שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter

הפשרה: ועד טייסי אל על זז הצידה, יו"ר הוועד לא יפוטר

ברגע האחרון, ועד טייסי אל על הודיע להסתדרות כי הוא מוכן להפסיק לפעול. ההסתדרות, שתקיים בחירות לוועד חדש, ביקשה מאל על שלא לערוך בירור משמעתי ליו"ר ועד הטייסים. יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות: "שמח שהטייסים יבחרו וועד אותנטי שייצג את האינטרסים שלהם"
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
הלוואה לאל על
אל על. צילום: עידו וכטל

לפני הפיצוץ הגדול, ועד טייסי אל על, שהודח לא מכבר ע"י ההסתדרות, הודיע כי יפסיק לפעול.

כעת, ההסתדרות תקבע מועד לבחירת ועד חדש לטייסי אל על, כאשר הועד הנוכחי סיים את תפקידו.

כזכור, ועד הטייסים, בראשות היו"ר ניר ראובני, יצא בזמנו באופן גלוי נגד בעלת השליטה לשעבר, תמי בורוביץ', וגם הנהלת אל על הנוכחית רצתה לפטרו לאור התנהלות הוועד שבראשותו.

ראובני הוזמן אתמול (שני) לוועדת בירור משמעתי באל על בפני יהודית גריסריו, סמנכ"ל משאבי אנוש ומינהל, ליהוא הכהן, סמנכ"ל המבצעים באל על ונציג ההסתדרות. סיבת הזימון, טענה שראובני ממשיך לפעול כיו"ר ועד הטייסים למרות שהודח ע"י ההסתדרות.

בתלונה של אל על נגד ראובני נאמר בין השאר כי: "בשבועות האחרונים העובד המודח מתפקידו בוועד העובדים, ממשיך הוא וה'ועד' המודח שבראשותו להציג עצמו ולפעול כראש ועד אצ"א כלפי ציבור העובדים, החברה וגורמים חיצוניים. נותן הנחיות והוראות לעובדים ללא סמכות ובניגוד להסכמים, להנחיות ולכוונות החברה. כחלק מהפעילות אותו 'ועד מודח' אף מאיים במפורש על החברה, מתוצאות אי המשך התנהלות מולו ומול חבריו המודחים כ'ועד עובדים עצמאי', תוך דרישה או "הצעה" לפעול מול אותו 'ועד מודח' באופן עצמאי ודיסקרטי".

עוד נטען נגד ראובני, כי היה אחראי "למתן הנחיות לציבור הטייסים שלא להישמע להנהלה ולא לקיים שיח עם המנכ"ל ויו"ר החברה. זאת, תוך איום לפיו אם החברה לא תשמע לדרישות ה"ועד" המודח שבראשותו הם ימנעו את קיום השיח".

בסופו של דבר, ראובני והוועד הבינו שעליהם ״לזוז הצידה״, אחרת יסיים את דרכו בחברה. 

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, פנה אל החברה וביקש שלא להעמיד לדין את ראובני לאור העובדה שהוועד המודח הבין היטב את המסר וזז הצידה.

אדרי אמר לפספורטניוז: "אני שמח שהטייסים יבחרו ועד אותנטי שייצג את האינטרסים שלהם".

רוצים לדעת כל מה שחם בתיירות ותעופה?

הצטרפו לניוזלטר ותקבלו את החדשות והעדכונים של עולם התיירות והתעופה לתיבת המייל

השאירו תגובה לפוסט

24 תגובות

  1. הכל לטובה .. אך הפינה אינה רחוקה ושם חולי.. אי זמינות.. וכמובן special call

  2. יבוא ראובני חדש. הראיה הצרה ותאוות הבצע משותפת לכלל הטייסים ולא רק לאדם הספציפי לצערי.

  3. יום עצוב לעובדים במדינת ישראל בכלל.. כאשר הנהלת חברה עושה יד אחת עם הסתדרות העובדים- ולא דואגת לעובדים.
    וכן… עובדי החברה אינם חברי הסתדרות העובדים הכללית.. אלא לאומית..
    זה לא מפריע לאבי אדרי, שמעולם לא יצא מפיו משפט שיש בו אמת, לנקוט בכוחניות. את זה הוא מכיר.

  4. עושה בית ספר לטייסים
    נותר רק לעשות סדר עם הבכירים שתמי מינתה. רובם הועזבו נותרו בודדים.
    מתי יגיע ראש אגף שרות בטיסה אמיתי במקום זו שלא שמענו ממנה שנה?
    עובדים אכפתיים

  5. חבל. פיספסו הזדמנות לערוף את ראש הנחש ולצאת לדרך טובה יותר. הוא והוועד המודח ימשיכו לבחוש ולהרעיל את שאר הטייסים. נתראה בשביתה הבאה (מיד שהיקף הפעילות יתאושש)

  6. כך יעשה " למלך" שהמליך עצמו מעל העם, מקוה בשביל החברה ועובדיה לוועד טייסים שפוי ולא יהיר.
    בשורות טובות וחג פסח כשר ושמח.

  7. את יהודית ההנהלה החדשה חייבת להעיף הביתה
    היא הרוע שבחברה.

    1. לא מכיר, אבל כן מכיר עוד כמה מנהלים בחטיבת השרות, שצריך להחליף במהירות הבזק (אלה בחוזה אישי). חייבים לרענן את השורות, יותר מדי זמן בכסא.

  8. ניר ראובני זו האג׳נדה
    כולם תאווי בצע שם, יבחר טייס איזוטרי עם אותו התאבון

  9. כולם ללאומית. התנהלות כוחנית של ההסתדרות הכללית. מפטרים נבחרי ציבור ופוגעים בעובדים.

  10. עצות חינם להנהלת אל על והטייסים
    נכון שמטוס לא יטוס ללא טייסים, אך חברת תעופה ללא נוסעים לא תמריא

    1. מר ניר ראובני שלום
      אנחנו,עובדי אל על מכל המגזרים
      קוראים לך לגלות אחריות ולחזור לקוקפיט ולהןביל את המטוס לטיסות בטוחותלכל העולם…
      ניר,אתה אדם עשיר …תתפקח …זה לא העת להחריב את אלפיי המשפחות ועשרות אלפי משפחות מעגל שני של נןתני שירות לאלעל…
      תגלה אחריות…לא העת לריב על שכר כרגע …השכר שלך וחבריך היה עצום…לא פרופורציונאלי …אתה אדם חטשב.. מבין…מסיק מסקנות..אתה לא רוצה להקריס את הענף שאתה יושה עליו…
      בעזרת השם בעתיד יהיה טוב…פחות חובות ונוכל כולנו לקבל העלאות שכר.
      לא כרגע ניר.תרגע.
      בהצלחה

  11. פראייר ניר וכל הוועד וכל הטייסים היו צריכים להגיד אין בעיה תפטרו ולא טסים כח מול כח ומראה מי ישבר פראיירים

  12. משפחתי טסה קבוע בקוים ישראל-ארהב כבר 35 שנים, בעשור האחרון טסים יותר בפרימיום וביזנס. משפחתי צחרימה את אל על רוב השנים בגלל ההתנהגות הבלתי מקצועית של טייסי אל על. בהמשך יבוא יו"ר וועד חדש עם גישה מיליטנטית ויעשה גהנום לחברה ולעובדים. משפחתי לא מוכנה להיות נתונה לגחמות טייסי אל על. יש תחרות ואנחנו מעדיפים חברות אחרות. רק אם אל על היתה מפטרת את ניר ראובני היינו מוכנים לחזור לאל על, בהנחה שפיטורים היו מונעים התנהגות כוחנית זוועתית בעתיד. חבל, אל על פיספסה הזדמנות לשינוי אמיתי. אנחנו נמשיך לטוס ביונייטד.

  13. לא ברור כל ההסכמים המצחיקים שנחתמו מול ההסתדרות. ועדי אל על, בידיים שלכם חתמתם על הסכם שמאפשר למנהלים סגירת חשבונות עם עובדים בחסות הקורונה – בושה! אנשים בגיל 40 50 צריכים לחפש את עצמם, בעוד עובד צעיר שנמצא חודשיים בעבודה נשאר. למה לא להעזיב את כל הזמניים? בשביל מה עבדנו קשה בשביל קביעות – בושה, בושה, בושה!

  14. הועד של הטייסים חכם.הרי אין מה להילחם עכשיו.קודם שהסערה תחלוף ואז יפתח החוזה מחדש.
    כולם יודעים שאף טייס לא יקח אחראיות על 300 נוסעים בשביל 15k כמו מהנדס שיושה ומגרבץ במשרד בלי סיכונים. גם ההנהלה יודעת שהשכר המתגמל מפצה על שעות , סיכון ולחצים שאין לאף אחד .אז כל המגיבים מהתחזוקה שמגיבים כאן ..ההסתדרות עשתה עליכם סיבוב כדי לפטר 2000 איש ולקצץ לכם בשכר שמעולם לא הגיע לכם . אתכם אפשר להחליף- טייסים לא.
    אם ועד הטייסים לא היה חזק, החברה היתה מעיפה הרבה יותר אנשים.
    כל הקנאים והממורמרים שמגיבים כאן, לכו תעבדו אתם ב40% פחות כשרק לפני שנתיים נחתם חוזה חדש בין אל על לטייסים וקוצץ שם שכר.
    רק טיפשים קנאים עם זיכרון קצר שבטח גם לא קוראים עיתון מגיבים ככה.
    אם אני הייתי טייס , הייתי מחכה ליום שאחרי והופך שולחן

  15. טייסי אל על לא באים לעבוד, הם באים לעבודה ומקבלים צופרים. אם מישהו יבדוק כמה שעות עובד טייס בטיסה לניו יורק עם צוות של 4 טייסים יבין את הבעיה. אבל לא צריכים להוריד להם בשכר אלא רק בתנאים הנלווים. ובשנה נורמלית זה רווח נקי לחברה של 50 מיליון דולאר.

  16. רק תורידו את הצופרים וגודל הצוותים וזה חסכון – רווח לחברה של 50 מיליון דולאר בשנה, בלי לגעת בשכר ,!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אשר מפר את תנאי השימוש לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.

התיירות חוזרת!

הרשמו למבזקי פספורטניוז וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם.