בדיון שקיימה הבוקר (ד') ועדת הכלכלה של הכנסת, התנגד עופר מרום, מנכ"ל המועצה לצרכנות, לאשר לקריאה שנייה ושלישית לדחות את מועד החזרת הכסף ללקוחות בגין טיסות שבוטלו ל-1 באוקטובר במקום ב-14 באוגוסט, כפי שאושר בסופו של דבר. "קיים חשש שחברות התעופה לא יפצו את הצרכנים באם תינתן להם דחייה נוספת. הצרכנים הממתינים להשבה כבר מתחילת חודש מארס", אמר מרום.
עוד קבל מרום על דחיית מועד החזרת הכספים, "אי אפשר להשאיר את הצרכנים ככני ערובה בידיהן של חברות התעופה. ביטול הזכות לפיצוי מובנת בנסיבות אלו, אולם את הכסף ששילמו על טיסות שבוטלו כבר לפני חצי שנה- צריך להחזיר ולא להמשיך ולדחות את ההחזר. העובדה כי הכנסות החברות נפגעו מאחר ועוד לא חזרו לטיסות סדירות מלאות, לא יכולה לבוא מכיסם של הצרכנים. לכן דרשנו כבר בישיבות הקודמות טענה המועצה לצרכנות כי קבלת הכספים לחברות התעופה כסיוע להיחלצות מהמשבר (כהלוואה או כמענק מהמדינה) תגיע רק עם התניה והוכחה להשבת הכסף לצרכנים".
יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי, סיכם כך את הדיון שבו כאמור אושר לדחות את מועד השבת הכספים: "למרות התסכול מהתיקון הנוכחי, הדבר מתבקש מאחר והחלופה של קריסת חברות התעופה היא גרועה יותר".

6 תגובות
זלזול בצרכנים
מחכה מחודש מרץ להחזר וכל פעם דוחים.
אנו ששילמנו ובוטלה טיסתנו לא נהיה הקורבן.
צדק ייעשה בהשבת כספנו.
למה אני כצרכן אמור לסבסד את חברות התעופה מכיסי. לא יאמן. חוצפה ישראלית.
די לזילזול המיתמשך עם הצרכנים !!
מה עם החזר מחברות הקרוזים
להחזר מחודש 3/2020 הטיסה היתה אמורה להמריא ב-4/2020 התשלום לחברה בוצע עוד בשנה שעברה .
ממש בושה שמיזיקים את הצרכנים כבני ערובה .
חברת גוליבר לא עונה לטלפונים ולא יוצרת קשר עם הלקוחות לצורך הרגעה , אבל לפנות להארכת זמן ההחזר הם פונים לכנסת בושה וחרפה .
מי ערב לנו הצרכנים ? יש לעזור לכל החברות ובכפוף לכך שהם מחזירים כסף ללקוחות .
מי ערב לצרכן ?