אא

זימבבואה: לישון עם אריות

|צילומים: זיו קורן |צילומים: זיו קורן

אם חשבתם שהאריה מלך החיות שואג הכי חזק בטבע, סעו לשמורת וונגי בזימבבואה ותגלו שדווקא הצבוע הוא היותר ווקאלי בחבורה. ואם כבר, אז לשמוע אותו מפלח את השקט באישון ליל, בזמן שמנסים לתפוס תנומה באוהל סיירים אי שם בסוואנה. לא לבעלי לב חלש

צילומים: זיו קורן אז זהו, שלא. האריה מלך החיות, בניגוד לסטיגמה, לא באמת שואג הכי חזק בטבע. מסתבר, שהצבוע, הנבל בסרטי אנימציה לילדים, הוא היותר ווקאלי בחבורה. הנהמה שלו מקרוב בלב שמורת וונגי (Hwange) בזימבבואה שבאפריקה, באישון ליל, זה סאונד שאי אפשר להישאר אדישים אליו. אותי היא שיתקה לגמרי. מפחד. מיראת כבוד. שותפתי לאוהל סיירים, בו ישנו בלב הסוואנה, אף שקלה להפעיל את הזמבורה שניתנה לנו כדי להזעיק את השומרים החמושים במאהל, במקרה שאיזה נמר מחליט לנשנש אותנו. הסיכוי שזה יקרה, אגב, הוא לא גבוה כל עוד נשמעים להוראות השומרים שלא לצאת בשום פנים ואופן מהאוהל, שאותו הם רוכסים היטב מבחוץ לפני השינה ופותחים רק למחרת בבוקר. ואם צריכים לשירותים, פשוט חופרים גומחה קטנה בשטח אדמה שהוקצה לשם כך בתוך האוהל ומכסים בחול שהוכן מבעוד מועד בדלי. לינה במאהל נייד בלב השמורה עם מקלחת מדוד מים תלוי על עץ, היא חוויה מרטיטה המצריכה אופרציה שלמה של תיאומים עם פקחי השמורה וכיו"ב. לדברי רונית הרשקוביץ, קונסולית כבוד של זמביה בישראל ומנכ"לית חברת "ספארי קומפני", "מחנאות זאת התמחות. ישנם מחנות אוהלים נודדים שאנחנו מקימים במיוחד עבור חבורת מטיילים או משפחה, בליווי של צוות מדריכים מקומי שמכיר היטב את כללי הווילדרנס, וצוות מטבח שדואג לארוחות תחת כיפת השמיים". ומי שלא מתחבר לצד הפראי שלו ועל לינה בתנאי שטח הזדכה בסיום הטירונות אבל עדיין רוצה להיות במרכז העניינים בשמורה, ישנן אופציות לינה מדוגמות יותר במאהלי קבע מפונפנים. אחד כזה הוא Linkwasha Camp Wilderness, מאהל קבע הממוקם בקצה השמורה. מבחוץ – זה אוהל חאקי גדול סטנדרטי, ומבפנים – זה כבר סיפור אחר. העיצוב לעילא ולעילא, המיטה קינג סייז, המצעים ושמיכת הפוך מפנקים, הסלון מאובזר ומרווח עם שוס: חלונות ענק המשקיפים אל הסוואנה המישורית. חלון גדול יש גם במקלחת המעוצבת, המאפשר להתקלח כשפיל או ג'ירף מביטים בך ואתה בהם.  

על שמורת וונגי

כשעתיים נסיעה דרומית למפלי ויקטוריה האדירים בשטחה של זימבבואה (וגם בשטחה של זמביה השכנה), נמצאת שמורת וונגי. השמורה, שהיא בעצם פארק לאומי, משתרעת על שטח עצום של 14,650 קמ"ר ונחשבת לגדולה במדינה ולאחת הגדולות באפריקה כולה. שטחה, אגב, יותר מחצי שטחה של מדינת ישראל שהוא 20,770 קמ"ר. מגוון בעלי החיים והציפורים המאכלסות אותה הוא עצום, וכולל יותר מ-100 מיני יונקים, כ-400 מיני בעלי כנף ואוכלוסיית פילים מהגדולות בעולם. וונגי הייתה גם ביתו של ססיל, האריה המפורסם שסיפור הציד האכזרי שלו על ידי צייד אמריקאי בן בליעל, עורר הדים בכל העולם והעלה את המודעות לנזקי הציד ולנושא תיירות אחראית בכלל.
לקריאת כתבות נוספות ממגזין "סובב עולם 2019" של פספורט - הקליק/י כאן

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםמדריך יעדים 2019מדריך היעדים 2019זימבבואה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: