אא

הפרימיום של האקונומי

כתבה ראשונה בסדרה: מחלקת הביניים, בין האקונומי לביזנס, הפכה למחלקה פופולרית בחברות תעופה רבות, בעיקר בטיסות ארוכות טווח, והיא מציעה לנוסעים מגוון הטבות ותנאים משופרים. בדקנו

צילום: 123rf|מחלקת פרימיום. צילום: בריטיש איירווייס|קומפורט פלוס. צילום: דלתא|פרימיום פלוס. צילום: יונייטד איירליינס|פרימיום אקונומי. צילום: איי צילום: 123rf|מחלקת פרימיום. צילום: בריטיש איירווייס|קומפורט פלוס. צילום: דלתא|פרימיום פלוס. צילום: יונייטד איירליינס|פרימיום אקונומי. צילום: איי
להרגיש כמעט כמו במחלקת עסקים ולשלם עבור החוויה מחיר של מחלקת תיירים פלוס - זו המהות של מחלקת הפרימיום, אותה אימצו חברות תעופה רבות, בעיקר בטיסות ארוכות טווח. מחד, זה עדיין אקונומי, ומאידך, זה בכל זאת פרימיום. בשנים האחרונות מחלקות האקונומי פרימיום בחברות התעופה הבינלאומיות הורחבו ושודרגו משמעותית נוכח הפופולריות הגואה והמגמה המתפתחת של אנשי עסקים לא מעטים, המעדיפים ליהנות מתנאים נוחים למדי ולחסוך את העלות הגבוהה של מחלקת העסקים. כמעט כל חברות התעופה האירופיות המסורתיות מפעילות בטיסותיהן ארוכות הטווח, הן לאמריקה והן לאסיה ולמזרח הרחוק, מטוסים רחבי גוף, ובהם, לצד מחלקת האקונומי הרגילה גם מחלקת פרימיום אקונומי. ישראל נחשבת מבחינתן ליעד קרוב או בינוני, ומלבד החברות הבריטיות המשקיעות מאד בקו בין לונדון לתל אביב, החברות האירופיות המסורתיות, המפעילות קווים לארץ מזה שנים רבות, כמו לופטהנזה או אייר פראנס, מקצות לקווים אליה מטוסים צרי גוף, ללא מחלקת אקונומי פרימיום, אותה הם מציעים לנוסעים הישראלים רק בטיסות ההמשך מנמלי הבית שלהן, וחבל. נסקור את התנאים המשופרים, שמציעות חברות תעופה בינלאומיות, המפעילות מחלקות אקונומי פרימיום בקווים לישראל. לא נתייחס למחירים, התלויים במועד הטיסה, בזמינות, בהיצע וביקוש ובשיקולי חברת התעופה. המאפיינים המרכזיים המשותפים בדרך כלל לכל מחלקות הפרימיום: מערכת בידור אישית, שקעי חשמל ו-USB צמודים למושב, קיט אישי של מוצרים שימושיים, ארוחות משופרות ושתייה חופשית, קדימות בצ'ק-אין ובעלייה למטוס.

מחלקת פרימיום. צילום: אל על  

- אל על -

מחלקת פרימיום בכל מטוסי הדרימליינר 787 ובכל הקווים בהם טסים. רוחב מושב: 48 ס"מ. מרווח רגליים: 97 ס"מ (38 אינץ'). מזון: תפריט עשיר במגש מהודר וכלי פורצלן, מגוון משקאות קלים ואלכוהוליים. מסך מגע: 13 אינץ', אוזניות משובחות. מטען אישי: שתי מזוודות 23 ק"ג כל אחת. תיקי יד: שניים עד 12 ק"ג. צ'ק-אין: דלפק ייעודי.   פרימיום אקונומי. צילום: אייר קנדה  

- אייר קנדה -

מחלקת פרימיום אקונומי במטוסי דרימליינר 787-9 בקו לישראל. רוחב מושב: 50 ס"מ. מרווח רגליים: 97 ס"מ. מזון: תפריטים מגוונים, בר כריכים, פירות, משקאות וחטיפים לאורך כל הטיסה. מסך מגע: 11 אינץ'. מטען אישי: שתי מזוודות עד 23 ק"ג כל אחת. תיקי יד: אחד ללא הגבלת משקל. צ'ק-אין: דלפקים ייעודיים וקדימות בעליה למטוס.  

מחלקת פרימיום. צילום: בריטיש איירווייס  

- בריטיש איירווייס -

מחלקת פרימיום, World Traveller Plus, במטוסי A350 ו-B777 הטסים בקו לישראל. רוחב מושב: 47 ס"מ. מרווח רגליים: 97 ס"מ. מזון: מבחר מגוון של תפריטים עונתיים, שירות משקאות לאורך כל הטיסה. מסך מגע: 11 אינץ'. מטען אישי: שתי מזוודות עד 23 ק"ג כל אחת. תיקי יד: שניים, עד 20 ק"ג. צ'ק-אין: קדימות בעלייה למטוס.  

מחלקת פרימיום. צילום: 123rf  

- קתאי פסיפיק -

מחלקת פרימיום במטוס איירבוס A350 החדיש הפועל בקו לישראל. רוחב המושב: 51 ס"מ. מרווח רגליים: 102 ס"מ. מזון: מגוון תפריטים, דגש על פירות וירקות טריים, חטיפים ומשקאות לאורך כל הטיסה. מסך מגע: 12 אינץ'. מטען אישי: שתי מזוודות עד 35 ק"ג כולל. תיקי יד: אחד עד 7 ק"ג. צ'ק-אין: בדלפקים ייעודיים, קדימות בעלייה למטוס.  

אקונומי פלוס. צילום: איירופלוט  

- איירופלוט -

"אקונומי פלוס" (הממוקמת בתחילת האקונומי) ו"פרימיום פלוס" בטיסות החברה בקווים לישראל: בקו לניו-ארק ב-787-10 החדיש ובקווים לסן פרנסיסקו ו-וושינגטון ב-ER777-300. רוחב מושב: 49 ס"מ. מרווח רגליים: 97 ס"מ. מזון: מגוון תפריטים של מחלקת עסקים, תוצרת Aeromar, חברת הקייטרינג הרוסית הידועה. מסך מגע: 11 אינץ'. מטען אישי: שתי מזוודות עד 23 ק"ג כל אחת. תיקי יד: אחד עד 10 ק"ג. צ'ק-אין: קדימות בעלייה למטוס.  

פרימיום פלוס. צילום: יונייטד איירליינס  

- יונייטד איירליינס -

מחלקת 'פרימיום פלוס' בטיסות החברה בקו לניו-ארק ב-787-10 החדיש ובקוווים לסן פרנסיסקו ו-וושינגטון ב-ER777-300. החברה מפעילה גם מחלקת 'אקונומי פלוס', הממוקמת בתחילת האקונומי, ומקנה רק מרווח רגליים מוגדל של 94 ס"מ. רוחב מושב: 48 ס"מ. מרווח רגליים: 97 ס"מ. מזון: מגוון תפריטים, משקאות ללא הגבלה לאורך כל הטיסה. מסך מגע: 13 אינץ'. מטען אישי: שתי מזוודות עד 23 ק"ג כל אחת. תיקי יד: אחד. צ'ק-אין: קדימות בעלייה למטוס.  

קומפורט פלוס. צילום: דלתא  

- דלתא איירליינס -

מחלקת פרימיום – 'קומפורט פלוס' - במטוסי A330-300 הפועלים בקו לישראל. רוחב מושב: 46 ס"מ. מרווח רגליים: 89 ס"מ. מזון: מגוון תפריטים, פירות טריים, חטיפים, משקאות וקפה סטרבאקס במהלך הטיסה. מסך מגע: 9 אינץ'. מטען אישי: מזוודה אחת עד 23 ק"ג. תיקי יד: אחד בלא הגבלת משקל. צ'ק-אין: קדימות בעלייה למטוס.  

פרימיום אקונומי. צילום: וירג'ין אטלנטיק  

- וירג'ין אטלנטיק -

הקו לישראל נחשב קו ארוך טווח. מחלקת פרימיום אקונומי, מחלקה נפרדת, במטוס A330-300, הטס בקו לישראל. רוחב מושב: 53 ס"מ. מרווח רגליים: 96 ס"מ. מזון: 3 תפריטים שונים לבחירה עם יין, משקאות וחטיפים במהלך הטיסה. מסך מגע: 11 אינץ'. מטען אישי: שתי מזוודות עד 23 ק"ג כל אחת. תיקי יד: אחד – עד 10 ק"ג. צ'ק-אין: דלפק ייעודי וקדימות בעלייה למטוס.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלאיירופלוטוירג'ין אטלנטיקיונייטד איירליינסבריטיש איירווייסקתאי פסיפיקאייר קנדהדלתא איירליינס

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: