אא

החופשה והבלורית, הלירה בשפל וזה הזמן לטוס לטורקיה

אינסטנבול, טורקיה. צילום: Freepik אינסטנבול, טורקיה. צילום: Freepik
כמויות של רכבים פרטים ואוטובוסים עוברים את הגבולות שבין בולגריה לטורקיה, עקב הקריסה הכלכלית של הלירה בטורקיה. ניכר כי אזרחי בולגריה מבחינים ומנצלים את המצב הכלכלי שנוצר בטורקיה השכנה ובעקבות זאת יוצאים לטיול שופינג, שכן בסוף היום חוצים את הגבול בחזרה הביתה עם שקיות עמוסות בבגדים ומוצרים שונים. ניכר כי במהלך השנים האחרונות העיר הנפוצה ביותר בקרב הערים השכנות הינה אדירנה אשר ממוקמת בצפון מערב טורקיה. הדבר הראשון שיעשו התיירים יהיה לעבור בחנות להמרת המטבעות בעבור הלירה הטורקית, שכן לאחר מכן ימשיכו התיירים למגוון הרחב של השווקים והמרכולים הנמצאים ברחבי העיר. חשוב לציין כי בתקופת חג המולד השווקים והמרכולים הממוקמים במרכז העיר אדירנה מלאים עד אפס מקום.

הנפילה של הלירה ויתרונות השופינג

ניתן לומר כי טורקיה חווה במהלך התקופה האחרונה משבר כלכלי לא פשוט כלל, שכן במהלך המשבר איבדה הלירה הטורקית כעשרות אחוזים מהערך שלה וכן שיעור האינפלציה במדינה זינק בהתאם ביותר מ-20 אחוז. ניכר כי המצב משפיע בצורה ניכרת על מגוון המחירים של המוצרים המוצעים בשוק החל ממוצרי מזון, דלק, מוצרים לבית וכן הלאה. המחירים קופצים לשמיים ומקשים על המחייה בקרב האזרחים במדינה, שכן סובלים מיוקר מחייה שלא היו רגילים אליו קודם, אך ניכר כי מדובר בהזדמנות פז עבור התיירים המגיעים מיוון ,בולגריה וישראל למטרת שופינג וקניית מוצרים בזול ובכמויות גדולות. הלירה הטורקית נתקלה במפולת כלכלית קשה שכן גרפה עמה את הערך של המטבע המקומי לשפל שיא של 18.4 לירות טורקיות בעבור דולר אחד. עקב נקיטת צעדים חדשים של הנשיא ארדואן ניכר כי הלירה הטורקית מעט התאוששה, אך ניתן לומר כי למרות ההתאוששות, המטבע איבד כ-40 אחוז מהערך הכלכלי שלו.

תיירות מרפא כמעצמה ובמיוחד בהשתלת שיער

במידה והנכם שוקלים לבצע תהליך לשיקום השיער שלכם, ואף שוקלים כבר תקופה לבצע השתלת שיער, ניכר כי טורקיה הינה אחת המדינות המובילות והנפוצות בכל הנוגע לתחום השתלות השיער ושכן, בה מרבית האנשים יעדיפו לבצע את התהליך. במהלך העשור האחרון טורקיה הגיעה לראש הרשימה הנוגעת לתיירות רפואית. ניתן לומר כי טורקיה היא אחת המדינות המקצועיות והמובילות ביותר בעולם להשתלת שיער. במהלך השנים, מגיעים עשרות אלפי גברים וגם נשים אשר מגיעים לטורקיה במטרה להתחיל בטיפול השתלת שיער, שכן מעוניינים לעשות זאת על הצורה האיכותית, מקצועית והנכונה ביותר, ולעתים אפילו ברמה גבוהה יותר מהטיפול אש יימצא במדינת האם. תהליך השתלת שיער בטורקיה הינו הליך נוח ואפקטיבי עבור אנשים הסובלים מבעיות של אובדן שיער והתקרחות, ועל כן השהייה במדינה למטרת ביצוע סדרת הטיפולים הינה שהייה כיפית ונעימה, המלווה בטיפול אפקטיבי ויעיל וכן בהשקעה כספית נוחה. ידוע כי טורקיה הפכה לשם דבר בתעשיית השתלות השיער ברחבי העולם. מרבית התיירים מסך המדינות המגיעים לטורקיה מגיעים בפרט למטרת השתלת שיער. תיירות המרפא המלווה בטיפולים של השתלות שיער אשר מגיעות מכלל המדינות השונות ברחבי אירופה היא אכן מרשימה ומרתקת.

אזורי תיירות מובילים בטורקיה

מלבד שלל היתרונות של המדינה ידוע כי טורקיה ידועה ועשירה ביעדי התיירות שלה, בין אם מדובר באתרי תיירות היסטוריים ובין אם מדובר בחופים ואטרקציות לכלל בני המשפחה. בטורקיה קיים מגוון רחב של אתרי תיירות נפוצים וביניהם שוק הבזאר הגדול אשר נמצא באיסטנבול, מסע לטרסות הלבנות של פרמוקלה המלוות באטרקציית מעיינות חמים ואפילו העיר ההיסטורית דיארבקיר. נוסף על מגוון הסיורים ישנם דברים נוספים אשר מומלץ לבקר בבודרום, ביקור באתרי היסטוריים בעיר העתיקה ושלל מקדשי העיר ואפילו לבקר בבית העירייה של האימפריה העות'מאנית. בורסה הינה עיירת תיירות נפוצה ביותר בטורקיה שכן כוללת בה מגוון רחב של אלמנטים אשר מושכים את הסקרנות של רוב רובם של התיירים המגיעים לטורקיה, ובמיוחד מבקרים אשר הגיעו מאיסטנבול. העיירה בורסה תהיינה במרבית המקרים התחנה השנייה בעת הטיול באיסטנבול, שכן ממוקמת כ-150 קילומטרים ממנה בלבד. מלבד לאטרקציות ההיסטוריות והתרבותיות יותר הנמצאות בטורקיה, האטרקציות הנפוצות ביותר הן גשר הבוספורוס, המוזיאון הטורקי הלאומי והאקווריום באיסטנבול. שכן יש אנשים אשר מעדיפים לצאת לטיול ארוך דווקא ביעד הזה, בזמן שמנגד ישנם אנשים אשר בוחרים לעשות קניות באזור ולהמשיך ליעדים הבאים ברחבי המדינה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טורקיהכללי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: