Makam-Teaser

חברת לואו-קוסט אירופית חדשה יוצאת לדרך

קבוצת IAG תפעיל מבסיס האם בווינה שאט אט הופך למוקד פעילות ה-Low Cost באירופה את החברה האוסטרית Anisec תחת שם המותג Level. החברה החדשה תחל לטוס כבר החודש לטוס ל-14 יעדים באירופה. מחירי השקה מפתיעים במיוחד

צילום: Shutterstoxk

קבוצת IAG, חברת האם של בריטיש איירווייס, איבריה, אייר לינגוס, ושתי חברות הלואו-קוסט, Vueling ו-Level, משיקה החודש חברת לואו-קוסט חדשה, Anisec, בעלת רישיון הפעלה אוסטרי.

החברה החדשה, שבסיס האם שלה יהיה בנמל התעופה של וינה, תפעל תחת שם המותג Level, המשמש את חברת הלואו-קוסט לטיסות ארוכות טווח של הקבוצה, ותחל כבר החודש להפעיל 14 קווים פנים אירופיים.

4 מטוסי A321 יפעלו בשרות החברה בנמל הבית בווינה, וכבר ב-17 בחודש יושקו שני הקווים הראשונים, לפלמה דה מיורקה וללונדון – גטוויק, ותוך החודש הקרוב תשיק החברה החדשה גם קווים ל: ברצלונה, מלגה, ונציה, אולביה, איביזה, פריס – דה גול, מילאנו – מלפנזה, דוברובניק, לרנקה, אליקנטה, ולנסיה ובילבאו.

קבוצת IAG מודיעה שהמחיר ההתחלתי לטיסות יעמוד על 24.99 אירו, וכרטיסים ניתן לרכוש באתר האינטרנט flylevel.com, המשמש להזמנות של חברת Level, המפעילה טיסות לואו-קוסט ליעדים ארוכי טווח: מברצלונה לבוסטון, בואנוס איירס, אוקלנד ולוס אנג'לס, ומפריס – אורלי לניו יורק, מונטריאול, גוואדלופ ומרטיניק.

לנוכח העובדה כי רבים מהאירופים כבר הזמינו חופשות וטיסות לעונת הקיץ, הודעתה של קבוצת IAG על השקת הטיסות בהתראה קצרה כל כך היא יוצאת דופן, אך דובר הקבוצה מרגיע ואומר: "אנחנו בטוחים שהחברה החדשה תצליח והכרטיסים ייחטפו כמו עוגיות לוהטות".

המהלך הדרמטי של קבוצת IAG מעיד על החשיבות הרבה, שקבוצת התעופה מייחסת לתחרות הלואו-קוסט העצומה, שמתפתחת בווינה. ריינאייר, שרכשה 75% מ- LaudaMotionהאוסטרית (החברה של ניקי לאודה, שרכש מחדש את 'ניקי'), מפעילה בסיס אם מרכזי בווינה; אירו-ווינגס של קבוצת לופטהנזה הפכה את וינה למוקד הפעילות שלה; איזי ג'ט, שנוכח ה'ברקזיט' המתקרב, רכשה רישיון הפעלה אוסטרי זה מכבר, מפעילה בסיס בקלגנפורט ומחזקת את אחיזתה בווינה; לאחרונה גם וויזאייר פתחה בסיס פעילות בווינה ומפעילה ממנה מגוון קווים, כולל לנתב"ג; והנה מהחודש גם לקבוצת IAG חברת לואו-קוסט, שבסיס האם שלה בווינה.

אם כן, אין עוד ספק. וינה הפכה למרכז פעילות תעופת הלואו-קוסט באירופה. התחרות בין החברות השונות הפועלות במקביל תלך ותגבר, תהווה מדד להתעצמות ענף הלואו-קוסט מול חברות התעופה המסורתיות, ובסופו של דבר, תתרום גם להוזלת מחירי הטיסות באירופה.