אא

הכנסת אישרה את חוק "האיים הירוקים". יאפשר פתיחת בתי המלון באילת וים המלח

לאחר ששר הבריאות למשוך את הצעת החוק הכנסת אישרה היום (ד'), את הצעת החוק הפרטית, בתיקוני נוסח, כנוסח הצעת החוק שאותה אישרה הוועדה ביום רביעי שעבר. אדלשטיין: "אני שמח שהתגברנו על המכשולים והצלחנו לעזור לעיר אילת"

אורית כהן פרקש. צילום: כנסת ישראל אורית כהן פרקש. צילום: כנסת ישראל
בשעה טובה: אושר חוק "האיים הירוקים", שיאפשר פתיחת המלונות באילת וים המלח. 26 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק שעבר בקריאה שניה ושלישית ללא מתנגדים. הצעת החוק שאישרה הכנסת הערב (רביעי), נותנת סמכות לממשלה להכריז אל איים תיירותיים באילת בעין בוקק ובכל אזור אחר שעומד בקריטריונים המפורטים בחוק ובהם: אזור ירוק, בדיקות מידיות, יכולת לנטר נכנסים, שהתועלת הכלכלית עולה על הסיכון לתחלואה, שהאזור מתבסס על תיירות ועוד. הממשלה תקבע בתקנות הקלות להגבלות בעניינים אלו בשים לב לצורך לאפשר פעילות תיירותית באזור, לצורך למנוע הדבקה בנגיף הקורונה בציבור, ובהתחשב בהגבלות מנויות. המשמעות היא שהממשלה תהיה מחויבת לשקול פתיחת מתקני ספורט, גני שעשועים, חופים, פארקים במרחב הציבורי וכן פתיחת עסקים לרבות קבלת קהל והקלות על התקהלות בהם. כמו כן, את האפשרות לקיום אירועים. זאת בניגוד לנוסח הממשלתי שאינו מחייב זאת. במהלך הדיון המתוח הערב, אמר השר אדלשטיין: "החוק נועד להציל את העיר אילת. על הדרך הצלחנו להציל את מלונות ים המלח. כל הניסיונות להלביש על החוק איזורים נוספים לא יהיו על חשבון העיר אילת. אני שמח שלא רק בתי מלון יפתחו אלא כל המעטפת התיירותית כפי שהיה בהצעת החוק המקורית של הממשלה מבלי לפגוע בבריאות הציבור ולפי הכללים שקבע משרד הבריאות. מי שירצה לרדת אילת יוכל לעשות זאת כבר בימים הקרובים. אני שמח שנוכל לאפשר לתושבי אילת לקום הרגליים. אני שמח שהתגברנו על המכשולים והצלחנו לעזור לעיר אילת."

הכניסה ל"איים הירוקים", ככלל, בהצגת תוצאת בדיקת קורונה שלילית בטווח של עד 72 שעות (במקום 48 שעות בנוסח הממשלתי) טרם הכניסה לאזור או אישור החלמה, ותתאפשר באזור פתיחת מלונות ומתן השירותים בהם. הכרזת קבינט הקורונה על “אי תיירות” תיכנס לתוקף לאחר 24 שעות כדי לאפשר היערכות לכלל הגורמים.

תושבי האזור, תושבי היישובים הסמוכים והנסמכים על השירותים החיוניים הניתנים באזור, העובדים באזור וסוגי אנשים נוספים כפי שנקבע בהצעת החוק יהיו זכאים לקבל בדיקה מידית ובלא תשלום בכניסה לאזור, והממשלה תהיה רשאית לקבוע פטור מבדיקת קורונה, או ביצוע בדיקת קורונה בתדירות שונה לאותם אנשים, והכול בתנאי שמערך בדיקות כזה יועמד בסמוך לכניסה לאזור התיירות המיוחד.

יו"ר הועדה, יעקב אשר ברך על הצעת החוק שהתקבלה: "זה פרלמנט במיטבו. החוק הזה לא נקראה חוק איים התיקון נקרא "חוק איים", זהו חוק סמכויות -חוק הקורונה הגדול. הממשלה מקבלת סמכויות מהכנסת. היינו בטוחים שהעיכוב יעשה טוב, ואני מקווה שאחריי שהחוק יעבור יהיה אפשר ללמשו."

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםאורית כהן פרקש

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: