אא

חו"ל ב-16 באוגוסט? יש רק בעיה אחת - מדינות ירוקות לא רוצות את הישראלים

יוון, בולגריה, קרואטיה ורואנדה - המל"ל ומשרד החוץ פועלים ביתר שאת לקבל אור ירוק ממדינות אלה לכניסת תיירים ישראלים. הבעיה - ישראל נחשבת למדינה אדומה מובהקת ומדינות ירוקות לא ששות לקבל ישראלים. לחץ גדול מופעל על יוון

רודוס, יוון. צילום: 123rf רודוס, יוון. צילום: 123rf

השבוע ביום ד' אישר קבינט הקורונה את קידום מתווה פתיחת השמיים החל מ-16 באוגוסט. כלומר, החל מיום ראשון הבא השמיים אמורים להיפתח אבל יש בעיה אחת גדולה -  המדינות הירוקות לא רוצות בשלב זה לקבל תיירים ישראלים המגיעים ממדינה אדומה מובהקת.

המל"ל ומשרד החוץ פועלים בימים אלה ביתר שאת לקידום מתווה פתיחת השמיים מול לא מעט מדינות. הכוונה בשלב ראשון היא להוציא לפועל פיילוט עם 4 מדינות ירוקות אליהן הישראלים יוכלו לטוס. בשלב זה, עדיין לא ניתן האור הירוק מאותן מדינות, כולל יוון, שמופעל עליה לחץ גדול לקבל נופשים ישראלים בכפוף לבדיקת קורונה טרום ההגעה. במקביל, גם במשרד הבריאות צריכים לקבל החלטה סופית לגבי הישראלים שיוצאים לאותן מדינות ירוקות - האם לפטור אותם מבידוד בחזור או לחייב אותם בבידוד מקוצר בלבד.

קרואטיהקרואטיה
האי Korcula בדלמטיה, קרואטיה (Croatia). צילום: 123rf

כך או כך, ועדת הקורונה בראשות ח"כ יפעת שאשא-ביטון, תתכנס שוב ביום ב' הקרוב על מנת לעקוב מקרוב על ההיערכות לפתיחת השמיים. עד לכינוסה של הוועדה, כל הגורמים הנוגעים בדבר יידרשו לגבש ולהציג בפני הוועדה את כל התשובות והפתרונות השונים.

גורמים בענף התיירות מעריכים כי ברגע שיינתן האור הירוק ממדינה אחת ובישראל יגבשו סופית את כל קצוות מתווה פתיחת השמיים, יגדלו הסיכויים לקבל אור ירוק ממדינות נוספות. בשלב ראשון מדברים לצד יוון גם על בולגריה, קרואטיה ורואנדה. מול 4 המדינות הללו מתקיימים מגעים מתקדמים ומחכים לאור ירוק מהן.

רואנדהרואנדה
גורילות הרים ברואנדה (Rwanda). צילום: 123rf ביום בו תתכנס ועדת הקורונה כאמור ביום ב' הקרוב, התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות, המטה “להצלת תיירות חו”ל” והמטה “עתיד התיירות” יקיימו הפגנה, תחילה בכניסה לטרמינל 3 בנתב”ג ולאחר מכן מול משרד הבריאות. “התגעגענו אז באנו. ענף התיירות והתעופה וכל מי שהתגעגע לטרמינל 3 מגיעים לנתב”ג”, אומרים הבוקר (ו’) מארגני המחאה. עוד מסרו, “עוד 9 ימים ‘יפתחו השמיים אבל בינתיים: אין מערך בדיקות, אין הסכמים מדיניים, אין יעדים שאפשר לטוס אליהם, אין נהלים לבידוק, אין הזמנות של תיירים ארצה ואין עדין אפילו מכירת כרטיסים. אנשים רוצים לטוס. אנחנו רוצים לחזור לעבודה. רוצים להתחבר חזרה לעולם. גם שרת התחבורה וגם שר התיירות מבינים שזה צורך השעה אבל נתקלים באטימות. בואו נעזור להם”.
ורנהורנה
ורנה (Varna). צילום: Shutterstock  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםרואנדהיווןבולגריהקרואטיה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: