ועד טייסי אל על: “לא עשינו שום עבירה על חוקי ההסתדרות”

אופרן גם ב...
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
ועדת המשמעת של ההסתדרות החלה בהליך הדחה של כל חברי ועד טייסי אל על מחברות בוועד בתגובה לעזיבתם את ההסתדרות לטובת ייצוג בהסתדרות הלאומית. המשך הליך השימוע (בזום) צפוי להתקיים השבוע ביום ד'
טייסי אל על
צילום: 123rf

אתמול (א’) החלה ועדת המשמעת של ההסתדרות בהליך הדחה של ראשי ועד טייסי אל על מהוועד בתגובה לעזיבתם את ההסתדרות לטובת ייצוג בהסתדרות הלאומית.

ההסתדרות מאשימה את ראשי ועד טייסי אל על שלא עצרו את עזיבת הטייסים להסתדרות הלאומית וטוענת כי לא ניתן לעזוב סתם כך באמצע קדנציה, בזמן שכל יתר ועדי הסקטורים האחרים באל על חתומים על הסכם ייצוג עם ההסתדרות.

הליך ההדחה, המנוהל מטעם ההסתדרות על ידי יו”ר ועדת המשמעת, אלי בן גרא, נמשך אתמול קרוב ל-4 שעות בזום. המשך השימוע צפוי להתקיים ביום רביעי השבוע.

הטייסים, הטוענים מצידם כי “לא עשינו שום עבירה על חוקי ההסתדרות”, מפנים אצבע מאשימה כלפי אבי אדרי, יו”ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, על ייצוג רשלני ובלתי הולם מצידו. ועד הטייסים טוען כי אדרי שיתף פעולה עם הבעלים והנהלת אל על הקודמת. עוד טוען הוועד כי אין זה חוקי למנוע מהם לעזוב להסתדרות הלאומית כפי שנחשף לראשונה בפספורטניוז.

במכתב ששלח באחרונה הוועד לטייסי החברה נאמר כי “אדרי מנסה לייצר דה לגיטימציה לוועד הנבחר ולספק הסברים שונים למצב הנוכחי, בו אצ”א הביעו חוסר אמון מוחלט בהסתדרות הכללית ומנהליה”. עוד טען הוועד כי מכתב שכתב בנושא אדרי, “רצוף אי דיוקים וזאת בלשון המעטה”.

עוד טוען ועד הטייסים כי, “במצב עניינים שכזה, נמשיך לקדם את כל הנושאים עם ההנהלה ככל שירצו להמשיך ולשתף עמנו פעולה. צר לנו, כי בהסתדרות לא ערים לעומק השבר בקרב אנשי צוות אוויר כלפיהם. עצוב בעינינו כי הם אינם מסוגלים לעמוד בפני ביקורת לגיטימית ולתחקר את התנהלותם כפי שהיה מתבקש”.

טייסי אל על מצויים במאבק מתמשך מול הנהלת החברה. בשבוע שעבר עתרה אל על לבית המשפט העליון בבקשה להורות לבית הדין הארצי לעבודה לקבל החלטה בעניין הטייסים שערערו על ההסכם שההסתדרות חתמה עם החברה, לטענתם, בשמם ושלא בהסכמתם. אל על טענה בפני בית המשפט כי כל עוד לא מתקבלת החלטה בעניין הטייסים, היא מנועה מלקבל מהבנקים כ-300 מיליון שקל הלוואה בערבות מדינה.

 

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר, בלינקדאין, באפליקציה וב-google.news

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

16 מחשבות על “ועד טייסי אל על: “לא עשינו שום עבירה על חוקי ההסתדרות””

  1. נוסע מתמיד

    טייס “יקר “.
    אתם מרווחים יותר מכול טייס מערבי אחר בחברות תעופה .
    6000 עובדים /משפחות באלעל מרוויחות 10% מהשכר שלכם .
    רדו מהאגו ,רדו מהעץ, כנסו מתחת לאלונקה ותפסיקו ליבב שאכלו לי ושתו לי ….
    גם משכורת של 55,000 ש”ח בחודש זו משכורת מכובדת

    1. תפסיק לקשקש. אין לך מושג וחצי מושג כמה מרוויח טייס מערבי בחברות תעופה אחרות. אם היה לך לא היית כותב את הקשקוש הזה. (טייס זה גם קצין ראשון שהשכר שלו לפני ההורדה לא היתה 55 ובטח אחרי ההורדה לא תיהיה 55)אבל זה לא הנושא. לטובת הלוואה כולם מוכנים לרדת בשכר בדיוק כמו שאר העובדים, אלא שבסוף ההלוואה כל העובדים יחזרו לרמת השכר מלבד הטייסים. זו בלשון המחוקק אפליה. בשביל זה יש בתי משפט. שם כולנו נפגש.

      1. מי שמקשקש זה אתה, טייסים בכל העולם מרוויחים הרבה פחות מכם : חברת התעופה T’Way הקוריאנית המשכורת החודשית שמציעה החברה עומדת על כ-35 אלף שקלים בחודש.
        וייטנאם איירליינס, חברת תעופה כפולה בגודלה מאל על, מגייסת טייסים מכל רחבי העולם ומציעה שכר של כ-45 אלף שקלים בחודש לקפטן וכ-30 אלף שקלים בחודש לקצין ראשון.
        חברות התעופה האמריקניות הגדולות וביניהן אמריקן איירליינס ויונייטד איירליינס משלמות לטייסי החברה משכורות נמוכות בהרבה מאלו של טייסי אל על, על אף שמדובר בחברות התעופה הגדולות בעולם. טייסי החברות האמריקניות מרוויחים בממוצע 160 אלף דולרים בשנה שהם שווי ערך ל-48 אלף שקלים בחודש, כחצי משווי המשכורת של טייסי החברה הישראלית.
        ואני יכול להמשיך למנות לך…
        טייסיי אל על מרוויחים הכי הרבה ובהפרש לפעמים של פי 3, מה גם שההטבות שלהם עולות בהרבה מהאחרים וגם בזה כדאי להתחשב…
        אז תפסיקו לבכות כמו מסכנים ותתחילו להתעורר על עצמכם או שתחפשו מקומות עבודה בחו”ל ואז נראה אתכם …. חצופים נמאסתם ולא מהיום .

        1. מומחה

          עוד פעם על כמה שעות טיסה השכר שלהם? טייסים, דיילים ורוב העובדים יש שכר שהוא מבוסס על שעת עבודה. שנית אתה לא רק נותן דוגמה לשכר של שנה ראשונה של טייס אתה גם מבסס אותה על שכר של 75 שעות. השכר שאתה מדבר הוא צריך להיות של מדריך אם 140שעות תשלום על 350 שעות שחלק מהם הוא מעניק לחברה. בגדול מישהוא שעובד 80+ שעות בשבוע. לזה יש פיצוי. ובסוף כמה שאתה מנצל עובד בשעות הוא חוסך לחברה כסף. בחברת דלתה, אמריקן, ויוניטד אתה יכול לשבת בבית אם שכר של 75 שעות עבודה כקברניט בכיר אם 85,000₪ לחודש. כן כן. יש עוד דברים שאתה לא מבין אבל זה בסדר תמי ברוביץ רוצה את הכעס הזה ‏מכוון לטייסים. את המיליונים שלה היא לקחה דרך חברות וחוזים ‏‏המפוקפקים. אז נחמד לדבר ולכתוב אבל לפחות צריך להיות יותר ‏שקוף ומדויק אם פרטים.

    2. טייס מערבי

      עובד יקר. העובדות שלך מסולפות והמשכורת באל על עדיין נמוכות יחסית לעולם, כמו גם גיל הפרישה הגבוה לעומת חברות אחרות וההטבות הגרועות שמקבלים הטייסים ובכלל כל עובדי אל על. רק שתכיר שלצורך קבלת משכורות כמו שציינת אז צריכה להעלות החברה את המשכורת בכמה עשרות אחוזים ולא להוריד. אם אתה לא מכיר את העובדות אז עדיף שלא תצייץ. אגב הייתי מציע שתבדוק עם כל ראשי המחלקות והאגפים במחלקה שלך כמה הם השתכרו בממוצע לפני שאתה פונה לטייסים – הם אלו שלא רוצים לייעל את המחלקות שלכם ולהעלות לכם את המשכורות לא החברה ולא הטייסים.

      1. אם אתה לא מכיר את העובדות או שלדעתי אתה פשוט מעדיף לשקר ולהכחיש אז לא תצליח ותתבייש לך, את המשכורות של ראשיים המחלקות אני מכיר היטב והם רחוקות מאוד ממה שאתה מנסה להציג ומשכורות ראשיי האגפים הם גם בהחלט משכורות גבוהות שגם בהם צריך לטפל בדיוק כמו שבשלכם.

  2. עובד אל על

    אין גבול לחוצפה אין גבול לבושה
    טייס משקר במצח נחושה אמן יפטרו את כל הטייסים יביאו טייסים בשקל וחצי
    דרך אגב טייס בשקל וחצי טס לא פחות טוב

    1. גם עובדים שלא טייסים אפשר להחליף, בכמה ימים. יש המון מובטלים. למה להחזיק עובדים אם ותק של שנים???

  3. סאחי באלטה

    אדרי ובר דוד רועדים כי הארגון שלהם יפסיד מליונים בגלל המעבר, אבל הם רועדים עוד יותר כי זה יתן בוסט לעוד ארגונים לעזוב. אדרי, ככה זה שהולכים עם המעביד ולא עם העובדים, יש לכך השלכות. עכשיו אתם תשלמו את המחיר.

  4. הלוואי שכל הוועדים יעזבו את ההסתדרות שלא עוזרים לנו העובדים בחברה כל יום אתה קורא בתקשורת כמה החברה לאט לאט יורדת מתחת לאדמה ואין מושיע הוועד לא עושה כלום

  5. פתרון פשוט!

    עכשיו לפטר את כל הטייסים ובחוזה אישי להביא . יש 40 טייסים שפוטרו שישמחו לבוא. הנהלה תתעוררו כדאי לכם.

  6. המוכיח בשער

    תזכורת לטייסים
    נכון שמטוס לא יכל לטוס ללא טייסים אבל חברת תעופה ללא נוסעים תסיים את תפקידה.

  7. באמת הגיע הזמן שמישהו למעלה יתעשת , שרת”א יאפשרו גם לטייסים זרים להטיס מטוסים של אל על ואז תראו איך כל הטייסים יפסיקו לעשות שרירים כי כבר לא נשאר להם יותר מדי.
    אחרי זה הם מתפלאים למה יש כל כך הרבה עוינות ושנאה כלפיהם. תכלס מעדיף שטייסים זרים יטיסו את המטוסים , הזרים מתייחסים הרבה יותר בכבוד ויש להם הרבה יותר דרך ארץ !!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

  • flying sport 2020

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה