שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter

געגוע: 1,430 דולר ההוצאה הממוצעת לתייר בישראל ב-2019

סקר שערך משרד התיירות המצביע על מגמת ירידה במספר התיירים שהגיעו לישראל (לפני הקורונה) ולנו בבתי מלון מ-56% ל-52%, אמור להדאיג את המלונאים. על מה עוד מלמד הסקר החדש?
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
סגירת ישראל לתיירים מאתיופיה
צליינים בירושלים. צילום: שאטרסטוק

געגועים לשנת 2019. מסקר תיירות נכנסת לישראל שערך משרד התיירות באמצעות חברת מרטנס הופמן עולה כי ההוצאה הממוצעת לתייר לכלל השהייה בישראל עמדה בשנת 2019 על 1,430 דולר, לא כולל ההוצאה על כרטיס טיסה. היקף זה דומה להיקף ההוצאה לתייר בשנת 2018.

עוד מלמד הסקר כי שיעור התיירות העצמאית הסתכם בשנת 2109 ב-75% מכלל התיירות הנכנסת לישראל, עלייה לעומת שנים קודמות בהן כשני שליש 65% מהתיירות הייתה תיירות עצמאית. כמו כן, תייר שהגיע לישראל במסגרת טיול מאורגן הוציא למעלה מפי שניים מהסכום שהוציא תייר המגיע באופן עצמאי.

נתון מעניין נוסף שעולה מהסקר מלמד כי מספר התיירים המגיע למטרות צליינות, קטן ביחס לגידול בתיירות למטרות בילוי, הנאה, סיור ותיור.

נתון נוסף שאמור להדאיג את המלונאים בישראל, לכשהדברים יחזרו פחות או יותר למסלולם, הוא מספר התיירים המתאכסן בבית מלון שירד מ-56% ל-52%. גם שיעור המתאכסנים אצל חברים וקרובים ירד. לעומת זאת, עלה שיעור המשתמשים באכסון בדירה שכורה.

נקודת אור עולה משביעות הרצון מהביקור בישראל שעלתה מ-4.3 (מתוך 5) ל-4.5. מדובר בעלייה מובהקת במנעד של 1 עד 5, שהיא שוות ערך ל-4 נקודות בסולם 1 עד 100.

עוד עולה מסקר משרד התיירות כי 25.6% מהתיירים הגדירו עצמם יהודים, 53.9% נוצרים, 1.4% מוסלמים, 2.6% משתייכים לדת אחרת ו-16.6% ללא השתייכות דתית.

באשר לגיל התייר, 20.6% בני 24 ומטה, 21.3% בני 25-34, 33.3% בני 35-54, 24.8% בני 55 ומעלה. 25.4% מהתיירים הגיעו בקבוצה/טיול מאורגן ו-74.6% באופן עצמאי.

עבור 56.1% מהתיירים הביקור הנוכחי בישראל היה הראשון עבורם ואילו 43.9% ביקרו בישראל יותר מפעם אחת. מבחינת מטרת הביקור, 18.8% הגיעו לישראל למטרת צליינות, 25.2% לתיור וטיול, 29.4% לביקור קרובים וידידים, 14.2% לבילוי והנאה, 8.3% לעסקים ושליחויות ו-4.1% ציינו מטרות אחרות.

עוד עולה מהסקר כי 31.9% מהתיירים הזמינו מספקי השירות הישירים (חברת תעופה ובית מלון), 39.9% באמצעות פלטפורמות אינטרנט (כגון אקספדיה ובוקינג) ו-46.3% ציינו באופן "אחר".

 

רוצים לדעת כל מה שחם בתיירות ותעופה?

הצטרפו לניוזלטר ותקבלו את החדשות והעדכונים של עולם התיירות והתעופה לתיבת המייל

השאירו תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אשר מפר את תנאי השימוש לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.

התיירות חוזרת!

הרשמו למבזקי פספורטניוז וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם.