הוירוס שתקף את חבל שמפיין

אופרן גם ב...
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
מי רב, על מה ולמה? תקופת הקורונה השפיעה על היחסים הבין אישיים של כולנו ובפרט על קשרי המגדלים והסוחרים בחבל שמפיין. האם וכיצד השפיעה על ׳משקה השמחה׳ שלנו?
Couple celebrating anniversary with champagne on a boat - Attractive caucasian man uncorking champagne and having party with her girlfriend on vacation - Two young tourists having fun on a boat tour in the summertime
צילום: 123rf

השמפניה!
זו הייתה שנה יוצאת דופן בחבל שמפיין. מזג האוויר היה כמעט מושלם, שמש ומשקעים בדיוק בזמן הנכון בכדי להעניק לגפנים את כל אשר נחוץ להם. הענבים באזור זה רגילים להיבצר מוקדם אך השנה תנאי השוק לא אפשרו זאת. מיליארד בקבוקים נותרו ריקים במרתפים, אירועים התבטלו והסיבות לפתיחת שמפניה חגיגית פחתו. אלו הביאו לצניחה של הביקוש והציתו את המתיחות במאות כפרי היין סביב ריימס ואפרנאי, מתיחות שלא נראתה מאז מלחמת העולם השנייה.

מי רב, על מה ולמה?
בראיון לbbc פריז, אומר ברנרד ביולייה, מפיק שמפניה וראש איגוד כורמי שמפניה לשעבר: “הנפילה במכירות נועצת בנו מבט. המשבר אם תשאל אותי, יארך זמן רב״.
המתחים הללו הגיעו לשיאם ב-18 באוגוסט, כאשר נדרשו 15,000 המגדלים הצרפתיים להחליט כמה ענבי שמפניה רשאים להוציא השנה לשוק. באופן ייחודי הליין הצרפתי, אזור השמפניה, פועל לפי כלל ”single-yield” אשר מגלם הסכמה למכירת כמות קבועה של ענבים לדונם וכל העודף נותר להירקב בשטח או נשלח לקירור לטובת שימוש עתידי במקרה של יבול לקוי.
המיקוח בין המגדלים לבין מאות הסוחרים אשר רוכשים ענבים עבור בתי השמפניה היוקרתיים אינו זר לעוסקים במלאכת השמפניה, אך השנה הגיע לשיאו. מצד אחד, הסוחרים אשר מיוצגים על ידי איחוד בתי השמפניה (Union des Maisons de Champagne), רוצים תשואה נמוכה של כ- 7,000 ק”ג לדונם – כ-200 מיליון בקבוקים – זאת בכדי לחסוך מעצמם את עלות המלאי של המיליונים הנוספים. לעומתם, המגדלים רוצים תשואה גדולה יותר של כ-8,500 ק”ג, אשר לפי האיגוד המייצג אותםֿ זהו הסכום המינימלי שיאפשר להם לשרוד כלכלית בתקופה שכזו.

View of vineyards from Champagne area in France
חבל שמפיין. צילום: 123rf

נראה שהפתרון רחוק מלהשביע את רצון שני הצדדים
על מנת להבין את רמת המתיחות סביב המיקוח, מר ביוליה הוסיף ואמר בראיון לbbc פריז: “בצרפת צעירים שותים פחות ופחות יין והתחרות בין המבעבעים גוברת״ ובכך הפנה את תשומת לבנו למשבר הנוסף – חוסר האיזון ההולך וגובר בין בתי השמפניה הגדולים לבין היצרנים הקטנים. בתי השמפניה הגדולים מציעים מחירים גבוהים בעבור קניית ענבי היצרנים הקטנים “וכתוצאה יש פחות מפיקים עצמאיים, ובתקופות מתוחות שכאלו, השליטה מתנקזת לבתים הגדולים והתומכים הכלכליים שלהם“.
איב קוברור, מפיק עצמאי, חרד לעתיד שבעקבות הוירוס שתקף גם את חבל שמפיין: ”הפתרון הנראה לעין רחוק מלהשביע את רצון שני הצדדים, נראה שהם ימצאו אחד שלא מטיב עם אף אחד מהם“.

בחבל שמפיין, טיפת פרספקטיבה היסטורית אף פעם לא מזיקה. אחרי הכל, עסק השמפניה רק מתעצם מזה כ-300 שנה.
השמפניה שרדה מלחמות, מהפכות ודיכאונות – וזה לא שלשמפניה של היום יש יריב רציני בתחרות על ׳נוזל השמחה׳.

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר וגם, באפליקציה

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

2 מחשבות על “הוירוס שתקף את חבל שמפיין”

  1. כתבה מרתקת , עלילה מורכבת, רגשות ואינטרסים כלכליים מעורבבים במשקעי עבר ותחרות בין כפרים ייננים ותאגידים!
    ממליץ!

  2. רונית מ.

    תזכורת נהדרת שיש נופים מעבר לקירות הבית..עשית לי חשק לטייל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

פרסומים נוספים מאותה קטגוריה

  • flying sport 2020

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה

אני מעוניין לקבל חדשות, עדכונים והודעות פרסומיות מפספורטניוז.