אא

חדש במצפה התת ימי באילת: מפגש עם לווייתנים בתלת מימד

חולמים לצלול עם לווייתנים? המצפה התת ימי באילת השיק באחרונה את ה"אקווה-דום", אולם קולנוע עגול בו מוקרן סרט תלת מימד על עולמו של הלווייתן גדול הסנפיר באמצעות טכנולוגיה המאפשרת לצופים להרגיש כאילו הם שוחים לצד הייצור הימי האדיר. כיצד מציינים במצפה את יום העצמאות?

המצפה התת ימי באילת. צילום: יח"צ המצפה התת ימי באילת. צילום: יח"צ
לא יודעת מה איתכם, אבל החלום שלי, אחד מהם לפחות, הוא לראות מקרוב לווייתן גדול סנפיר. ואני לא מדברת רק על לראות מבעד לסירה סנפיר מורם לשבריר שנייה מעל הגלים כפי שחוויתי בקייפ קוד שבארה"ב, אלא ממש לצלול ליד הייצור הימי האדיר הזה מתחת לפני המים. ועד שאצליח להגשים את החלום הזה (אם בכלל), הדרמתי למצפה התת ימי באילת כדי לצפות הכי מקרוב שאפשר, וירטואלית בשלב זה, בענק הימי. המצפה התת ימי באילת השיק באחרונה את ה"אקווה-דום", אולם קולנוע עגול בו מוקרן סרט תלת מימד מרשים מאוד על עולמו של הלווייתן גדול הסנפיר באמצעות טכנולוגיה המאפשרת לצופים להרגיש כאילו הם שוחים לצד בעל החיים האדיר כמו גרגירים קטנים. עשיית הסרט ארכה כ-4 שנים. הסרט צולם במהלך שתי עונות בחופי הוואי ועוקב, באמצעות 4 מצלמות, אחרי לווייתן גדול הסנפיר המגיע לאזור בין החודשים דצמבר-מארס. הסרט מאפשר לצופים, המרכיבים משקפי תלת מימד, לצפות בבעל החיים האדיר בגודל טבעי בזכות צילום 360 מעלות של ההתרחשות מתחת למים. לצורך צילומי הסרט התקבל אישור מיוחד מ-NOAA - רשות האכיפה האחראית על האוקיינוסים בארה"ב, האוסרת על צלילה וצילום לווייתנים. אילת מצטרפת לשני היעדים היחידים בעולם בהם מוקרן הסרט: מאווי בהוואי ופלמה דה מיורקה בספרד.
המצפה התת ימי באילתהמצפה התת ימי באילת
המצפה התת ימי באילת. צילום: יח"צ אביב לוי, ביולוג ימי, מנהל מדעי בפארק המצפה התת ימי: "לווייתן גדול הסנפיר הוא מבעלי החיים הימיים המרתקים והגדולים בטבע, אך גם אחד הרגישים ביותר לנוכחות האדם. כעת, המבקרים במצפה התת ימי יכולים להכיר את הלווייתנים ולשמוע את שירתם הייחודית מקרוב ולמעשה לחוש כאילו הם צוללים לצידם בים. חוויה מרתקת, מלמדת ומהנה". אורך הסרט 15 דקות. מתאים מגילאי 3 ומעלה. עלות כניסה לסרט 20 שקל לאדם בנוסף לעלות כניסה למצפה התת ימי. ניתן לקבל אזניות עם תרגום לשפות אנגלית, רוסית, צרפתית, ספרדית וערבית. סרט חובה לכל חובב דגה באשר היא.
תצפית לווייתניםתצפית לווייתנים
תצפית לווייתנים בארה"ב. צילום: ספיר פרץ

ולכבוד יום העצמאות, ירדו צוללני המצפה התת ימי לצלילה היומית בבריכת הכרישים עם דגל ישראל. בריכת הכרישים היא הגדולה במזרח התיכון ואת הכרישים החיים בה מאכילים צוללנים מיומנים פעמיים ביום. את האכלה הפעם עשו הצוללנים כשהם אוחזים בדגל ישראל.

יום העצמאות במצפה התת ימי באילת. צילום: יח"צ

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםמטיילים בארץאילתיום העצמאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: