אא

מעל 90% מהמצביעים בחרו בהצעתו של הקבלן יגאל דמרי לרכישת ישראייר. מוטי בן משה מתכוון להוציא צו מניעה

מחזיקי האג"ח של אי.די.בי הצביעו לטובת הקונה המועדף עליהם לרכישת ישראייר: הקבלן יגאל דמרי, שמציע כ-170 מיליון ש' ובכך מחזיקי האג"ח באו חשבון עם מוטי בן משה שנסוג ברגע האחרון מרכישת אפריקה ישראל. ההכרעה בין דמרי לבן משה תועבר לביהמ"ש

ישראיר. צילום: ספיר פרץ זילברמן ישראיר. צילום: ספיר פרץ זילברמן

המערכה על בעלות חברת התעופה תעבור לבית המשפט לאחר שמעל ל-90% ממחזיקי האג"ח סדרה ט' של אי.די.בי פיתוח בחרו בהצעה של הקבלן יגאל דמרי על פני זו של מוטי בן משה, בעלי דור אלון.

בכך מחזיקי האג"ח באו חשבון עם בן משה על העבר הבעייתי מבחינתם בעניין אפריקה ישראל. כעת ההכרעה על זהות הרוכש תעבור לבית המשפט שיצטרך  להכריע בין דמרי לבן משה.

מחזיקי אג"ח סדרה ט' של אי.די.בי פיתוח, בעלת השליטה בישראייר ונתונה תחת נאמן מיוחד, הצביעו הבוקר על הקונה המועדף עליהם לרכוש את ישראייר, דמרי. הקבלן יגאל דמרי, הגיש אתמול (רביעי) הצעה משופרת של כ-170 מיליון שקל אחרי הזמן שהוקצב להגשת ההצעות. הצעתו המשופרת של דמרי מתחלקת ל-140.4 מיליון שקל במזומן ועוד כ-17% ממניות ישראייר אותה הוא מתכוון לרשום במסחר בבורסה לניירת ערך בת"א. דמרי ציין כי אם בתוך 18 חודשים ישראייר לא תירשם למסחר הוא ישלם למחזיקים סך של 29.5 מיליון שקל כתוספת על ה-140.4 מיליון שקל. זאת בנוסף לוויתור על חובה של אי.די.בי פיתוח לישראייר בסך של כ-10 מיליון שקל, מה שמעלה את הצעתו לסך של כ-180 מיליון שקל. מנגד, עומדת הצעתו של מוטי בן משה, בעלי דור אלון, בסך של 168.4 מיליון שקל במזומן. נזכיר כי מרבית מחזיקי האג"ח זוכרים ועדיין לא סולחים לבן משה את עסקת אפריקה ישראל במסגרתה הגיש הצעה לרכוש את החברה אך בסופו של דבר נסוג. לפיכך, יצביעו למה שטוב להם וכי אין זה תפקידם לבדוק האם הצעתו המשופרת של דמרי, שהוגשה כאמור אחרי הזמן, חוקית. הנאמן של אי.די.בי, עו"ד אופיר נאור, יודע כי הרוב יבחרו בדמרי, הוא יתקשה להמליץ לבית המשפט לבן משה. בסביבת מחזיקי האג"ח אומרים, "נכון שדמרי שיפר את ההצעה שלו כביכול אחרי הזמן, אבל גם בן משה הכניס תיקונים אחרי הזמן שאומנם נחשבים לטכניים אבל הפכו את ההצעה שלו ליותר אטרקטיבית. אז זה לא שחור או לבן". בן משה ידוע כשועל קרבות וותיק וכאחד כזה שהולך עד הסוף ולכן ברור לכל שלא יוותר בקלות על ישראייר ואם יידרש, ינהל מערכה משפטית. בשוק ההון לא פוסלים שבן משה יגיע בסופו של דבר לבית המשפט ויעדכן על תוספת של כמה מיליוני שקלים נוספים להצעתו כדי להיות מוכרז כבעלי ישראייר. עוד אומרים בשוק אומרים כי לבטח בן משה רוצה מעוניין "להתנקות" מסיפור אפריקה ישראל ו"לכן נראה שיעשה הכול כדי להיות בעל הבית החדש של ישראייר". בהצבעה היום יהיו גם ההצעות של רמי לוי באמצעות חברת ב'יי.ג'י.איי השקעות, קרן פורטיסימו וחברת גלובל ליסינג כנפיים, אולם אלה כבר אינן רלבנטיות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםישראייר

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: