אא

"אנחנו פרה חולבת מטורפת של המדינה"

למנכ"ל מלון ענבל בירושלים, רוני טימסיט, נמאס מהעליהום הציבורי. בראיון לפספורטניוז הוא אומר: "מקומם אותי ששרי תיירות לדורותיהם תמיד בודקים את המחירים של מלונות היוקרה. יש לנו הוצאות גבוהות הרבה יותר. המדינה לא עושה לנו הנחות, ההיפך"

רוני טימסיט, מנכ"ל מלון ענבל. צילום: יחצ רוני טימסיט, מנכ"ל מלון ענבל. צילום: יחצ
רבות דובר ועוד ידובר על יוקר מחירי החופשה בישראל. בכל סבב דיבור שכזה, לרוב עם כניסתו של שר תיירות חדש, פורצת סערה ציבורית: המלונאים, המואשמים על ידי הציבור ונבחריו ב"חזירות" יתר נוכח המחירים הגבוהים שהם גובים, טוענים מנגד שיוקר המחייה במדינה לצד רגולציה מסורבלת ולא סבירה בעליל, הם שהופכים את החופשה בבתי המלון בארץ ליקרה ומקוממת בהשוואה ליעדי תיירות אטרקטיביים אחרים בעולם. בסבב הנוכחי, היה זה שר התיירות הנכנס, יואל רזבוזוב, שעצר את הקמפיין הקורא לחופשה עירונית בישראל לאור המחירים הגבוהים של חופשות בארץ. “אינני רואה טעם להמשיך בקמפיין במצב בו מחירי החופשות כל כך גבוהים – חבל לבזבז את כספי הציבור לכך. חופשה היא לא מנת חלקם רק של העשירים. בכוונתי לפעול בדחיפות לטובת הסדרת הנושא”, כך רזבוזוב. "אנחנו פרה חולבת מטורפת של המדינה", אומר בראיון לפספורטניוז רוני טימסיט, מנכ"ל מלון ענבל בירושלים המדורג 5 כוכבים. "המע"מ על בתי מלון בצרפת למשל", אומר טימסיט, "עומד על 5% ובארץ על 17%. למה זה צריך להיות ככה? ולא רק זה. יש לנו הוצאות גבוהות מאוד על הרבה מאוד דברים כמו ארנונה וענייני רגולציה. בכל פעם מתווספות רגולציות חדשות שהרשויות השונות (כיבוי אש, רישוי עסקים ועוד) מוסיפות. עכשיו למשל, נדרשנו להביא מומחה לחשמל ואני עוד לא סופר את עניין הכשרות, כי כשרות זה עניין של החלטה שלנו אם להיות כשרים או לא. אנחנו פרה חולבת מטורפת ומה לעשות, מישהו צריך לשלם על כל זה ומי שמשלם בסוף זה הלקוח. המדינה לא עושה לנו הנחות, ההיפך. מקומם אותי ששרי תיירות לדורותיהם תמיד בודקים את מלונות היוקרה. למלונות יוקרה יש הוצאות גבוהות הרבה יותר". לדברי טימסיט, המחיר הממוצע ללילה במלון ענבל, הנמצא בבעלות פרטית של שני אנשי עסקים, עומד בחודש יולי על 1,100 שקל לזוג באמצע שבוע על בסיס ארוחת בוקר ובאוגוסט על 1,500 שקל באמצע שבוע לזוג על בסיס ארוחת בוקר. "המחירים בארץ יקרים לא כי בעלי המלונות חזירים אלא כי ישראל היא מדינה יקרה. נקודה". למרות האמור, מלון ענבל הירושלמי, המדורג 5 כוכבים, נהנה בימים אלה של חודש יולי מתפוסה של 70% וצפי לתפוסה מלאה בחודש אוגוסט. לדברי טימסיט, המלון משתתף גם בקמפיין של עיריית ירושלים של לילה שלישי ב-50%.

"השירות החשאי עובד בשבילכם"

על אף התפוסה הגבוהה יחסית כאמור, במלון ענבל, שעבר בשנתיים האחרונות שיפוץ מקיף בסכום כולל של 100 מיליון שקל, חושבים כיצד להמשיך ולמשוך למלון את התייר הישראלי, עכשיו שאין תיירות חוץ. כחלק ממאמצי השיווק, המלון פתח באחרונה קבוצת טלגרם בה מתפרסמים דילים מיוחדים לחברי הקבוצה בלבד תחת הכותרת "השירות החשאי עובד בשבילכם", המזמינים חופשה במלון. לדברי טימסיט, "הרעיון של הקבוצה בטלגרם הוא דילים סודיים. משהו שהוא ביני לבינך. אנחנו לא מוכרים דרך הטלגרם. יזמנו את זה יותר כדי לתת צ'ופרים מאשר מכירה לשמה. כרגע זאת יותר פלטפורמה שיווקית/פרסומית. אני מניח כשנהיה קבוצה עם 10 אלף חברים, נחשוב שונה. כרגע נרשמו כ-400 חברים. זה עובר מפה לאוזן ואנחנו מאוד מופתעים מהמספרים". עוד לדברי טימסיט, עד כה המלון הציע לחברים בקבוצה שני לילות בוויקאנד במחיר של לילה אחד; סוויטה ספציפית סופר יקרה במחיר של חדר סטנדרטי; ארוחת ערב במסעדת השף - מסעדת 02 - של המלון למזמינים לילה על בסיס ארוחת בוקר; שני לילות בתאריך מסוים בחצי מחיר ועוד. כל פעם אנחנו חושבים מה אנחנו יכולים לתת לטובת הסיפור הזה. זאת לא הגרלה. אנחנו מקצים מקומות מראש ואנשים מתקשרים ומקבלים על בסיס מקום פנוי. אנחנו חייבים להציע דילים, אחרת לא תהיה ליוזמה הזאת תקומה".
מלון ענבלמלון ענבל
סוויטה במחיר חדר סטנדרטי. מלון ענבל, ירושלים. צילום: אסף פינצ'וק
מלון ענבל ירושליםמלון ענבל ירושלים
התווספו למלון שני חצאי קומות חדשים עם חדרים מרווחים. צילום: אסף פינצ'וק
מלון ענבלמלון ענבל
100 מיליון שקל הושקעו בשיפוץ המלון. צילום: אסף פינצ'וק
מלון ענבל ירושליםמלון ענבל ירושלים
ארוחת ערב במסעדת השף של המלון, גם למזמינים לילה על בסיס ארוחת בוקר. צילום: אסף פינצ'וק

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםמלון ענבל בירושליםשר התיירות יואל רזבוזוב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: