אא

התפרצות הנגיף בסין: צניחה במניות חברות התעופה והתיירות בעולם

כתוצאה מהתפרצות המחלה והתפשטותה לתאילנד, יפן וקוריאה, נפלו אתמול (ג'), שערי המניות באסיה ולאחריהן באירופה ובארה"ב. בין המניות שרשמו ירידות חדות: קתאיי-פסיפיק (4%-) והמניות של חברות התעופה יונייטד (3.3%-) ואמריקן איירליינס (2%-)

צילום: 123rf צילום: 123rf
  שירותי הבריאות של סין אישרו כי אתמול (21.1.2020) חל גידול משמעותי במספר המקרים של של חולים שנדבקו בנגיף coronavirus. עד עתה דווח על 9 בני אדם שמתו בעיר וואהן (Wuhan) ועוד יותר מ-400 מקרים נוספים של אישפוז, גם בשנחאי ובביג'ינג. מדובר בנגיף זיהומי מדבק בין בני אדם שיכול לגרום להצטננות אך גם לתסמונת נשימה קטלנית המוכרת כ-(SARS severe acute respiratory syndrome). החשש הוא שלקראת ראש השנה הסיני, ב-25 בינואר, ינועו מיליוני סינים ברחבי ארצם ויגרמו להתפשטותה של מגפה. כתוצאה מהתפרצות המחלה והתפשטותה בשלב זה לשלוש מדינות נוספות – תאילנד, יפן וקוריאה – לשם הגיעו נוסעים מוואהן, נפלו היום שערי המניות במדינות אסיה ולאחריהן באירופה ובארה"ב. אתר CNBC מצטט משקיעים ואסטרטגים ולפיהם התפרצות הנגיף יצרה אי שקט בשווקים בשל סכנה של שתיגרם פגיעה של עד 2% בתוצר הלאומי הגולמי של סין ושל חצי האחוז אצל שכנותיה. בין המניות הבולטות שבשעריהן נרשמו ירידות חדות במסחר אתמול מצויות אלה של חברות תעופה ותיירות. מניות קתאיי-פסיפיק, שבסיסה בהונג-קונג, ירדו ב-4%. גם חברות התעופה האמריקאיות לא היו חסינות. מניות יונייטד ירדו ב-3.3% ואלו של אמריקן איירליינס ירדו ב-2%. בלטו בירידות בעלות בתי הקזינו ווין ריזורטס (4.4%-) ולאס-וגאס סנדס (4%-) בשל חשש מפגיעה באולמות ההימורים במקאו ומעבר לה. כבר בשבוע שעבר דווח בפספורטניוז שהרשויות בארה"ב החליטו לבדוק את הנוסעים המגיעים מווהאן בטיסות ישירות לשלושה שדות תעופה מרכזיים: סן-פרנסיסקו, JFK בניו-יורק ולוס-אנג'לס, שאליהם יש טיסות ישירות מוואהן. גם בהונג קונג, מלזיה, תאילנד, סינגפור ודרום קוריאה, אינדונזיה והפיליפינים החליטו השלטונות להגביר את הבדיקות של נוסעי הטיסות מווהאן. מדד המניות בשנחאי נפל ב-1.4%, הירידה הגדולה ביותר ביותר זה חודשיים, מדד הייחוס של ניקיי 225 ביפן איבד 0.9% ומדד האנג-סנג של הונג קונג ירד ב -2.8%,  הירידה הגדולה ביותר זה חמישה חודשים. גם שערי המטבע של מדינות אסיה נפלו מול הדולר האמריקני מחשש שהתיירות והכלכלות באסיה יושפעו לרעה מהתפרצות של הנגיף לממדים של מגפה. בורסות אירופה לא נותרו אדישות בעקבות ההתפתחויות באחיותיהן האסיתיות מדד  FTSE 100 הלונדוני ירד ב-0.8%, ה-DAX של פרנקפורט חווה ירידה מזערית של 0.1% וה-CAC-40 הצרפתי רשם ירידה של 0.7%. בשנת 2003 נרשמה התפרצות של נגיף SARS, למעלה מ-8,000 איש נדבקו וכ-800 מהם נפטרו. גם אז ירדו שערי המניות בבורסות ברחבי תבל.
Person wearing protective mask against transmissible infectious diseases and as protection against pollution and the flu. Asian woman commuter in airport public area.Person wearing protective mask against transmissible infectious diseases and as protection against pollution and the flu. Asian woman commuter in airport public area.
צילום: 123rf

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםחדשות עולמיותיונייטד איירליינסאמריקן איירליינסקתאי פסיפיקהנגיף מסין

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: