אא

הקרב על הטיסות בקו ת"א-לונדון: בריטיש איירווייס מטילה פצצה

מחממים מנועים: רגע אחרי שחברת וירג'ין אטלנטיק, החלה למכור כרטיסים בישראל, מודיעה היום בריטיש איירווייס, כי תשיק מח' עסקים חדישה עם סוויטות אישיות בקו ת"א-לונדון. עם איזו חברת תעופה תשלמו הכי זול על כרטיס טיסה ללונדון? ואיך כניסתה של וירג'ין לישראל צפויה לתת פייט גם בטיסות לארה"ב?

צילום: פספורטניוז|Photo: PR|Photo: PR||וירג'ין אטלנטיק: מלונדון ל-17 יעדי המשך ברחבי ארה"ב. צילום: יחצ|וזה הביזנס של וירג'ין אטלנטיק. צילום: יחצ|המטוס החד צילום: פספורטניוז|Photo: PR|Photo: PR||וירג'ין אטלנטיק: מלונדון ל-17 יעדי המשך ברחבי ארה"ב. צילום: יחצ|וזה הביזנס של וירג'ין אטלנטיק. צילום: יחצ|המטוס החד
  אמרתם שמיים פתוחים, אמרתם מלחמת עולם בקווים בכלל ובקווים ליעדים מבוקשים בפרט, דוגמת הקו ללונדון, שהיום (ד') מעלה הילוך עם הודעה דרמטית של חברת התעופה הבריטית, בריטיש איירווייס. החברה הכריזה היום כי תפעיל החל מחודש דצמבר הקרוב בקו מתל אביב ללונדון, את מטוס האיירבוס A350 החדיש ביותר שלה, אותו תקלוט לצי המטוסים שלה כבר בחודש אוקטובר. גולת הכותרת של המטוס האמור, היא מחלקת עסקים חדישה ומתקדמת עם 56 סוויטות אישיות, שלכל אחת מהן דלת הזזה אישית. החלטה זו של בריטיש, לשלב מטוס דגל בקו לת"א, לא התקבלה סתם כך. נראה שכניסתה של חברת תעופה מתחרה בקו, וירג'ין אטלנטיק, היא הגורם המניע להטלת הפצצה היום. מבריטיש איירווייס נמסר כי מחלקת העסקים החדשה, המכונה Club World, תציע לנוסעים בה גם 40% יותר מרחב אחסון למטען אישי, ארון שירות אישי עם עמדת טיפוח ומראה, wifi, ומערכת בידור על גבי מסכים בגודל 18.5 אינץ'. המושבים במחלקה הם מושבי Club Suite הנפתחים למיטה באורך של קרוב ל-2 מטרים. העיצוב של המחלקה יהיה בתצורה של 1-2-1, המאפשר לכל נוסע גישה ישירה למעבר היישר מהמושב. עוד נמסר כי שדרוג מחלקת העסקים היא חלק מתכנית השקעה רב-שנתית בהיקף של 6.5 מיליארד ליש"ט לשדרוג צי מטוסי החברה. במסגרת זו, בריטיש איירווייס צפויה לקבל בשנים הקרובות 72 מטוסים מתקדמים נוספים בהם מטוס האיירבוס A350-100, בואינג 787-10 ומטוסים נוספים. בנוסף הזמינה החברה 18 מטוסי בואינג 777-9 נוספים. "בריטיש איירווייס החליטה שהקו לישראל יהיה מבין הקווים הראשונים בעולם בו תושק מחלקת העסקים החדשה של החברה ובה סוויטות אישיות לנוסעים. זאת, עם כניסתו לשירות של המטוס החדיש ביותר בקו בין ת"א ללונדון, האיירבוס A350", אומרת יעל קטן, המנהלת המסחרית של בריטיש איירווייס בישראל. עוד לדבריה, "הבחירה של בריטיש אירווייס בקו לישראל כאחד הקווים הראשונים בהם יפעל המטוס החדש, היא הבעת אמון של החברה בישראל, ומראה על הערכה רבה של החברה כלפי שוק זה". בריטיש איירווייס, הפועלת בישראל משנת 1932, מפעילה 3 טיסות יומיות בקו ת"א-לונדון בתצורה ארוכת טווח (Long Haul). פרט למחלקת עסקים, במטוס האיירבוס A350 החדש בקו לישראל יפעלו גם מחלקת תיירים (World Traveller) ומחלקת תיירים משודרגת (World Traveller Plus). 
כך זה יראה. הביזנס החדשה של בריטיש איירווייס. צילום: יחצ

לונדון VS ניו יורק: מי עוד טסות בקו ת"א-לונדון? ואיך כניסתה של וירג'ין אטלנטיק תשפיע גם על הקווים לארה"ב?

נראה שהקו ללונדון מעלה הילוך עם כניסתה לישראל של וירג'ין אטלנטיק, המזוהה יותר מכל עם מייסדה, המיליארדר הססגוני, ריצ'רד ברנסון. "המסיבה מתחילה בספטמבר. וירג'ין אטלנטיק מגיעה לישראל עם טיסות יומיות ללונדון וגם הלאה לארה"ב. מכירת הכרטיסים החלה", נמסר מוירג'ין אטלנטיק לפספורטניוז.  
צעד קטן לאישה? סר ריצ'רד ברנסון כבר לא מכריח את הדיילות שלו להתאפר. צילום: שאטרסטוקצעד קטן לאישה? סר ריצ'רד ברנסון כבר לא מכריח את הדיילות שלו להתאפר. צילום: שאטרסטוק
סר ריצ'רד ברנסון עם דיילות וירג'ין. צילום: שאטרסטוק   וירג'ין אטלנטיק, המיוצגת בישראל על ידי APG מקבוצת ממן, תפעיל החל מה-25 בספטמבר טיסה יומית להיתרו שבלונדון במטוס איירבס A330-300 וטיסות המשך יומיות לניו יורק, וכאן גם טמון השוס הגדול. מעניין יהיה לראות כיצד יפעלו חברות תעופה אחרות הטסות בקו ללונדון ומשם בטיסות המשך לארה"ב.   וירג'ין אטלנטיק: מלונדון ל-17 יעדי המשך ברחבי ארה"ב. צילום: יחצ  
virginvirgin
וזה הביזנס של וירג'ין אטלנטיק. צילום: יח'צ   בריטיש איירווייס, אף היא טסה ישירות מלונדון לארה"ב. ל-30 יעדים ברחבי ארה"ב בהם: ניו יורק JFK, בוסטון, סן פרנסיסקו, שיקגו, דאלאס, דנבר, מיאמי, אטלנטה, פילדלפיה, ניוארק וסיאטל וגם ליעדים בקנדה דוגמת מונטריאול וטורונטו. חברות תעופה נוספות שטסות בקו ללונדון הן: איזי ג'ט, חלוצת הלואו קוסט בישראל, מפעילה 13-18 טיסות שבועיות בקו ת"א-לונדון, שהן במינימום 2 טיסות יומיות. איזי ג'ט נוחתת בשלושה נמלי תעופה: לוטון, גטוויק וסטנסטד. דוברת החברה בישראל, אור אלוני, מסרה ל"פספורטניוז" כי לאור כניסתה של וירג'ין אטלנטיק לישראל, "לאיזי ג'ט אין כוונה לשנות כרגע את לוח הטיסות". איזי ג'ט, אף היא, מפעילה טיסות המשך לארה"ב באמצעות חברת תעופה אחרת בהסכם קוד שר (Code Share).   13-18 טיסות שבועיות. איזי ג'ט. צילום: shutterstock   וויזאייר ההונגרית, שהחלה לטוס לישראל בשנת 2012, מפעילה בקו ללונדון טיסה יומית אחת בשעות הערב/7שבועיות. לחברה אין טיסות המשך לארה"ב.  
די לאלימות. וויז אייר נגד נוסעים מתפרעים. צילום: יחצדי לאלימות. וויז אייר נגד נוסעים מתפרעים. צילום: יחצ
7 טיסות שבועיות. וויז אייר. צילום: יח"צ   אל על מפעילה 21 טיסות שבועיות מנתב"ג ללונדון. הכניסה של וירג'ין לארץ תסב לה עוד כאב ראש, הן בקו ללונדון ובעיקר בטיסות המשך לארה"ב הנחשב לנתיב הרווחי ביותר של אל על.  
אל על. צילום: נעם מנשהאל על. צילום: נעם מנשה
אל על. צילום: נעם מנשה   ארקיע, שגם טסה ללונדון, מפעילה במטוס האיירבס החדש שלה A321neo LR, שלוש טיסות שבועיות לסטנסטד שבלונדון. במטוס זה אין מח' עסקים אך יש מח' תיירים פרימיום.   3 טיסות שבועיות במטוס החדש  איירבס A321neo LR. ארקיע. צילום: ארקיע

ועם איזו חברת תעופה תשלמו הכי זול על כרטיס טיסה ללונדון? בדקנו

בעזרת מנוע חיפוש הטיסות alice.co.il, בדקנו הבוקר כמה יעלה כרטיס טיסה ללונדון בתאריך שבו טסות כל החברות האמורות בקו. מהבדיקה עולה כי הכרטיס היקר ביותר בתאריכים שנבדקו - 2-7 באוקטובר, במחלקת תיירים כולל מזוודה, נמכר בבריטיש איירווייס: 670 דולר. ומנגד, הכרטיס הזול ביותר שנמצא בתאריכים הנקובים הוא של ארקיע: 438 דולר. בין לבין נמצאות איזי ג'ט עם 624 דולר לכרטיס, וירג'ין עם 607 דולר, אל על עם 544 דולר לכרטיס ו-וויז עם 508 דולר לכרטיס, כאמור כולל מזוודה. ומה המחירים במחלקת עסקים? מחלקות עסקים מציעות רק בריטיש, וירג'ין ואל על. ביתר החברות בקו אין מחלקת עסקים. כרטיס הטיסה היקר ביותר שנמצא במועד הבדיקה הוא 1,579 דולר בבריטיש, אחריו 1,564 דולר בוירג'ין והזול ביותר באל על: 1,186 דולר.   באשר לתעריפי הטיסות, יש לקחת בחשבון שטיסות להית'רו יהיו יקרות יותר מטיסות לשדות התעופה השונים בלונדון בשל מיסי הנמל היקרים יותר בגינם מרבית חברות הלואו קוסט לא מציעות טיסות להית'רו", אומר יניב שולדנפרי, מנכ"ל ומייסד אליס. לדבריו, "חשוב לשים לב לאותיות הקטנות, שלפעמים יוזילו את מחיר כרטיס הטיסה. אם לא, בסופו של דבר הזול יכול להיות יקר. כך למשל, טיסות בשעות הקצה של היום יהיו בדרך כלל זולות יותר והן פופולריות בסגמנט של טיסות הלואו קוסט, וכך טיסה שנוחתת בלונדון מאוחר בלילה וממריאה מלונדון מוקדם בבוקר, תגרום לשני לילות מיותרים בבית המלון ללא יכולת ליהנות מהעיר. בנוסף, עלויות המזוודה גבוהות מאוד בחלק מהחברות תעופה, לעיתים יותר ממחיר הכרטיס, ויש לקחת זאת בחשבון. ב-alice.co.il אנחנו מציגים טיסות עם מזוודה וללא מזוודה ובצורה הזאת ניתן לעשות השוואת מחירים חכמה ויעילה". עוד לדברי שולדנפרי, "לונדון מרכזת אליה גם סגמנט גדול של הקהילה העסקית, והתחרות על הנוסע העסקי בין אל על ובריטיש מקבלת עכשיו חזית נוספת מהצד של וירג'ין, שיודעת להציע מוצר איכותי במחלקת העסקים שלה. לנוסע העסקי כדאי להשוות בין מחלקת עסקים לפי דגם המטוס, שכן חלק מהחברות מפעילות מחלקת עסקים חדשה ואיכותית בחלק מהמטוסים ובחלקם מחלקת עסקים ישנה יותר ומוצר נחות מהחדשות, דבר שלא תמיד מתורגם למחיר זול יותר".

לונדון מחכה לי: 189,805 נוסעים מתחילת השנה בקו ת"א-לונדון-ת"א

על פי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת), מתחילת 2019 ועד סוף חודש אפריל, טסו בקו תל-אביב-לונדון-תל אביב, 189,805 נוסעים מתוך 374,600 שטסו בכלל לממלכה המאוחדת בתקופה האמורה. מספר הטסים ללונדון ובחזרה המצוי, על פי רש"ת, במגמת ירידה של 5.21% מתחילת השנה, אינו מרתיע כאמור את חברות התעופה הבריטיות שמחממות מנועים בקו לארץ הקודש.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלארקיעאיזי ג'טוירג'ין אטלנטיקבריטיש איירווייסוויז אייר

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: