אא

התעופה הבינלאומית – הגידול בהיקף נוסעי מחלקות היוקרה הולך ומצטמצם

עפ"י דוח יאטא, השגשוג במספר הנוסעים בתעופה הבינלאומית בשנת 2015 ובתחילת 2016 אינו בא לידי ביטוי במחלקות היוקרה (ראשונה ועסקים), ובחודשים האחרונים ניכרת האטה מתמשכת בביקוש, ועם זאת, מחירי כרטיסי היוקרה אינם יורדים

Shutterstock Shutterstock
מספר הנוסעים במחלקות היוקרה בתעופה הבינלאומית גדל בדצמבר 2015 ב-1.7% בלבד בהשוואה לחודש המקביל ב-2014, עדות למגמת הירידה בביקוש בסוף השנה החולפת. בסיכום שנת 2015 היקף הנסיעות במחלקות היוקרה גדל ב-3.7% בהשוואה לשנת 2014, אלא שעיקר הגידול נרשם בתחילת השנה. הצמיחה הלא יציבה בכלכלה העולמית, הגידול האיטי בסחר הבינלאומי והקשיים בענפים, הנוהגים לטוס במחלקות היוקרה, כמו הבנקאות וחברות האנרגיה, תרמו לירידה בהמשך השנה. גורמים אלה, ככל הנראה, לא ישתנו בקרוב, ולכן הגידול בביקוש למחלקות היוקרה יהיה מתון גם בחודשים הקרובים, להערכת יאטא. הגידול בהיקף הנסיעות במחלקות היוקרה בטיסות בנתיבים הטרנס-אטלנטיים, בין אירופה לאמריקה, עמד בשנה החולפת מעל לממוצע הגלובאלי – 4.5%, בזכות "הצמיחה האיתנה בארצות הברית והעלייה במחזור העסקים באירופה", עפ"י דוח יאטא. לעומת זאת במרבית נתיבי הטיסה באסיה הייתה בשנה החולפת עלייה מתונה מאד בהיקף הטיסות במחלקות היוקרה, ובחודש דצמבר האחרון אף ניכרה ירידה של 2.6% בטיסות במחלקות היוקרה בין אירופה לאסיה. יאטא מדגישה כי למרות שהביקוש למחלקות היוקרה מפגר משמעותית אחרי שיאי הביקוש למחלקות התיירים בענף התעופה הבינלאומי, תעריפי הטיסה במחלקות היוקרה אינם יורדים.      

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהכללי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: