חברות התעופה זקוקות לטייסים

יונייטד מבקשת לגייס 10,000 טייסים בעשור הקרוב ומציעה תכנית עידוד. בואינג מצאה שבצפון אמריקה יידרשו 212,000 טייסים בשני העשורים הבאים

זקוקים לטייסים. צילום: 123rf

יונייטד איירליינס זקוקה ל-10,000 טייסים עד שנת 2029 וכדי לגייסם היא פרסמה אתמול (7.10.19) באתר האינטרנט שלה תכנית עידוד. הסיבה העיקרית למהלך זה היא שכמעט מחצית מ-12,500 טייסי חברת התעופה שבסיסה בשיקגו צפויים לפרוש בעשור הקרוב.

במסגרת תכנית העידוד, ששמה Aviate, יוצעו תמריצים כספיים ובהם הלוואות ומתן ערבויות להלוואות, כדי לאפשר לטייסים בפוטנציה לממן את ההכשרה. תכנית ההכשרה כוללת לימודי קולג', תעסוקה כטייס בחברה אזורית שבשליטת יונייטד-אקספרס (כדי לצבור שעות טיסה)  ועד לתעסוקה כטייס ביונייטד. חברת התעופה טוענת כי המסלול שהיא מציעה הוא המהיר בתעשייה – שנתיים הכוללות 2,000 שעות טיסה.

השגשוג של תעשיית התעופה גורם לביקוש ניכר לטייסים, הן בחברות הבינלאומיות והן באלו האזוריות. יצרנית המטוסים בואינג העריכה כי חברות התעופה ברחבי תבל יזדקקו ל-645,000 טייסים בשני העשורים הבאים ורק בצפון אמריקה יידרשו 212,000 בעלי רישיון טייס.

 

יונייטד איירליינס. צילום: יח"צ

 

חברת דלתא השיקה כבר בשנה שעברה תכנית שהוצעה לעובדיה שאינם טייסים. החברה הציעה להם  לצאת לחופשה ללא תשלום כדי להצטרף לבית ספר לטיסה. גם סאות'ווסט איירליינס וג'ט-בלו יצאו עם תכניות עידוד לפרחי טייס.

עלויות ההכשרה לטייסים יכולות להגיע ל-80,000 דולרים. החוק בארצות-הברית דורש שלטייסים בציי התעופה האזרחיים יהיה צבר של 1,500 שעות טיסה בחברת תעופה מסחרית. עם זאת סטודנטים וטייסי בעלי עבר צבאי יידרשו לפחות שעות.

בשנים שחלפו תוגמלו טייסים שהועסקו בחברות תעופה קטנות בשכר נמוך יחסית, אולם כעת, כאשר הביקוש לטייסים גובר גם חברות התעופה האזוריות נאלצות להעלות את שכר טייסיהן מכיוון שמחסור בטייסים מיומנים מאלץ אותן להתחרות בחברות התעופה הגדולות. נדמה, שמעולם לא הייתה תקופה טובה יותר להיות טייס.

 

נושאים שמוזכרים בידיעה