אא

הערעור נדחה וחשבת שכר לשעבר בחברת באדג'ט, תרצה 4 שנות מאסר בפועל

בית המשפט העליון דחה את ערעורה של ריקי כהן: "נטלה לחזקתה מדי חודש אלפי שקלים מכספי החברה, על ידי יצירת עובדים פיקטיביים במערכת השכר של החברה, וערבוב משכורותיהם הפיקטיביות במשכורתה הלגיטימית"

צילום: 123rf צילום: 123rf

שופטי בית המשפט העליון דחו את ערעורה של ריקי כהן, חשבת השכר לשעבר של חברת באדג'ט, שתרצה עונש מאסר של 4 שנים בפועל.

עפ"י בקשת הערעור: "החל משנת 1997 עבדה כהן כחשבת שכר בחברת דומיקאר בע"מ הידועה בשמה המסחרי "באדג'ט". החל מחודש יוני 2008 ועד לסיום העסקתה בחברה בחודש יוני 2018, נטלה כהן לחזקתה מדי חודש אלפי שקלים מכספי החברה, על ידי יצירת עובדים פיקטיביים במערכת חישוב השכר של החברה, וערבוב משכורותיהם הפיקטיביות במשכורתה הלגיטימית. לצורך כך, היא ביצעה סדרת פעולות במערכת חישוב השכר של החברה.״

השופטים המשיכו להסביר את דרך פעולתה: ״תחילה, גילמה משכורות ברוטו לעובדים פיקטיביים שיצרה. לאחר מכן, הגדירה לעצמה משכורת "מנופחת" שכללה  משכורות פיקטיביות אלה. ולבסוף הזינה הוראה למסלקה הבנקאית, להעביר את הסכום הכולל מחשבון הבנק של החברה לחשבונה שלה. בדרך זו גנבה סכום מצטבר של 3.007,814 מיליון שקל במשך עשר שנים".

עוד עולה כי דרך הפעולה כללה: "טשטוש עקבות פעולותיה והסתרת הגניבה. המערערת השאירה במערכת את העובדים הפיקטיביים שיצרה ו"הקפיאה" אותם לקראת ישיבות השכר החודשיות, על מנת שלא יתגלו בבדיקת דו"חות במהלכן. לאחר הזנת ההוראה להעביר לחשבונה את משכורתה ה"מנופחת", המערערת שינתה בחזרה את הגדרת שכרה במערכת, ובמקביל "הפשירה" את העובדים הפיקטיביים שיצרה. כמו כן, המערערת "ערבבה" את הכספים שגנבה גם עם משכורתו של בעלה, שהופקדה אף היא בחשבונה, ועשתה בהם שימוש במהלך השנים".

עוד מציינים השופטים בהחלטתם כי: "בתסקיר המשלים, בעוד שהמערערת הביעה חרטה ובושה על מעשיה, לא ניתן היה לקבל ממנה תשובות מעמיקות יותר ביחס לבחירותיה הבעייתיות והפליליות ולפער בינן לבין התנהלותה התקינה והאחראית לאורך השנים. בהתאם, התרשמות שירות המבחן הייתה כי מבחינה רגשית, המערערת מרוכזת בפגיעה שחוותה בשל חשיפת מעשיה, וכי התעמתות עם מעשיה מאיימת על תפיסתה העצמית כאישה נורמטיבית וערכית. למקרא הדברים, קשה להתרשם כי כבר עתה המערערת הפנימה את חומרת מעשיה באופן שעשוי להוות נסיבה מקלה שאינה קשורה בביצוע עבירה, וכל זאת, מבלי להטיל ספק בכנות כוונותיה ליטול אחריות למעשיה ולנסות לחזור למוטב".

כדי לתת זמן להתארגנות ומיון, בית המשפט קבע כי כהן תתייצב לשאת בעונש המאסר בפועל שהוטל עליה ביום 2.5.2021.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםהשכרת רכבבאדג'טחדשות בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: