אא

זלצבורג: הרבה יותר מהרים-שמיים-מים

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

אם עדיין לא ביקרתם שם, אז הגיע הזמן. זלצבורג, העיר של מוצרט, אפופת היסטוריה מלכותית, מוקפת נופים מוריקים, הרים ואגמים, עכשיו במרחק טיסה ישירה עם סאן דור

זלצבורג היא עיר הולדתו של וולפגנג אמדאוס מוצרט, ובכל אשר תפנו בעיר האוסטרית, תפגשו אותו: בית הולדתו, בית מגוריו, כיכר על שמו ובמרכזה פסלו, מוזיאון מוצרט, קפה מוצרט ועוד. אבל זלצבורג היא לא רק מוצרט. העיר היפה מוקפת טבע ונופים. מזרחית לעיר זלצבורג: ארץ האגמים עשרות אגמים מקשטים את הנופים המרהיבים ממזרח לזלצבורג וכדאי לבלות לפחות יום בארץ האגמים ובפינות החמד שעל גדותיהם. למשל, העיירה St. Gilgen בקצהו הצפוני של אגם Wolfgangsee עם סמטאותיה הציוריות ליד האגם, וגם St. Wolfgang, העיירה היפה באזור, הדורשת ממש סיור רגלי מקיף לעבר הכיכר הראשית הגולשת לשפת האגם. בהמשך מצפה לנו Bad Ischl, עיר המרפא והנופש הפופולרית והיוקרתית, הגדושה חנויות פאר ובתי קפה שוקקים, וממנה ניסע אל גולת הכותרת של היום, העיירה הציורית Halls tatt. אין כניסה לרכב, רק לתושבי העיירה, אך בשום פנים ואופן אין לוותר על החוויה. האלשטאט, בין הרים-שמיים-מים, יושבת על שפת אגם וממנה נשקף רכס הרי Dachs tein, שפסגותיו מתנשאות לגובה של 3,000 מ'. בתים מבהיקים עם גינות נוי, מעגני סירות מטופחים, בתי קפה אינטימיים, מבנים המטפסים על צלע ההר, וכל הנוף המרהיב משתקף במי האגם. האלשטאט נודעת גם כ"עיר המלח", ורכבל מוביל אל ההר לביקור ייחודי במכרה המלח, הקדום ביותר בעולם. מומלץ לבקר בהמשך במכרה הסמוך לזלצבורג, כי חבל פשוט לקצר את הביקור בהאלשטאט, שהוכרזה יחד עם המכרה כאתר אונסקו. מערבית לעיר זלצבורג: מפלים והרים כדאי להקדיש יום שלם גם לשתי תופעות טבע מרהיבות וייחודיות: מפלי קרימל ומעבר ההרים גרוסגלוקנר. מפלי Krimmler Wasserfalle, הגדולים באירופה, נופלים מגובה של 380 מ' בשלוש "מדרגות". המים שוצפים בתחתית המפלים, אך כדאי לטפס בהליכה לא מאומצת אל השלב השני, ממנו ניתן לצפות בשצף קצף גם למעלה וגם למטה. מכאן כדאי לעלות גבוה יותר אל מעבר ההרים המרהיב של ה-Grossglockner, ההר שפסגתו הגבוהה מתנשאת לגובה של 3,798 מ'. חובה להתלבש היטב, הטמפרטורה בגבהים נושקת לאפס גם בקיץ. (הכביש פתוח רק במאי–אוקטובר). עצירות בפינות החמד המושלגות ולצד האגמונים, שנוצרו מהפשרת השלגים ולכוס שוקו בפונדק הפסגה - הן חובה.  

5 מי יודע?


  1.  1. זלצבורגלנד כארד: רצוי וכדאי לרכוש את הכרטיס מראש באינטרנט. 76 אירו למבוגר ו-38 אירו לילד בגילאי 5-16. לא זול אבל משתלם כי הוא מקנה כניסה חופשית ל-190 אתרים במשך 6 ימים.
  2.  2. כי אי אפשר בלי קונצרט: כדי לחוות את המוסיקה של מוצרט בדרך האותנטית ביותר, לכו לקונצרט מוצרט בכנסיית סט. פטר בעיר. שם, התזמורת הקאמרית מנגנת את יצירותיו הידועות בלבוש מסורתי כולל ארוחת ערב תמורת כ-60 אירו.
  3.  3. כי אי אפשר בלי שוקולד: לא חוזרים לארץ בלי ה"מוצרט קוגלן", כדורי השוקולד הפופולריים עם מילוי מרציפן, העטופים בנייר מוזהב המקושט בתמונת המאסטרו. במכולות הם נמכרים בזול יותר בהשוואה לדיוטי פרי בשדה תעופה. אפשר גם בחנות המפעל "מיראבל" בעיירה Grodig, דרומית לזלצבורג.
  4.  4. כי אי אפשר בלי אפל שטרודל: כוס קפה/שוקו חם עם פרוסת עוגת זאכר טורטה או שטרודל תפוחי עץ, זה מאסט.
  5.  5. בשם האמנות: בארמון הרזידנץ במרכז זלצבורג, מלבד הביקור בחדרים המפוארים של הארמון בקומה הראשונה, עלו לגלריית האמנות בקומה השנייה, שם מוצגות יצירות אמנות חשובות של יוצרים אירופאיים מהמאות 16-19, כולל ציורים של רמברנדט. ואם אתם מוקירים את יצירותיו של הצייר הלאומי של אוסטריה, גוסטב קלימט, פנו לכם חצי יום לפחות וסעו לעיירה Schorfling, בה שוכן מוזיאון עם יצירותיו.
לקריאת כתבות נוספות ממגזין "סובב עולם 2019" של פספורט - הקליק/י כאן

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםאוסטריהמדריך יעדים 2019זלצבורגמדריך היעדים 2019

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: