'הגוש הגדול': "חיבוק דב – חונק את המשק"

השארת שדה דב תעלה לציבור הישראלי 12 מיליארד שקלים, מציינים מנהלי 'הגוש הגדול', שיצאו בקמפיין הסברה המצדיק את סגירת שדה דב בתגובה למסיבת העיתונאים, שקראה לראש הממשלה לעכב את סגירת הנמל

שדה דבשדה דב. צילום: פספורטניוז

קמפיין הסברה חדש ביוזמת מנהלי 'הגוש הגדול' עולה בימים אלה לאוויר על מנת להציף את ההשלכות של שדה דב כשדה פעיל והתועלות האדירות לציבור הנובעות מפינויו הקבוע בעוד כשלושה שבועות. הסלוגן שילווה את הקמפיין הוא "חיבוק דב – זה לא טוב" ו"חיבוק דב – חונק את המשק".

בסרטון רואים את השחק יוסי מרשק על רקע נמל התעופה שדה דב מסביר בשפה פשוטה וברורה את עיקרי הדברים, יחד עם דב חביב, שיחבר בין משפט הסלוגן של הקמפיין אל עולם המציאות. הקמפיין מציג את הדברים הבאים:

סגירת שדה דב תאפשר, בין היתר:

  • העברת 12 מיליארד שקלים לפרויקטים ציבוריים ומעבר בסיסי צה"ל – מנוע כלכלי וחברתי אדיר לנגב
  • הקמת אלפי יחידות דיור בר השגה ועבור אוכלוסיות מיוחדות
  • הקמת הפארק החופי הגדול בישראל, פתיחת הגישה לים
  • יצירת 25,000 מקומות עבודה חדשים, פיתוח תיירותי וכלכלי
  • פינוי תוואי קו הרכבת הקלה
  • הפסקת זיהום אוויר ורעש  – בסמוך לבתי מגורים, בתי ספר וגני ילדים

זהו ה"סיפור האמיתי" מאחורי סגירת נמל התעופה, מציינים יוזמי הקמפיין, ומדגישים כי את הסיפור האמיתי באמת לא ניתן להציג בסרטון של דקה וגם לא במסיבת עיתונאים אחת, והוא דורש התבוננות יותר מעמיקה על ההשלכות הלא פשוטות בנוגע לסגירת שדה תעופה לאומי מרכזי בארץ.

קמפיין זה עלה במקביל למסיבת העיתונאים של התאחדות המלונות בישראל  וראשי העיר תל אביב ואילת, בה פירטו כל הגורמים את הסיבות להשארת השדה פתוח לפחות עד תחילת העבודות בפועל או אולי עד לדיון מחודש בתוכניות הבניה עצמם, אשר יאפשרו שילוב של בניית מתחם המגורים והשדה הפעיל במקביל.

ואנחנו תוהים:  עיצוב הקמפיין והשפה, שבה הוא נוקט, נראים ומוצגים באופן מאוד דומה לקמפיין שמנגד – האם זו מקריות או תרגיל שיווקי מתוחכם? האם המטרה היא לנסות ולפצל את הדיון הציבורי בין הזעקה על סגירת שדה דב לבין הטענות של מנהלי הגוש הגדול?  

לקוח מסרטון ההסברה של "הגוש הגדול"

 

מימין: ניסנבאום, רביב, חולדאי, חייק, הלוי, פתאל, מגן-מזרחי, ד"ר ברקוביץ. צילום: חן גלילי

נושאים שמוזכרים בידיעה