חברות התעופה האירופיות נערכות לקיץ ולחורף הקרובים

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
התחזיות להתפשטות הקורונה בחודשים הקרובים וגם לגל שני בחורף אינן ברורות, אך חברות התעופה הגדולות של אירופה מתכננות גידול בפעילות בקצבים שונים ובכפוף להסרת המגבלות ופתיחת הגבולות
התיירות האירופית
צילום: shuttersock

התעופה באירופה מגלה סימנים ראשונים של תחילת התאוששות, כאשר חברות תעופה שונות מודיעות כבר על תוכניותיהן לחודשי הקיץ. מגזין ‘פורבס’ ערך תחקיר על כוונת קבוצות התעופה הגדולות באירופה לקיץ הקרוב ולחורף שאחריו.
המסקנה הראשונית היא שחברות התעופה הגדולות מתכוונות להוסיף טיסות כל אחת בקצב שלה ועפ”י הערכותיה, ובשלב הראשון לתכנן את היקף הפעילות בהתאם להסרת המגבלות ופתיחת הגבולות במדינות השונות. עם זאת, ההערכה היא שבמשך הזמן קבוצות התעופה הגדולות יחקו זו את זו ויתאימו את פעילותן בהתאם למתחרותיהן.
הבעלים של קבוצת ,IAG ווילי וולש, הכוללת את בריטיש איירווייס, איבריה, וואלינג ואייר לינגוס, מתכנן את הרחבת הפעילות הגדולה ביותר ברבעון השלישי, בין יולי לספטמבר, בהיקף של 45% מהיכולת המקסימלית של הקבוצה.
עם זאת, וולש, שהיה אמור לפרוש בחודש מרץ ולהיות מוחלף ע”י לואיס גאייגו, מנכ”ל איבריה, ולנוכח התפרצות הקורונה פרישתו וחילופי הגברי נדחים ל-24 בספטמבר, נזהר בתחזיותיו. “זה התרחיש הטוב ביותר שנוכל לבצע”, אמר. “אנחנו ערוכים גם לשנות את זה. יש לנו תרחישים שונים”. IAG גם ביקשה מחברות התעופה שלה להעריך באופן עצמאי את הציפיות שלהן. “זה היה מדהים עד כמה הן דומות”, ציין וולש והוסיף כי הוא מצפה מ-IAG להמשיך לפעול מבלי “לדאוג יותר מדי ממה שחלק מהמתחרים שלנו עושים”.
שלא כ-IAG, קבוצת Air France-KLM מתכוונת, עפ”י המתוכנן, להפעיל בקיץ הקרוב טיסות רק בהיקף של 20% מהמקסימום האפשרי, אך נראה כי בהקדם תתאים את היקף פעילותה.
מנכ”ל הקבוצה, בנג’מין סמית’, אמר לבעלי המניות בשבוע שעבר: “הכוונה שלנו היא לפעול באותה רמה יחסית של המתחרות שלנו”, אך הוסיף: “עלינו להיות זהירים בהנחות שלנו לגבי ההתאוששות בחודשים הקרובים”.
קבוצת לופטהנזה הודיעה זה מכבר, כי היא מתכננת להפעיל 160 מטוסי נוסעים מחודש יוני, המהווים כ 21% מצי המטוסים הכולל שלה, וברור כי חברות התעופה תחדשנה טיסות לטווח קצר מהר יותר מאשר טיסות בין יבשתיות.
טיסות הפנים באירופה “יחזרו מהר יותר מטיסות הטווח הארוך”, אמר בנג’מין סמית’ והוסיף: “אנחנו לא רואים את כל הגבולות בשווקים העיקריים שלנו נפתחים במהירות האפשרית כפי שאנחנו יכולים לפעול בתוך אירופה”.
ומה באשר לחברות הלואו-קוסט הגדולות?
ריינאייר מתכננת להפעיל כ-50% מהקיבולת הכללית שלה ואילו איזי ג’ט עדיין לא הבהירה את תוכניותיה.
עד הרבעון הרביעי של השנה, החודשים אוקטובר – דצמבר, התחזיות של IAG ו-Air France-KLM דומות יותר, והן מצפות להפעיל 70% ו-60% מהקיבולת שלהן, בהתאמה.
Air France-KLM צופה כי הקיבולת בשנת 2021 לא תהיה יותר מ-80% מהיקף הפעילות לפני משבר הקורונה. IAG עדיין אינה מעריכה את היקף הפעילות בשנה הבאה, אך אינה מצפה לחידוש הקיבולת המלאה, ועפ”י הערכתה, רמות הביקוש של שנת 2019 עלולות לא לחזור לפני 2023.
ראוי לציין כי גם קבוצות התעופה הגדולות עשויות להגדיל משמעותית את היקף הפעילות והקיבולת שלהן, אם הרגולטורים לא יאריכו את ביטול הדרישות לגבי הסלוטים, שנתנו עד חודש אוקטובר.
אם תקנות הסלוטים הרגילות יתחדשו לאחר אוקטובר, חברות תעופה שאינן משתמשות בסלוטים שלהן בהיקף של 80% לפחות, מסתכנות באובדן הסלוטים לתמיד. וכמובן, מתוך רצון לשמור על הסלוטים חברות תעופה יבצעו אף ‘טיסות רפאים’ בלית ברירה.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אשר מפר את תנאי השימוש לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

התיירות חוזרת!

הרשמו למבזקי פספורטניוז וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם.