההנהלה החדשה על הפחתת אחוזי המשרה, על-מנת לסייע לבעלים החדשים ולהנהלה הנכנסת להפחית את עלויות התפעול, ובו בזמן להוסיף ולתת עבודה לעוד טייסים שנמצאים בחלת ולאפשר להם לחזור למעגל העבודה. בכך היא איבדה את שארית האמון שרחשו לה טייסי החברה”

צילום: פספורטניוז
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

54 מחשבות על “ההסתדרות השעתה את ועד טייסי אל על כי עברו להסתדרות הלאומית”

  1. מושון

    לא הזכרתם את הסבל שהטייסים גרמו לנוסעים עם השביתות שלהם

    1. אא

      כן גם הסבל שבריטיש, לופטהנזה, איטליה, וחברות מאמריקה.ועוד שגם ביטלו טיסות בגלל ‏מאבק פנימי. ‏ובמלחמות ‏ופריצת הר געש. מה הם לא ביטלו טיסות? אלעל ביטלה 4 טיסות פלוס מינוס 3. ‏לעומת ‏‏מאות טיסות שחברות אחרות ביטלו. אני ישראלי שלא רק ‏מצביע אצבע לתחום התעופה אני גם ‏רואה מה קורה בחברות אחרות מחוץ לתעופה. אז מספיק להיות ‏עיוור לתמונה הגדולה.

      1. מוריס שליש

        אתה חי בעולם אחר.
        היו המון ביטולים ומי שחטף זה עובדי הקרקע שעמדו בפרונט.
        את ועד הטייסים זה לא עניין , ראו רק את טובתם האישית .
        מעדיף לא להמשיל לפרט

  2. ינקו

    כול הכבוד לטייסים .
    אני עובד אלעל ולא טייס מה ההסתדרות נתנה לנו כלום.
    חוץ מהכסף שהורידו לנו כול חודש וסכום יפה הם היו איתנו רק שהכול היה בסדר.
    כאשר התחיל הבלאגן הם נעלמו פיזרו את הוועדים ורק אחרי שהטייסים עזבו את ההסתדרות הם חיברו את כול המגזרים שוב לוועד אחד.
    חבל שלא כול הוועד של אלעל עזב את ההסתדרות הכללית כי חוץ מלהוריד כסף כול חודש לא קיבלנו כלום.

      1. עובד נמל אשדוד

        כל הכבוד לועד הטייסים ההסתדרות כהרגלה עושה מה שהיא רוצה בלי קשר לרצון העובדים.

    1. משה שעובר להסתדרות הלאומית

      הסתרות כוחנית וחסרת אחריות. כעובד בחברה שההסתרות מייצגת אותו ,אני יכול להגיד לכם שהדבר היחידי שמעניין אותם זה שמירת הכוח שלהם ושמירת הכסא שלהם. אני עובר להסתדרות הלאומית !!!

  3. לימור

    בעלי טייס והורידו לו 30 אחוז שכר
    תתבישו ההסתדרות
    איך נסתדר ממה נחיה

    1. טט

      יש 5000 עובדי אל על בחלת שרובם על שכר מינמום.אז אין ממה להוריד להם.
      אז קצת פרופורציות

    2. אייל

      מה 70 אחוז שנשארו אפשר לפרנס 10 משפחות..תודה לאל נגמרה בקטנה החזירות באל על

    3. אג

      לימור היקרה רק לדייק המשכורת של בעלך עתידה לרדת בחצי בשנה הקרובה ותהיה בערך שווה לדמי האבטלה להם הוא זכאי כי ועד הטייסים החליט להחזיר יותר אנשים בפחות שכר לעומת ועדים אחרים שהעדיפו בחסות ההסתדרות לפטר את עמיתיהם על מנת לשמור על שכר גבוה לנשארים זו לא דרכם של טייסים והמצקצקים בתגובות האחרות יש הבדל גדול בין אדם שמשקיע ומנתב את כל חייו לקריירה ורוכש מקצוע שדורש השקעה ומיומנות לתפקידים שלא דורשים כמעט מיומנות או השקעה קודמת

    4. דודו

      ממש מסכנה רחמנות איך חיים ממשכורת של 70 אלף?

    5. איצקו

      70% ממשכורת טייס זה עדיין 3-4 משכורות ממוצעות. די לבכיינות

  4. חיים

    ההסתדרות מנותקת מהעובדים אותם היא אמורה לייצג, תמיד היתה כזו ותמיד תהיה.

  5. טייס אלעל

    ההסתדרות זה גוף ללא נשמה גוף מנותק מהעובדים
    שחצנים וכוחניים .. חושב מחזיק תיק התחבורה אבי אדרי שכולם צריכים לכרוע ברך מולו .. אז טעה!!!
    ההסתדרות כבר אינה מייצגת אותי כטייס ואותנו כקבוצה ואנחנו נחליט בכספנו למי ניתן את הייצוג שלנו ..

    1. יקי

      עברתם את גבול הטעם הטוב ,מה שעשו לכם זה כלום לאומת מה שמגיע לכם,חוצפנים

    2. רובי

      כדאי שכולם יידעו שהסיבה היחידה שעדיין הטייסים מנסים לעשות שרירים זה ביגלל סעיף ישן ברת”א שאומר שטייס אל על חייב להיות אזרח ישראלי, אבל החוק ישן ולא רלוונטי להיום כי השמיים פתוחים וחברות זרות עם טייסים זרים נוחתים פה, מה גם שכשאל על חוכרת מטוס עם צוות זה אומר שטייס וצוות שלם של זרים מטיס מטוס של אל על.
      ברגע שיורידו את הסעיף הלא רלוונטי הזה אז כל טייס בעולם יוכל לעבוד בכל חברה שייחפץ, גם באל על ואז המשכורות של הטייסים ייצנחו למטה כי יש המון טייסים מוכשרים בעולם שמטייסים במשכורות אפילו של 12 אלף בחודש !!!
      מקווים שרת”א יחכימו וכמה שיותר מהר !!!

  6. נוני

    תמשיכו ככה הסוף שלכם שהבוס החדש יחליף אותכם עם טיסים ברבע מחיר זה רק עניין של זמן

  7. אביב

    לא יעזור כלום חוץ מאשר טייסים מחול
    בעולם יש המון טייסים מובטלים

    1. נהג בוס

      אתה תטוס עם טייסים זרים שמקבלים תשלום מועט ורמתם בד”כ נמוכה? כאלה עם 1000 שעות טיסה בלבד?

  8. שחר

    כעובד החברה, דייל אויר, אני מייחל בכל ליבי שהחברה הזאת תסגרי, יפוטרו כל העובדים ותוקם מחדש, אם בכלל. הטייסים היהירים מדושני העונג האלו הם צרה צרורה!

  9. ש.ע

    עובדי אלעל שאינם טייסים מברכים ומחזקים את ההסתדרות על החלטתה הצודקת

    1. טייס אל על

      אני כטייס אשמח שהבעלים יתחילו להראות לעמיתיי מי הבעל הבית…
      נמאס מהחוסר וודאות הזו בנוסף למצב העולמי
      מקווה שברגע שהבעלים החדשים יחזיקו תמושכות ויתחילו לקלוט טייסים מצויינים מחו”ל ונעבור את המשוכה והסאגה שבוודאי תהיה רק אז נקבל יציבות ארגונית גלובלית באל על לאחר התייצבות המצב העולמי
      בהצלחה להנהלה החדשה
      (נ.ב עכשיו הזמן לנקות תאורוות)

  10. וולדו

    פועלי ישראל- הזהרו מהסתדרויות ש’יסדרו’ גם לכם הפחתות שכר ופיטורים.שאדרי ילמד לטוס.

  11. תפרחת

    מה ההסתדרות חשבו?
    שהם ידפקו את עובדי אלעל והם ימשיכו להיות חברים הסתדרות?
    ההסתדרות משקשקת שיהיו לה בעיות עכשיו במקומות אחרים כמו בנמל

  12. גל

    ההסתדרות לוקחת הון תועפות! מגנה על העובדים?? מגנה על הקופה שלה ותו לא!

  13. שמואל

    כל הכבוד לטייסים על היוזמה לרדת ל 75 אחוז ולצרף עוד טייסים מחל״ת. לעומת זאת בקרקע נוצרו 2 מעמדות . אלה שעובדים בפול משכורת ותנאים ולעומתם החלתנקים שמתחשבנים איתם על כל אגורה .

  14. יהודה

    אבי אדרי מי אתה בכלל מה עשית בחיים שלך.
    אתה אלוף בלמכור עובדים ולא משנה באיזה סקטור.
    יבוא יום ואתה תתן את הדין.
    לגביי ההסתדרות מאז שאדנון בר דוד התיישב על הכסא יש הרבה בעיות קחו את נמל אשדוד לדוגמא.
    העובדים רוצים בחירות וההסתדרות לא מאשרת דוחה מגיע לרשןת השיפוט שלה מפעילה את כל הכוחות שלה כנגד רוב העובדים בנמל שרוצים בחירות משמרת ומשחדת את הוועדים כדאיי שבסוף יישבו יחד ויחתמו על הסכם רפורמה הכי גרוע איי פעם שהיה בנמל.
    יוצא מכך שחייבים להפטר מהנוכלים האלה שכל תפקידם הוא לרצות את בעליי ההון ואת משרדיי הממשלה למינהם.
    העובדים חייבים להתעורר ולחפש אירגון אחר מייד.
    בנוסף חתמו הסכם מעבר למחלקת ים החזקה החלישו אותה הפרידו בין הוועדים שיקרו ורימו פיצלו את הוועד והחלישו אותו כפו מעבר לחברה אחרת .
    מה עוד לכתוב שלא נכתב.

  15. וועדי מינהלי תחזוקה ודיילי אוויר

    מתי אתם תעזבו את ההסתדרות שנתנה את ה 108 כספי פיצויים להנהלת החברה
    שפיצלה אותכם ל4 וועדים
    שתומכת בהנהלה מושחתת ולא יעילה

  16. מבזקון

    ניר ראובני מי כמוך יודע שההסכמים לא בתוקף כי הם מתונים
    בהלוואות שלא מגיעות
    בנתיים אתה והחברים שלך הטייסים מקבלים 100000
    שח בחודש ואני בחל”ת

  17. אורן

    הסתדרות כללית מוכרת עובדים.. זה ידוע מזמן.. הוכחה למכירת עובדים בהסתדרות הכללית היא, רשות השידור, נמלים, חברת חשמל ועוד ועוד.

  18. עובד נמל אשדוד

    נמל אשדוד התפכח ועבר לארגון אחר הסתדרות לאמית.
    הסתדרות כללית פשטה רגל, עושה יד עם הנהלות.
    אבי אדרי חבר טוב של הנהלות, בנמל אשדוד הוא חבר של סמנכ”ל כח אדם, ושניהם ביחד דופקים עובדים בצוותא.
    תפנימו את זה עובדי אל על

  19. עובד אל על

    כל הכבוד לטייסי אל על!!!!!!.
    אבי אדרי בישל וארנון אוכל את זה
    איפה פה חרות האדם!!!!! מה לא ברור לכם
    99.9 לא רוצים היסתדרות באל על .
    פעמים היו צריכים עובדי אל על אותם פעמים דפקו את אל על גם ב82 וגם היום.
    פעם היסתדרות היתה בשביל העובדים היום הסתדרות זה הנהלה נגד עובדים

  20. דוד מנקר

    אדון ניר ראובני , תפסיק כבר, תפסיק כבר.
    די !!!!! די !!!!!
    תלמד מהקודם שלך איך להתנהג

    1. לוחם חירות

      שלא תקרא בחיים שלך לניר ראובני אדון
      הוא טייס / נהג של מטוס עובד שכיר באל על
      זהו לא יותר לא פחות

  21. יעקב

    טיסים חזירים. הרסתם את כלל העובדים, נמאסתם, אתם כן אתם טיסים נחמדים פירקתם את הוועדים.
    זו דרישה שלכם וכל העובדים יודעים זאת. יש לעובדים ציטוטים מבית הדין שזהו תנאי מקדים הפרדת הוועדים להגעה בכלל אל שולחן המשא ומתן.
    עכשיו גלגל מסתובב על הפרצוף שלכם, הפסדתם בעבר בנסיון ליחידת מיקוח ולגמור את אלעל ועובדיה ותפסידו שוב!!!

  22. עובד אלעל

    אנו עובד אלעל ותומך בטייסים במאה אחוז ועד אלעל סייםהאת תפקידו כשנכנע להנהלה ולהסתדרות שחתמה בשמם ועושה מה שרוצה 6000+עובדי אלעל משלמים להסתדרות כל חודש מעל 130 שח תחשבו כמה הכנסה זה להסתדרות המושחתת
    חברי הועד שפיתלו אותן משקשקים על מקומם ולכן מרבלים סהכנעה כל גחמה גם שהעובדים כולם ביקשו לעבור ךגןף מייצג אחר הם לא הסכימו וגם כשהציעו להם פהתפטר כולם כאות מחאה הם לא הסכימו רק טובתן האישית מעניינת אותם . זה וועד של פורימון לא יותר מזה והם יודעים את זה טוב מאוד . כית כשסמנכלית משאבי אנוש הכוחנית נשארה בחרהה היא תשרת טוב מאוד את האינטרס של ההנהלה ותזרוק לוועד פירורים כדי להראות מי הבעל בית . הטייסים צודקים הם קנחברחו עי העובדים והם אלו שצריכים לחתום על ההסכם . וכל הבכיינים על שכר הטייסים תבינו זו דרכו של עולם יש היצע וביקוש אם מדינת ישרטל רוצה לאשרצליברה ישראלית להביא טייסים מחול בבקשה שיביאו יורידו את המחירמאז טייסים ישראלים יתחילו להרוויח פחות עד אז תלינו לממשלת ישראל לדורותיה.

  23. ליאת.

    כל השנים , הטייסים הלכו עם האף למעלה, כי היה מי ששיתף איתם פעולה. תודה לאל שנגמר המשחק. אולי יעשה קצת צדק. אנשי הקרקע ובמיוחד במחלקת תחזוקה למדו שנים, עברו הכשרות ואף התעסקו בכך בצבא ,לא פחות מהטייסים, השקיעו בתיקון תקלות, בדיקות ושיפוץ לפני ששחררו מטוס לטיסה. אחריות חשובה גם חלה עליהם, לא רק על הטייסים והגיע הזמן שיכירו בכך!!! אין לרחם על הטייסים, כולם מסודרים וגם ילדיהם. זו רק תאווה שמניעה אותם. שיחשבו על קבוצות אחרות ולא רק על עצמם.

  24. המוכיח בשער

    ללא טייסים לא יטוס אף מטוס. אך ללא נוסעים לא תטוס אל על.
    כל עוד הטייסים לא ירדו מהעץ, הנוסעים יצביעו ברגליים ואל על לא תמריא.
    לא משנה לאיזה הסתדרות אתם שייכים,הנוסעים יודעים אצל מי לרכוש כרטיסי טיסה ללא סיכון כספם.