הוועדה לביקורת מדינה תקדם כניסת תיירים ואנשי עסקים לאילת וים המלח

אופרן גם ב...
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
חברי הוועדה לביקורת מדינה סיירו היום בנתב"ג. יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח: "התרשמנו מתהליך מלא ומהיר של בדיקה לכל נוסע – פתח לחידוש מקסימלי של התעופה לישראל וממנה". נמסר כי בתום שבוע למערך הבדיקות בנתב"ג יש 400 נדגמים ביום - 0.5% חיוביים
הוועדה לביקורת מדינה תקדם כניסת תיירים ואנשי עסקים לאילת וים המלח
סיור וועדת ביקורת המדינה בנתב"ג. צילום: קוקו, דוברות רש"ת

הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות ח”כ עפר שלח, סיירה היום (חמישי) בנמל התעופה בן גוריון. חברי הוועדה קיבלו ממנהל נתב”ג, שמואל זכאי, סקירה של הליך הקליטה בנתב”ג של היוצאים והנכנסים לארץ. החכ”ים שלח, עמית הלוי, הילה שי וזאן ושלמה קרעי סיירו בעמדות הדיגום לקורונה ובמעבדה שהוקמה במקום.

שלח: “הוועדה ביקרה היום בנתב״ג, למדה על התהליך של בדיקת הנוסעים וסיירה במעבדה המשוכללת שהוקמה בשדה. התרשמנו מהתהליך היעיל שהובילה הנהלת השדה, ומן האפשרויות שהוא פותח לחידוש מקסימלי של התעופה לישראל וממנה. ישראל צריכה להוביל בתחום זה את החיים בנוכחות הקורונה. התנאים המיוחדים של המדינה והיכולות שהוצגו בפנינו עשויים להפוך איזורים ירוקים בישראל למרכז משיכה לאנשי עסקים, ויישומו של תהליך מלא ומהיר של בדיקה לכל נוסע עשוי להפוך אותנו לדוגמה לעולם כולו איך טסים בביטחה. בשבועות הקרובים תמשיך הוועדה לקדם נושא זה לטובת הציבור והכלכלה”.

זכאי: “המקום כאן הוא עם התרומה הגדולה ביותר בתל”ג של מדינת ישראל. המדינה לקחה מהמקום דיבידנדים של 5 מיליארד שק בשנה. אך בשנה האחרונה אנו בירידה – אחרי שמאז החתימה על הסכם שמים פתוחים, הכפלנו את התנועה בנתב”ג ל-25 מיליון נוסעים, ב-2020 אנו בירידה של 79% בנוסעים. ב-2019 טסו מנתב”ג ל-60 מדינות ב-200 יעדים – נמל התעופה שפעלו בו הכי הרבה תחנות תעופה מכל העולם – עכשיו אנחנו עם טיסות רק ל-25 מדינות”.

זכאי הציג בפני חברי הוועדה את תהליך הקליטה של נוסע יוצא, “נכנסים רק אנשים עם כרטיס לטרמינל, מתויגים עם צמיד ורישום לטיסה. כל המדינות דורשות מסמכים וזה חברות התעופה בודקות וצריך בדיקה בשפה בינלאומית – ויזה רפואית. משמרים כאן ריחוק חברתי והיגיינה וגם בבקר הגבול, הדרכון אפילו שאינו ביומטרי אינו עובר במגע בין אנשים. בתהליך נוסע נכנס, זרים עדיין לא יכולים להגיע למדינת ישראל”. בנקודה זו, קרא זכאי לחברי הוועדה להפעיל כניסת אנשי עסקים ותיירים ביתרון הגדול שישראל יכולה לייצר איים ירוקים ולהכניס רק לשם את הנכנסים לארץ לאחר שיעברו בדיקות קורונה. “בזכות הדיוני ועדות בכנסת בנושאי פתיחת הטיסות, נוצר מומנטום מול משרד הבריאות ולכן חשוב נתקדם גם באפיק זה. כמו כן, אנו במאמצים לקצר את הבידוד של הנכנסים לארץ כאשר יערכו בדיקת קורונה טרם עלייתם למטוס, בשדה התעופה ולאחר שהותם בבית – בטווח של 3 ימים ו-3 בדיקות וכך יקצר הבידוד ל-7 ימים. כרגע נראה שיש התנגדות בגלל הבידול והבלבול שייווצר בין שאר חייבי הבידוד אך עקרונית זהו מתווה נכון שיש ליישמו”, אמר זכאי.

בפני הוועדה הוצג מסמך של רשות שדות התעופה של מידע על דיגום ומעבדות בעולם. לירן קרסין, הזכיין של מעבדות הקורונה בנתב”ג, הציג לחברי הוועדה את 3 התחנות בדיגום הקורונה לטסים ולנכנסים – עמדות קליטה, עמדות הדיגום והמעבדה עצמה. לדברי קרסין, “בשבוע הקרוב כבר יאושר לנו תוצאות בדיקות מהירות יותר – 4 שעות. אנחנו עדיין בשלב ההרצה ובלי פרסום בכלל וכבר בקצב של 400 בדיקות בכל יום במחיר מוזל של 44 שקל לבדיקה. בעוד במדינה אחוז החיוביים הוא 1.7% אך כאן בכל הבדיקות החיוביים הוא 0.5% וזה בגלל הכלכלה ההתנהגותית האומרת שאדם ששילם על הטיסה ומגיע להיבדק הוא א-סיפטומטי ובסבירות נמוכה לקורונה”.

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר, בלינקדאין, באפליקציה וב-google.news

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

פרסומים נוספים מאותה קטגוריה

  • flying sport 2020

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה