ה”טקסיבוט” של התעשייה האווירית בדרך לאמסטרדם ובנגלור

אופרן גם ב...
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
השבתת שדות תעופה בעולם בצל הקורונה לצד הצורך להטמיע פתרונות טכנולוגיים חדשניים להתייעלות וחיסכון , ה-TaxiBot - רכב רובוטי לגרירת מטוסים בשדות תעופה של התעשייה האווירית - יוצא לניסוי בשדות התעופה המרכזיים באמסטרדם ובנגלור. סמנכ"ל התעשייה האווירית: "השקט היחסי בשדות התעופה בעולם הוא בעבורנו הזדמנות עסקית"
תעשייה אווירית
הטקסיבוט של התעשייה האווירית. צילום: יחצ

התעשייה האווירית מרחיבה את פעילותו של פרויקט ה”טקסיבוט” (TaxiBot) לשדות תעופה נוספים: Schiphol באמסטרדם ובנגלור הודו.

עקב משבר הקורונה, מנצלים שדות תעופה בעולם את השקט היחסי לבדיקת פיתוחים טכנולוגיים שונים, ודרכי התייעלות בתחום התעופה. באחרונה החלו בניסוי בשדה התעופה באמסטרדם, לבדיקת גרירת מטוסים על-ידי הטקסיבוט של התעשייה האווירית במטרה להפוך את הליך הגרירה לכלכלי וליעיל יותר. גם שדה התעופה בבנגלור שבהודו, החל בניסויי בכלי.

הטקסיבוט, שפותח בחטיבת תעופה של התעשייה האווירית, הוא רכב רובוטי למחצה המתחבר למטוס ונשלט על ידי הטייס, ומסיע את המטוס מה”שרוול” בנמל התעופה, למסלול ההמראה ובחזרה – ללא שימוש במנועים. הגרירה מאפשרת חסכון של 85 אחוזים מהדלק הנשרף בהסעה רגילה והפחתה בשיעור זהה בפליטת גזי חממה. כמו כן, הסעה באמצעות טקסיבוט מפחיתה ב-60 אחוזים את הרעש וב-50 אחוזים נזקי גופים זרים הנשאבים למנוע בעת ההסעה, תוך ייעול הפעילות של כניסת מטוסים באזור הטרמינל, ויציאתם.

חטיבת התעופה של התעשייה האווירית פועלת מינואר 2019 כחלק מהאסטרטגיה העסקית החדשה של החברה. במסגרת הקמת חטיבת התעופה מוזגו 3 חטיבות מתוך 6 חטיבות החברה שהיו קיימות עד לאותה עת. המיזוג כלל צעדים משמעותיים למיקוד עסקי, להתייעלות ולהשמה של כ-5,000 עובדים. בחטיבה פועלים 4 קווי עסקים ממוקדים ומוטי ייצוא, ובין היתר מקדמת החטיבה פרויקטים חדשניים בעולם התעופה. פרויקט הטקסיבוט מנוהל בקו העסקי של בדק MRO, שעוסק בתעופה אזרחית, ומכאן הזיקה לשדות התעופה בעולם. חטיבת תעופה מספקת מגוון שירותים לחברות האירוספייס הגדולות בעולם, בהן לוקהיד מרטין ובואינג, חברות תעופה כגון אלאיטליה ו-WizzAir, וחברות שילוח בהן אמאזון ו-DHL.

לדברי סמנכ”ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת תעופה, יוסי מלמד, “השקט היחסי בשדות התעופה בעולם הוא בעבורנו הזדמנות עסקית. כתוצאה מהמשבר, מספר ממשלות ברחבי העולם, כדוגמת הולנד, צרפת וארה”ב, מתנות את הסיוע שלהן לעסקים ובכללם לעסקי התעופה, ביישום תכניות ופעילות לקידום נושאי קיימות, ובהפחתת גזי חממה. הטקסיבוט יסייע לשדות תעופה ברחבי העולם לעמוד בדרישות אלה, ולחסוך במשאבים. אנו עדים לגידול בעניין של שדות תעופה בפרויקט”.

הטקסיבוט של התעשייה האווירית בדרך להודו ואמסטרדם
“הטקסיבוט יסייע לשדות תעופה ברחבי העולם לחסוך במשאבים”. צילום: יחצ

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר, בלינקדאין, באפליקציה וב-google.news

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

1 מחשבה על “ה”טקסיבוט” של התעשייה האווירית בדרך לאמסטרדם ובנגלור”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה