אא

השמיים נשארים פתוחים: נתב"ג ורמון יפעלו בסגר

אושר המתווה של שרת התחבורה המסדיר את פעילות ענף התעופה בזמן הסגר. עפ"י המתווה, כל מי שרכש כרטיס טיסה לפני כניסת הסגר לתוקף ביום שישי בשעה 14:00 יוכל לממש את כרטיס הטיסה ולטוס. מי שירכוש מעבר למועד זה לא יורשה לטוס

נתב"ג. צילום: פספורטניוז נתב"ג. צילום: פספורטניוז
בתום דיונים קדחתניים לאורך שעות הלילה אושר אתמול (שישי) המתווה שהציעה שרת התחבורה, מירי רגב, המסדיר את פעילות ענף התעופה בזמן הסגר. "המתווה שאותו הצגתי מאוזן ומידתי, כזה ששומר על רציפות תפקודית של ענף התעופה ועובדיו ואינו פוגע ברוכשי הכרטיסים טרם הסגר. מצד שני, עיקרון הסולידריות החברתית בשעה של מאמץ לאומי קיבל משקל חשוב בקבלת ההחלטות שלי. על כולנו להיות מגויסים להורדת התחלואה במדינה", אמרה הבוקר (שישי) רגב. עוד לדברי רגב, "החלטה היא תמיד לא קלה כאשר נפגעים זכויות של אזרחים, אבל לאחר ששקלתי את מכלול השיקולים קיבלתי את ההחלטה המאוזנת שעמדה מול לחצים גדולים מאוד מהציבור וחברות התעופה. עם זאת, אינני יכולה להתעלם מהצורך והמאמץ הלאומי להורדת רמת התחלואה בארץ ושמירה על בריאות העם כעיקרון מנחה. אני שמחה על כך שהמתווה המאוזן אותו הצגתי אושר על ידי כלל הגורמים הרלוונטיים. אני רוצה להודות להודות לרה"מ בנימין נתניהו, לשר הביטחון בני גנץ, לשר הבריאות יולי אדלשטיין, לשר הפנים אריה דרעי, לשר החוץ גבי אשכנזי ולשר המשפטים אבי ניסנקורן שהיו שותפים לאישור המתווה".

מי מורשים לטוס ומי לא?

המתווה שסוכם ואושר כאמור אתמול בבוקר, מאפשר יציאה מהארץ לכל מי שרכשו כרטיסי טיסה עד למועד כניסת הסגר לתוקף, קרי היום, 25 בחודש, עד השעה 14:00. כל מי שירכוש כרטיס טיסה מעבר למועד זה, לא יורשה לממש את כרטיס הטיסה שרכש. המשמעות היא שכל מי שעדיין שוקל "לברוח" מהארץ בתקופת הסגר, זה הזמן לרכוש כרטיס טיסה. בהגעה לשדה התעופה יש להציג אסמכתא למועד רכישת הכרטיס, כרטיס תקף למועד הטיסה ובדיקת קורונה שלילית לפי דרישות מדינת היעד. עוד לפי המתווה תותר כניסת ישראלים ארצה ללא הגבלה. החוזרים ממדינה אדומה יכנסו לבידוד של 14 יום והחוזרים ממדינה ירוקה יכנסו ארצה לפי כללי הסגר. כפי שכבר פורסם ועודכן, לא תהיה הגבלה על טיסות מטען וכן על טיסות נכנסות לישראל במהלך ימי הסגר.
בנימין נתניהובנימין נתניהו
על פי המתווה שאושר גם שדה התעופה רמון יישאר פתוח לטיסת בוקר וטיסת ערב, זאת על מנת לאפשר לתושבי אילת שנדרשים לטיפול רפואי או שהינם עובדים חיוניים, אפשרות הגעה למרכז הארץ.
שדה התעופה רמוןשדה התעופה רמון
דואגים לבריאותך בכניסה לשדה התעופה רמון. צילום: ספיר פרץ זילברמן גורמים בענף התעופה סבורים כי ההחלטה להותיר את השמיים פתוחים גם לטיסות יוצאות, נבעה מהאיום אתמול (חמישי) של חברת ישראייר לעתור לבג"ץ נגד ממשלת ישראל. בישראייר טענה אתמול כך, "הממשלה עומדת לקבל החלטה שתאסור על ישראלים לצאת בתקופת הסגר בטיסות למדינות ירוקות. החלטה כזאת, ככל שתאושר ותתקבל, תפגע קשות בחברות התעופה ובתושבי ישראל ובמיוחד במי שכבר קנה כרטיסי טיסה ושירותי קרקע, למדינות ירוקות על פי המתווה שאושר בממשלה אך לפני זמן קצר. קבלת החלטה כזו תהווה חריגה מסמכותה של הממשלה, כפי שעוגנה בסעיף 4 ל'חוק הקורונה החדש' שנחקק בחודש יולי השנה. החוק מסמיך את הממשלה, להתקין תקנות ובמסגרתן להטיל מגבלות, אם שוכנעה כי הדבר דרוש לשם מניעת הדבקה בנגיף בקרב הציבור, בצמצום התפשטותו, בצמצום היקף התחלואה או הגנה על אוכלוסיות בסיכון והכל רק לתקופה ובמידה הדרושות לצורך השגת המטרות האמורות, לאחר שנשקלו חלופות להשגתן, והפגיעה בזכויות ובמשק”.
ישראיירישראייר
איים לעתור לבג"ץ נגד הממשלה. אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר. צילום: רונן מחלב  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםמירי רגב שרת התחבורה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: