לונדון קולינג: באיזו חב' תעופה משתלם לטוס לבירת אנגליה?

ברקזיט באוויר: עם כניסתה של וירג'ין אטלנטיק לקרב על הקו ללונדון מול אל על ובריטיש איירווייס, בדקנו עם איזו חברה משתלם לטוס לבירת הממלכה המאוחדת בעונה הכי לוהטת של הסיילים. יש לכם ניחוש מי הכי יקרה ומי הכי זולה? המסקנות בכתבה

לונדון. צילום: 123rf

 

66,582 נוסעים טסו בחודש אוקטובר השנה מנתב"ג לשדה התעופה הית'רו בלונדון. 40,188 נוספים טסו ללוטון ו-3,812 נחתו בסטנסטד, גם שניהם שדות תעופה לונדוניים. מאז תחילת השנה טסו ללונדון-הית'רו 552,376 נוסעים, שהם 2.68% מכלל הנוסעים, שטסו מנתב"ג ליעדים שונים. ובכל זאת, הקרב הגדול על הטסים מתנהל בימים אלה בקו לבירה הבריטית, וזאת עם כניסתה של וירג'ין אטלנטיק לזירה.

החברה, שהקים המיליארדר התוסס סר ריצ'רד ברנסון, מצטרפת לשתי החברות, שמחזיקות באורח מסורתי בקו לנמל התעופה הראשי של לונדון, אל על ובריטיש איירווייס, והיא מאיימת על הדומיננטיות שלהן בקו המתפרנס יפה מאנשי עסקים ומכאלה שממשיכים ליעדים בצפון אמריקה. הטסים במחלקות העסקים (יש גם מושבים בודדים במחלקה ראשונה או דומה לה) הם השמנת והחמאה של חברות התעופה המסורתיות, בעוד שבקרב על התיירים יש שחקנים רעבים נוספים, ובראשם חברות הלואו-קוסט ריינאיר, איזיג'ט וכן וויז ההונגרית, והחברות הישראליות הזוטרות ישראייר וארקיע.

תחרות על נוסעים מביאה עימה בדרך כלל גם מחירים אטרקטיביים, לפחות בתקופת הכניסה של השחקן החדש, וכך זה קרה גם בשבועות הראשונים לאחר הצטרפותה של וירג'ין למערכה, בעיקר כאשר מדובר בעונות הסתיו והחורף, הפחות מבוקשות בשבועות מסויימים.

 

לונדון. צילום: מערכת פספורט

 

המטוס הראשון של וירג'ין נחת בנתב"ג ב-26 בספטמבר. החברה מציעה טיסה יומית עם איירבוס 330 עם שלוש מחלקות: מחלקת התיירים, מחלקת התיירים המשופרת ומחלקת עסקים. בחלק מקווי ההמשך שלה לניו-יורק, תציע וירג'ין את המטוס החדיש ביותר בצי שלה, האיירבוס-350-1000.

אל על מפעילה 11 טיסות בשבוע להית'רו בחודשים נובמבר, דצמבר וינואר, והיא מתחרה גם בחברות הלואו-קוסט עם טיסות זולות יותר ללוטון. בריטיש איירווייס מציעה שתי טיסות יומיות ובכוונתה להכניס לשירות בקו את מטוס האיירבוס-350 החדש. בריטיש איירווייס תציע שלוש מחלקות, אך תבטל את המחלקה הראשונה, זאת בשל העובדה כי במחלקת העסקים במטוסי האיירבוס-350  תאים אישיים.

 

אל על. צילום: 123rf

 

בדקנו באתרי החברות את היצע המחירים בתאריכים אחדים בשלושת החודשים הקרובים. 14.11, 22.12 לפני חג המולד ובעיצומה של עונת הסיילים, וכן ב-30.1.2020.

אל על

ב-14 בנובמבר מציעה אל על 2 טיסות להית'רו.  המחיר הנמוך ביותר לטיסה הלוך ושוב הוא במחלקת אקונומי-פלקס (היקרה בהיצע האקונומי) הוא 1,141 דולרים. במחלקת עסקים הטיסה הזולה חזרה תהיה ב-10 בערב ומחיר הטיסה הלוך ושוב יהיה 3,095 דולרים. המחירים גבוהים, אך לאל על יש מה להציע. מתחרותיה הצליחו למלא את הטיסות הללו ביתר הצלחה, כפי שיהיה אפשר לראות בהמשך.

ב-22 בדצמבר מטיסה אל על שתי טיסות להית'רו והטיסה הזולה בדרוג קלאסי היא ב-5 אחה"צ. הטיסה חזרה שנבדקה היא ב-2 בינואר ב-10 בערב לאחר שהנוסעים פשטו על הסיילים המטורפים שמציעות חנויותיה של לונדון. המחיר הוא 746 דולרים. במחלקת עסקים (מוזל) המחיר יהיה 1,983 דולרים לטיסת הערב, שהיא יקרה מטיסת הבוקר.

לטוס עם אל על להית'רו לונדון ב-30 בינואר 2020 ולשוב ממנה ב-6 בפברואר יהיה הרבה יותר זול. כרטיס הלוך ושוב במלקת תיירים (קלאסי) יעלה 541 דולרים. במחלקת עסקים (מוזל) יעלה התענוג 1,633 דולרים.

 

צילום: pexels

 

בריטיש איירוויס

באתר של בריטיש איירוויס אין טיסות ב-14 בנובמבר לכן בחרנו לבחון את ההיצע ב-18 בנובמבר לטיסת הלוך וטיסה חזור ב-24 בנובמבר במחלקת אקונומי סטנדרט. אם רוצים לבחור מושבים בשלב ההזמנה, צריך להוסיף 62 דולרים למחיר הכרטיס שהוא 775 דולרים. טיסה במחלקת עסקים עלותה תהיה 2,517 דולרים וכאן נדרשת תוספת של 162 דולר לבחירת מושב עם ההזמנה.

ב-22 בדצמבר טיסת בוקר הלוך ללונדון וטיסה חזרה ב-2 בינואר מלונדון בשעות  הלילה, המחיר יהיה 565 דולרים ללא בחירת מושב עם ההזמנה (מושבי האקונומי הם עם פחות מרווח רגליים מאשר מושבי הפרימיום אקונומי). בעסקים המחיר יהיה 1,513 דולרים ובחירת מושב עם ההזמנה מוסיפה לו 162 דולרים. בדקנו גם את המחיר לטיסות לניו-יורק באותם תאריכים במחלקת עסקים (לא כולל הזמנת מושבים) מחירה יהיה 2,571 דולרים.

המחיר לטיסה ללונדון הלוך ב-30 בינואר 2020 עם חזרה ב-6 בפברואר במחלקת אקונומי הוא 533 דולרים ללא הזמנת מושבים. כך גם במחלקת העסקים, כשמחיר הכרטיס הוא 1,388 דולרים. הטיסה לניו-יורק מחירה יהיה 2,171 דולרים עם המתנה של שעה ו-5 דקות בטיסה הלוך ושעה ו-20 דקות בטיסה חזור.

 

צילום: 123rf

 

וירג'ין אטלנטיק

ב-14 בנובמבר ובתאריכים קרובים לו אפשר לטוס עם וירג'ין אטלנטיק ללונדון וחזרה רק במחלקת UPPER CLASS תמורת 3,040 דולר. עבור טיסת חג המולד ומכירות סוף העונה – 22.12.2019 – 2.1.2020 – יש כבר מקומות ובמחלקת אקונומי קלאסיק המחיר הוא 840 דולר. במחלקת פרימיום המחיר הוא רק 751 דולרים לטיסה הלוך ושוב עם יותר אפשרויות מאשר באקונומי (2 מזוודות) אבל היצע המקומות בזמן החיפוש היה מינימלי. במחלקת UPPER CLASS המחיר יהיה 1,953 דולרים.

טיסה לניו-יורק וחזרה בתאריכי סוף דצמבר ותחילת ינואר במחלקת UPPER CLASS מחירה יהיה 2,575 דולרים, אולם ההמתנה בהית'רו בטיסה חזרה לתל אביב תארך כשבע שעות לערך. ב-30 בינואר וחזרה ב-6 בפברואר הטיסות פחות עמוסות. אפשר למצוא טיסה לניו-יורק באקונומי קלאסיק שתעלה רק 654 דולרים אבל ההמתנות בלונדון הן בנות 17 ו-23 שעות בהתאמה.

טיסה ללונדון ב-30 בינואר וחזרה ב-6 בפברואר במחלקת אקונומי קלאסיק תעלה 625 דולר (כמעט כמחיר לניו-יורק), בפרימיום המחיר עולה ל-751 דולר וב- UPPER CLASS הוא 1,070 דולר.

סיכום טיסות ללונדון:

מסקנות

1. איתור והזמנת טיסות באתרי האינטרנט של החברות הללו אינו פשוט. נהגו להתלונן על האתר של אל על, אך מתברר שהאתרים של בריטיש ווירג'ין אינם נוחים יותר.

2. קשה לעשות השוואה ולהצהיר מי זולה יותר. מתברר שכל יום (ללא הגזמה) יש לו את התמחור שלו בכל חברה. יש שבועות יקרים יותר ויקרים פחות, אך למסקנה קטגורית קשה להגיע. בדבר אחד אין ספק – הנוסעים הגמישים במועדי הטיסות, יכולים למצוא טיסות זולות יחסית.

3. יש הבדלים בתמחור בהתאם לשעת הטיסה. אנו בחרנו במרבית המקרים (באל על ובבריטיש, שיש להן יותר מטיסה ליום) את הטיסות הזולות יותר, והן בשעות שלא כולם אוהבים לטוס בהן.

4. המחירים אינם חזות הכל. כל חברה יש לה את ההטבות (והמגרעות) בכל מחלקה והן שונות ביניהן: החל מנוחיות המושבים והמרווחים ביניהם, היצע המשקאות המזון, חבילות הבידור, מדיניות המטען ואפשרויות הווי-פיי, וכמובן רמת ההטבות לנוסעים המתמידים.

5. כל נוסע מתרגל לחברת תעופה מסויימת, וכנראה יישאר נאמן לה. פעם מרוויחים ופעם מפסידים.

נושאים שמוזכרים בידיעה