הילטון המותג המלונאי השווה ביותר – 7.4 מיליארד דולר

הרשת צמחה ב-2018 בכ-17%. רשימת נכסיה מוערכת ב-14.6 מיליארד דולר. רשת המלונות מריוט נמצאת במקום השני כאשר שוויה העסקי מוערך ב-5 מיליארד דולר

הילטון. צילום 123rf

רשת בתי המלון הילטון היא מותג בתי המלון בעל הערך הרב ביותר ושוויה העסקי מגיע לכ-7.4 מיליארד דולרים לאחר שהרשת צמחה ב-2018 בכ-17%. הרשת הגדילה את הפער של מהמתחרה הקרובה ביותר בדרוג, רשת מאריוט, ששוויה העסקי מוערך ב-5 מיליארד דולר.

הדרוג נעשה בידי חברת Brand Finance שהיא חברה עצמאית המדרגת את ערכם של מותגים בולטים בתבל בתחומי עסקים מגוונים.

הצמיחה של הילטון מקורה לפי הדוח בגידול משמעותי של הכנסותיה. לעומתה, המותג מאריוט איבד כ-8% מערכו העסקי בשל בעיות שהרשת סבלה בשוק הצפון אמריקאי.

להילטון 6 מותגים ברשימת 50 המותגים השווים במלונאות ולפי הדוח היא ממשיכה לצמוח בקצב מהיר. למאריוט 12 מותגים ברשימת 50 המותגים השווים במלונאות. העשיריה הראשונה של מותגי המלון בעלי הערך כוללת כמובן את הילטון ומאריוט ואחריהן ברשימה: הולידייאין (בבעלות אינטרקונטיננטל), הייאט, המפטון (בבעלות הילטון), שנגרי-לה, דאבל-טרי (בבעלות הילטון), קאונטריארד (בבעלות מאריוט), וינדהאם ורמדה (גם היא בבעלות וינדהאם).

הילטון מחזיקה גם ברשימת הנכסים (פורטפוליו) הגדולה ביותר של כל מותגיה והיא מגיעה ל-14.6 מיליארד דולרים, גידול של 41% לעומת השנה הקודמת.. מאריוט סבלה מירידה של 30% ברשימת הנכסים של מותגיה ל-12.9 מיליארד דולרים. הרחק משתי הגדולות מצויה רשת וינדהאם עם פורטפוליו ששווה כ-7.3 מיליארד דולרים. אחריה ברשימה אינטרקונטיננטל שנכסיה מוערכים בכ-6.6 מיליארד דולרים ואקור הצרפתית שרשימת נכסיה מוערכת ב-3 מיליארד דולרים.

Brand Finance מדרגת גם את "המותג החזק" ורשימה זאת בוחנת בין השאר את ההשקעה בשיווק, האחזקות, את הניהול העסקי ואת צפי ההכנסות. המותג שנבחר הוא רשת מרקיור של קונצרן אקור עם 800 בתי מלון.

צילום: פספורטניוז

נושאים שמוזכרים בידיעה