אא

"חברות התעופה האירופיות מתחמקות מפיצוי בגין טיסות דחויות"

בית המשפט הורה לאיחוד האירופי להתקין תקנה חדשה, שתחייב לפצות אוטומטית כל נוסע שטיסתו נדחתה עקב סיבות מזכות בפיצוי, גם אם לא דרש מהחברה. כיום, הפיצוי המרבי בגין דחיית טיסה באיחוד עומד על 600 אירו, סכום שלא השתנה מאז 2004

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock
עפ"י חוות דעת של בית המשפט לביקורת של האיחוד האירופי בלוקסמבורג, חברות התעופה האירופיות אינן חייבות ליידע את הנוסעים על הסיבות האמיתיות לדחיית טיסה, ולעתים הן מדווחות על סיבות שונות לדחייה של אותה טיסה במענה לדרישות הנוסעים המבקשים פיצוי. זה אחד הממצאים של 'כלב השמירה' של האיחוד האירופי, שבדק את התנהלותן של חברות תעופה אירופיות ותלונות של אלפי נוסעים בנושא דחיית טיסות ופיצוי עבור הדחייה, והמסקנה הראשונית של בית המשפט המיוחד: כללי הזכות לקבלת פיצוי אינם שקופים. הפיצוי המרבי בגין דחיית טיסה באיחוד האירופי עומד על 600 אירו, סכום שלא השתנה מאז 2004. וזאת לעומת ארצות הברית, בה מוצע לנוסעים פיצוי של יותר מ-1,100 דולר עבור דחיית טיסה, או ניו זילנד המבטיחה לנוסע פיצוי של פי 10 ממחיר כרטיס הטיסה. הממצא המרכזי של בית המשפט לביקורת: חברות התעופה האירופיות מנסות באמצעים שונים להתחמק מפיצוי לנוסעים בגין טיסות דחויות, ומספרות לעתים תכופות לנוסעים המתלוננים, כי הדחייה קרתה עקב נסיבות שלא בשליטתן. כשהנוסעים או באי כוחם מצליחים לערער על טענה זו, הסיכוי שלהם לפיצוי גדול יותר. חוות הדעת של בית המשפט המיוחד מציינת, כי מרבית הנוסעים באירופה אינם מודעים לזכויותיהם ואינם דורשים פיצוי מתוך מחשבה, שתביעתם לא תיענה ע"י חברת התעופה. גישה זו משרתת את חברות התעופה מחד, ומאידך הובילה להקמת ארגונים עסקיים המייצגים את הנוסעים מול החברות. בשנת 2017 ספרד הובילה במספר התלונות באירופה – 16,700 תלונות, ואחריה פולין – 7,000 תלונות וצרפת – 6,000 תלונות. ממצאי הביקורת חשפו, כי נוסעים שהתעקשו בתביעותיהם, זכו לרוב בפיצוי, אך חברת התעופה לא דיווחה על כך לאיש, וכמובן, לא לנוסעים האחרים באותה טיסה. אי לכך, בית המשפט הורה לנציבות האיחוד האירופי להתקין תקנה חדשה, שתחייב את חברות התעופה לפצות באופן אוטומטי את כל הנוסעים בטיסה, שנדחתה עקב סיבות מזכות בפיצוי, בלי להתחשב אם הם דרשו או לא דרשו פיצוי. תקנות האיחוד האירופי אמורות להגן על הנוסעים בכל אמצעי התחבורה, לא רק בטיסות, אלא גם ברכבות, אוטובוסים, כלי שייט ומעבורות, ובעקבות הממצאים של דוח הביקורת, התקבלה החלטה בנציבות האיחוד לדאוג לנסח מחדש תקנות ברורות ושקופות כדי להקל על הנוסעים ולשמור על זכויותיהם. תגיות: האיחוד האירופי צילום: Shutterstock  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםחברות תעופהתקנות האיחור האירופי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: