אא

ועדת הכלכלה: ארקיע וישראייר השיבו כמעט את כל הכסף בגין טיסות שבוטלו. אל על, כ-75%

ועדת הכלכלה אישרה להאריך את התיקונים ל"חוק טיבי" עד סוף מארס 2021. מנתונים שנמסרו לוועדה מתברר כי ארקיע וישראייר השיבו כמעט את כל הכסף לצרכנים ואל על השיבה כ-70%-80%. יו"ר הוועדה: "נמשיך לעקוב"

הכנסת. צילום: 123rf הכנסת. צילום: 123rf

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב מרגי, אישרה היום (ג') את הצו שהגיש משרד התחבורה המבקש להאריך את תוקפן של התיקונים לחוק שירותי  תעופה ("חוק טיבי"), המשהה חלק מזכויות הצרכנים במקרה של ביטול טיסה, עד 31 במארס 2021. בפתח הישיבה אמר היו"ר מרגי כי ההארכה התאפשרה רק לאחר שחברות התעופה מסרו נתונים על התקדמות בהשבת הכספים ללקוחות, והעריך כי מדובר בהארכה אחרונה של הוראת השעה ובסוף מארס המצב יחזור לקדמותו. הוא אף הזכיר כי הוועדה כבר תיקנה את החוק, כך שההמתנה להחזר הכספי קוצרה משמעותית.

כזכור, לפני כחצי שנה אישרה ועדת הכלכלה את הוראת השעה, לפיה נקבע כי ההחזר הכספי יינתן ללקוחות תוך 90 יום מיום ביטול הטיסה, ולא תוך 21 יום מיום שהנוסע ביקש זאת. כמו כן נקבע כי במהלך תקופת הוראת השעה הנוסעים לא יהיו זכאים לפיצוי כספי בשל טיסה שבוטלה, הזכות להלנה הוגבלה לשתי לילות וניתנה לחברות התעופה אפשרות להציע ללקוחות שוברים במקום החזר כספי. מאז הספיקה הוועדה לתקן את החוק כך שזמן ההמתנה להחזר הכספי קוצר מ-90 ל-30 ימים בלבד, ואף חייבה גם סוכני הנסיעות לבצע את ההשבה.

התיקונים יהיו בתוקף גם באשר לטיסות שימריאו החל מה-1 בינואר 2021 ועד ל-31 במארס של אותה שנה, על רקע המשך הפגיעה בענף התעופה בשל משבר הקורונה. נציג רשות התעופה האזרחית (רת"א) ישי דון יחיא, הסביר כי ההארכה היא עד סוף תקופת החורף של ארגון חברות התעופה הבינלאומי (יאט"א). גם הוא העריך כי מדובר בהארכה אחרונה, ואמר: "יש אופטימיות זהירה שלאור מבצע החיסונים נראה הסרה של המגבלות בסוף מארס".

היו"ר מרגי התייחס לנושא השבת הכספים לצרכנים בשל טיסות שבוטלו, ואמר כי רק שקל שלא לקיים את הישיבה היום, והחליט לדון בצו רק לאחר שקיבל נתונים. הוא הוסיף כי לפי הנתונים שקיבל ישראייר וארקיע החזירה כמעט את כל הכספים ללקוחות, בעוד שאל על מדשדשת בין 70ל-80 אחוז החזר בשל עיכובים בקבלת ההלוואה בערבות המדינה.

מייסד עמותת תעופה נבונה, דוד מלובני, אמר כי ישנם עדיין נוסעים שלא קיבלו החזרים, בעיקר מסוכנויות נסיעות שפשטו את הרגל, וכספם ירד לטמיון. "הארכה בשלושה חודשים תגרום לאנשים לא לקנות כרטיסי טיסה וחברות התעופה לא תשתקמנה. שלושה חודשים זו תקופה ארוכה מאוד", אמר.

היו"ר מרגי אמר בתגובה כי טוב שהצרכנים ינהגו בתבונה, ושב והזכיר כי הוועדה כבר תיקנה את זמן ההמתנה להחזר כספי ל-30 ימים בלבד, במקום 21 ימים במקור, כך שלא מדובר בפגיעה משמעותית. "דרשתי לוודא שחברות התעופה משיבות את הכספים ואנחנו עם היד על השאלטר, אני מקווה שהבנקים יעמידו בקרוב את ההלוואה לאל אל והכל יחזור למקומו בשלום", אמר. היו"ר מרגי וח"כ אימאן ח'טיב יאסין הצביעו בעד הצו והוא אושר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלישראיירארקיעועדת הכלכלה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: