אא

הטבעת מתהדקת: קרואטיה והונגריה צפויות להפוך אדומות. יוון שוקלת הגבלת כניסת ישראלים

מסתמן: קרואטיה, הונגריה ואולי גם בולגריה ייכנסו לרשימת המדינות האדומות של משרד הבריאות. הסיבה: עלייה בשיעורי התחלואה במדינות אלה. במקביל, יוון שוקלת לשוב ולהגביל את מס' הישראלים המורשים להיכנס לשטחה

האי Korcula בדלמטיה, קרואטיה. צילום: 123rf האי Korcula בדלמטיה, קרואטיה. צילום: 123rf
נכון לכתיבת שורות אלה, קרואטיה והונגריה עדיין מופיעות באתר האינטרנט של משרד הבריאות ברשימת המדינות הירוקות אליהן ישראלים מורשים לטוס ללא חובת בידוד של שבועיים בחזור. אתמול (ב') אמר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, לעיתונאים כי ייתכן ובמהלך היום (ג') יפרסם המשרד רשימה חדשה של חלק מהמדינות שהפכו לאדומות. עדכון כזה טרם נעשה באתר המשרד. לצידן של קרואטיה והונגריה שכבר סגרה בתחילת החודש את גבולותיה, ייתכן וגם בולגריה, שאף היא נמצאת לפי שעה ברשימת המדינות הירוקות באתר משרד הבריאות, תיכנס לרשימה האדומה. בבולגריה, 18 אלף נדבקים בקורונה ו-730 מתים מהנגיף. באשר לקרואטיה, נכון להיום האזור המוגדר אדום במדינה הוא מחוז דוברובניק-נרטווה. במידה ומשרד הבריאות אכן יוציא את קרואטיה כולה מהרשימה הירוקה, נשאלת השאלה מדוע לא להחריג את עיר הבירה זגרב שאיננה מוגדרת לפי שעה אזור אדום? יחד עם זאת, נתוני התחלואה בקרואטיה, כמו גם בהונגריה, מדאיגים. להלן מספרים מסכמים: קרואטיה - 14 אלף נדבקים - 230 מתים (התפרצות מחודשת); הונגריה - 14 אלף נדבקים - 650 מתים (התפרצות מחודשת).
זגרב, קרואטיהזגרב, קרואטיה
מדוע לא להחריג את זגרב, בירת קרואטיה, שלא נחשבת אזור אדום? צילום: 123rf במקביל, יוון, שם שיעור התחלואה עומד על 13,500 נדבקים ו-310 מתים ללא התפרצות מחודשת, שוקלת להגביל מחדש את כמות הישראלים שיורשו להיכנס לשטחה בכל זמן נתון נוכח העלייה בתחלואת הקורונה בישראל. זאת, לאחר שרק באחרונה ביטלה יוון את המגבלה של 600 תיירים מישראל בשבוע שעלתה לאחר מכן ל-1,200 תיירים ובסופו של דבר ללא הגבלה.   

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםיווןקרואטיה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: