אא

הכללים החדשים לטסים מנתב"ג

בנתב"ג נערכים ליום שאחרי הקורונה: נוסעים יצטרכו להגיע 4 שעות קודם, כרטיס הטיסה יופק בבית, לא תתאפשר כניסת מלווים ובדיקת חום תערך לנוסעים בכניסה לטרמינל. גורם בכיר ברשות אומר: "אנו מנסים למצא דרך לבידוק רפואי להנפקת ויזה רפואית לחברות התעופה בשדה"

צילום: 123rf צילום: 123rf
נמל התעופה בן גוריון מצוי בעיצומם של הכנות לקראת חזרת הפעילות תוך כדי נקיטת אמצעי זהירות מקדימים. "אנו מייחסים חשיבות עליונה למניעת התחלואה שתאפשר לעובדים והנוסעים להישמר ברמת בטיחות בריאותית גבוה בהגיעם לנמל התעופה ובדרכם ובחזרתם מחו"ל", ציין שמואל זכאי מנהל נתב"ג". חלק מאסטרטגיית היציאה מה משבר התעופתי כתוצאה מהתפרצות הקורונה הינו חידוש הטיסות הבינלאומיות לישראל וממנה. חידוש הטיסות ופתיחת השמיים מצויים בסדר היום הציבורי. תעופה מהווה רכיב מרכזי בהתנעת הכלכלה בישראל. אנו ניישם את כלל הקווים המנחים הן הבינלאומיים והן של הרשויות בישראל ביניהם שמירת ריחוק, שמירת היגיינה מתחייבת, ציוד מגן וחבישת מסכה בכל נקודות השירות. חברות תעופה המבקשות לשוב ולטוס לישראל תאלצנה לאמץ את המלצות משרדי הבריאות ורשות התעופה האזרחית תוך נקיטת יישום מגוון רחב של אמצעים וצעדים המיועדים למניעת הדבקות. נמל התעופה בן גוריון מבצע צעדי מניעה מוקדמים".

בנתב"ג ניסחו כללים בעידן הקורונה לנוסעים.

תהליך הנוסעים היוצאים לחו"ל: הגעת נוסעים לנמל התעופה לצורך יציאתם לחו"ל תחויב בהגעה של כארבע שעות לפני הטיסה. לטרמינל 3, הטרמינל היחיד הפעיל לטיסות לחו"ל, יכנסו הנוסעים הטסים בלבד. כניסת מלווים לטרמינל לא תתאפשר בשל חובת הריחוק. בשערי הטרמינל ייבדק כרטיס הטיסה של הנוסע וכרטיס העלייה למטוס אשר יופק בצ'ק אין מוקדם מהבית כולל דרכון. כמו כן תבוצע לנוסעים בדיקת חום ותיבדק חבישת מסכה. נוסע עם חום לא יוכל להיכנס לטרמינל 3 בנתב"ג והודעה על כך תועבר לחברת התעופה בה אמור היה הנוסע לטוס. נוסע שלא ידפיס כרטיס עלייה למטוס בבית יוכל לעשות זאת בקיוסקים הפזורים בטרמינל בכדי שיוכל להשלים את הליך הצ'ק אין בקיוסק. העברת הנוסע לדלפקי חב' התעופה לצורך מסירת מזוודה תעשה בשמירה על המרחק של 2 מטר מנוסע לנוסע. דלפקי הצ'ק אין ישמשו לשליחת מזוודה בלבד. חיטוי יתבצע באופן תדיר. בטרמינל פוזרו בכל נקודה תכשירי חיטויי ידיים. גורם בכיר ברשות שדות התעופה אומר: "אנו מנסים כרגע למצוא את הפלטפורמה לבידוק רפואי כחלק ממסע הנוסע בטיסה מישראל ובכניסה לישראל על ידי הפקת ויזה רפואית או דרכון/כרטיס רפואי אישי, בזמנים מהירים. אנו מקווים ליצור מצב בו יוכל נוסע הרשאי לטוס להציג ויזה הרפואית/דרכון רפואי לחברת התעופה. אנו מנסים לייצר מצב בו נוסע יגיע לשדה התעופה ויבצע בכניסה אלא אם יציג בדיקה תקפה שביצע בפרק הזמן הנדרש טרם הטיסה או אישור רשמי שהוא מחוסן למחלה ובריא. נוסע שיקבל תשובה חיובית לא יכנס לטרמינל ויופנה לרשויות הרפואה בישראל."

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםנתב"גאפקט הקורונה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: