אא

חייק לנתניהו: "אל תחזיר אותנו לימי האינתיפאדה השנייה"

אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות, במכתב בהול לרה"מ, בנימין נתניהו, בעקבות החרפת צעדי ההתגוננות מפני הקורונה: "במצב איסור כניסה מקיף זה, הפגיעה בתיירות אנושה ותוצאתה מחיקה של יותר ממחצית מהתיירות שנכנסת לארץ. גורלו של ענף התיירות תלוי בך ובממשלתך"

בנימין נתניהו. צילום: 123rf בנימין נתניהו. צילום: 123rf

רה"מ, בנימין נתניהו, קרא היום (ד') לאזרחי ישראל לשמור על היגיינה אישית ולהימנע מלחיצת ידיים כפי שהוא נוהג בימים טרופים אלה. נתניהו דיבר במסיבת עיתונאים שכינס היום על החמרת צעדי המניעה של מדינת ישראל מפני הקורונה במסגרתה ניתנו הנחיות נוספות לפיהן כל השבים מצרפת, ספרד, גרמניה ושווייץ - לבידוד של 14 יום. בעקבות החמרת אמצעי הזהירות, משגר הערב נשיא התאחדות המלונות, אמיר חייק, מכתב בהול לנתניהו ובו הוא מתריע על חיסול התיירות הנכנסת למדינת ישראל.

"אנו פונים אליך במצוקתנו ההולכת ומחריפה. בשעה זו הורית על סגירת שערי הארץ לתיירים המגיעים מ-5 מדינות נוספות באירופה. אירופה מהווה את היבשת ממנה מספר הכניסות לארץ הוא הגבוה ביותר ונאמד בכ-2.5 מיליון תיירים בשנה! מספר זה מהווה כ- 56% מסך כניסות התיירים לישראל", כותב חייק. עוד הוא כותב, "במצב איסור כניסה מקיף זה, הפגיעה בתיירות היא אנושה ותוצאתה היא מחיקה של יותר ממחצית מהתיירות שנכנסת לארץ. זאת בנוסף למחיקה של התיירות מהמזרח הרחוק שמהווה כ-10% מהכניסות לארץ. אין ספק, כי משמעות המהלכים האחרונים היא התרסקות התיירות לישראל, ענף שנמצא בשנים האחרונות בתנופה כמוה לא ידענו וכעת יורד לשפל שאינו זכור פה מאז האינתפיאדה השנייה. למעלה מעשור לקח למדינת ישראל לשקם את נזקי האינתפיאדה ההיא לתיירות ולאחר שנים ספורות של פריחה, בהם הפך הענף שלנו לאחד ממנועי הצמיחה המרכזיים במדינה, התורם למעלה מ-7.5 מיליארד דולר בשנה ישירות להכנסות המדינה - אנו ניצבים כעת אל פי תהום". עוד כותב חייק לנתניהו, "אין ביכולתנו להתווכח מקצועית בדבר טיב קבלת ההחלטות ובדבר מערכת האיזונים והבלמים בקבלת ההחלטות, אולם שיקולי הביטחון הרחבים בהם נוקטת ישראל, מטלטלים קשות את ענף המלונאות המעסיק עשרות אלפי עובדים מדן ועד אילת ומאיים על יכולתו להמשיך ולהתקיים. המציאות שגזרת עלינו, עתידה להביא אותנו לצערנו לפיטורי אלפי עובדים בתחומי הפעילות השונים. אנו עושים זאת בלב כבד אך בלית ברירה. הנזקים הצפויים כעת לתעשיית המלונות נאמדים במאות מיליוני שקלים בחודש וזוהי רק ההתחלה". ולסיום כותב חייק, "אנו מבקשים כי תקיים פגישה דחופה בראשותך ביחד עם שר האוצר ושר התיירות, כדי להורות על תכנית חירום לסיוע לענף המלונאות בישראל. אדוני ראש הממשלה, אל תחזיר אותנו לימי האינתיפאדה השנייה. גורלו של ענף התיירות תלוי כעת בך ובממשלתך". המכתב נשלח גם לשר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, ראש המל"ל, מאיר בן שבת ולנשיא לשכת התאום של ארגוני התיירות בישראל, מיקי פדרמן.   "במצב איסור כניסה מקיף זה, הפגיעה בתיירות אנושה ותוצאתה היא מחיקה של יותר ממחצית מהתיירות שנכנסת לארץ". אמיר חייק. צילום: סמדר כפרי    

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקיםאמיר חייקבנימין נתניהוקורונה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: