אא

סגן נשיא אמריקן איירליינס: "לו היו אומרים לי לפני שנה שב-2021 נשיק 3 קווים לישראל, לא הייתי מאמין"

סגן נשיא אמריקן איירליינס למכירות והפצה, בריאיון בלעדי ל'פספורטניוז' על הקווים החדשים בין ארה"ב לישראל של חברת התעופה הגדולה בעולם: "נרגשים ומצפים להגיע לישראל", על ההתמודדות של אמריקן איירליינס עם מגפת הקורונה, ועל התוכניות של החברה ביום שאחרי

צילום: אמריקן איירליינס צילום: אמריקן איירליינס

חברת התעופה אמריקן איירליינס מתכננת להפעיל השנה 3 קווי טיסה בין ארה"ב לישראל.

כפי שכבר פורסם בפספורטניוז, הקווים הישירים מת"א לניו יורק, מיאמי ודאלאס, עליהם הכריזה חברת התעופה הגדולה בעולם, הם הצהרת כוונות של החברה האמריקאית להקצות משאבים רבים לטובת הפעילות הצפויה שלה בישראל.

פגשנו את טום לאטיג – סגן נשיא אמריקן איירליינס למכירות והפצה - האחראי על פעילות החברה באירופה, המזרח התיכון ואפריקה, לשיחת זום, בה סיפר על התוכניות של החברה בארץ ובעולם בשנה הקרובה בצל משבר הקורונה המעיב על תעשיית התעופה העולמית.

לאטיג הוותיק, שמכהן בתפקידים בכירים באמריקן איירליינס מאז בשנת 1999, מכיר היטב את שוק התעופה הישראלי, וכבר בתחילת הריאיון עימו גילה בקיאות רבה בכל מה שקורה בימים אלה בענף התעופה בישראל, והוא ילווה אישית את כל הפעילות המתוכננת של החברה בארץ.

באמריקן איירליינס בטוחים מאוד בהצלחת הקווים החדשים לישראל, ולאטיג מספר בריאיון על כוונת החברה לתקוע יתד בקווים הטרנסאטלנטיים בין ישראל לארה"ב עם מוצר תעופתי איכותי, שיציע גם מגוון עצום של טיסות המשך ליעדים באמריקה הלטינית וכן ברחבי ארצות הברית באמצעות שת"פ של אמריקן איירליינס עם חברת ג'ט בלו.

 

מה הציפיות שלכם מהקווים החדשים לתל אביב, מניו יורק וממיאמי, שיתחילו לפעול כבר באביב הקרוב? האם שני הקווים ייצאו לדרך כמתוכנן?

"כן. אנחנו מצפים מאד להשקת הקווים החדשים האלה, ומקווים שהמגבלות על הטיסות יוסרו בקרוב. לא יהיו שינויים בתוכניות שלנו, אלא אם תהיינה מגבלות נוספות, ונשמח להתחיל את הפעילות בשני הקווים החדשים לתל אביב".

 

ארצות הברית מהווה יעד מספר 1 של הישראלים. הפעילות שלכם בישראל תציב תחרות קשה לחברות התעופה, ובמיוחד לאל על. מה ייחד את הקו שלכם למיאמי?

"אנחנו מעריכים שהקו שלנו למיאמי יהיה אטרקטיבי לישראלים רבים. יש לנו במיאמי בסיס פעילות מעולה למגוון גדול של טיסות קישור לקריביים, למקסיקו, למרכז אמריקה ולדרומה. אנחנו מצפים לישראלים רבים, שירצו להגיע לפלורידה".

 

למה יכולים לצפות הנוסעים הישראלים בקווים שלכם לניו יורק ולמיאמי בנוסף לטיסות הקישור הרבות שאתם מציעים?
"אנחנו נפעיל בקווי תל אביב מטוסי 777-200 עם שלוש מחלקות: עסקים, פרמיום ותיירים. ניתן להזמין אוכל כשר מראש בשני הקווים ולוח הטיסות שלנו נוח מאד לישראלים. הטיסות מתל אביב יוצאות בלילה ונוחתות בניו יורק ובמיאמי בשעות הבוקר המוקדמות ולרשות הנוסעים עומד יום שלם.
הקו ל-JFK יחל לפעול ב-6 במאי בתדירות יומית, כשהטיסות מתל אביב תצאנה ב-12:50 בלילה ותנחתנה בניו יורק ב-06:00 בבוקר.
הטיסות למיאמי תחלנה ב-4 ביוני, תפעלנה 3 פעמים בשבוע, ותצאנה מתל אביב בימים שני, חמישי ושבת ב-11:55 בלילה ותנחתנה במיאמי ב-06:25 בבוקר".

 

טום לאטיג, סגן נשיא אמריקן איירליינס. צילום: אמריקן איירליינס

 

אם הקו למיאמי יצליח, ונראה שיש לו סיכויים טובים, תוכלו להגדיל את התדירות בקו?
"כפי שאנחנו נוהגים תמיד, ניתן לקו החדש להתבסס ונבחן אותו משך תקופה. אם הקו למיאמי יצליח, מובן שנגדיל בהמשך את מספר הטיסות בקו".

 

מגפת הקורונה – איך היא השפיעה ומשפיעה על פעילותכם נוכח המגבלות השונות? האם הנוסעים כבר מרגישים בטוחים יותר לטוס?
"כמובן, מגפת הקורונה משפיעה מאד על הפעילות שלנו ועל הנוסעים שלנו. אנחנו עושים את המיטב כדי להעניק לנוסעים ולצוות שלנו תחושת ביטחון. חלק מהלקוחות שלנו מודאגים מההשלכות של המגפה, אבל אנחנו דואגים להרגיע אותם באמצעות כל כללי הבטיחות והבריאות שהנהגנו. התוכנית שלנו Clean Commitment זכתה לשבחים רבים וקיבלנו אישור בטיחותי ורפואי לכל האמצעים שהנהגנו בטיסות ובטרמינלים. אני מאמין שהליך החיסונים, שהולך ותופס תאוצה, יגרום להסרת מגבלות רבות, וכשהמגבלות יוסרו, נראה גידול מידי בביקוש לטיסות".

 

צילום: אמריקן איירליינס

 

אתה חושב שבשנת 2021 נתחיל לראות מספרים דומים למה שהיה ב-2019?
"מוקדם מדי לומר שנתקרב השנה למצב של 2019. אנחנו רואים בשווקים מסוימים, כמו מקסיקו, הקריביים וקווי פנים בארצות הברית, גידול בביקוש, אך זה עדיין לא מתקרב להיקפים של 2019. אנחנו מצפים להגדיל השנה משמעותית את הפעילות שלנו לעומת 2020 ולהגיע ל-45% מהיכולת שלנו. אנחנו משתדלים להיות אופטימיים, אבל לא נראה בקרוב את המספרים של 2019".

 

מה הם הקווים הפופולריים והעמוסים ביותר שלכם בימים אלה?
"קווי הפנים שלנו בארצות הברית מתקדמים די טוב. יש גידול בתנועה העסקית ובביקורי משפחות. יש גידול מסוים גם בתיירות החיצונית, מקסיקו פופולריות בקרב הנוסעים האמריקאים, והטיסות הבינלאומיות כפופות כמובן לבדיקות קורונה שליליות".

 

מחלקה ראשונה. צילום: אמריקן איירליינס

 

למרות המצב האם אמריקן מתכננת קווים חדשים?
"אנחנו חושבים איך לחדש ולהרחיב את הפעילות שלנו בכל רחבי העולם. יש לנו שיתוף פעולה טרנסאטלנטי עם קבוצת בריטיש ואיבריה ושיתוף פעולה הדוק עם ג'ט בלו בתוך ארצות הברית. יש לנו מחויבות משמעותית לבסס ולהרחיב את הפעילות שלנו בנמל התעופה JFK בניו יורק, ובתחילת יוני אנחנו גם משיקים ממנו קו חדש לאתונה בהמשך לקו החדש לתל אביב".

 

השנה אתם נוקטים מהלך דרמטי ופותחים שלושה קווים לישראל, כולל הקו לדאלאס בלוח טיסות החורף הבא...
"אנחנו נרגשים לשוב לישראל. שלושה קווים חדשים לישראל בשנת 2021. לו היו אומרים לי לפני שנה שב-2021 נשיק שלושה קווים בין ארצות הברית לישראל, לא הייתי מאמין. דאלאס היא נמל הבית הגדול והחזק ביותר שלנו, והתוכנית הייתה לפתוח כבר ב-2020 את הקו הראשון בין דאלאס לתל אביב, אך הקורונה שינתה את התוכניות, וכעת החלטנו שהקו דאלאס – תל אביב יהיה השלישי בסדרה והוא יתחיל לפעול בחודש אוקטובר עם תחילת לוח טיסות החורף הבא".

 

כמה חברות תעופה בינלאומיות, כמו סינגפור איירליינס ואיתיחאד איירווייס, מפעילות טיסות עם צוותי אוויר מחוסנים נגד קורונה כדי לעודד ולחזק את הביטחון של הנוסעים. אתם חושבים על כך?
"אנחנו, כמובן, מעודדים את כל צוותי האוויר וצוותי הקרקע שלנו להתחסן. כחברה איננו יכולים לחייב אותם, אך אנחנו ממריצים אותם ונעריך מאד אם רובם ככולם יתחסנו".

 

מטוסי אמריקן איירליינסמטוסי אמריקן איירליינס
מטוסי אמריקן איירליינס. צילום: 123rf

טום לאטיג – סגן נשיא אמריקן איירליינס למכירות והפצה -  אחראי על אירופה, המזרח התיכון ואפריקה

 

בשנת 2017 עבר לאטיג ללונדון לשמש כמנהל מסחרי לאזורי אירופה, המזרח התיכון ואפריקה. במסגרת תפקידו לאטיג אחראי על פעילות המכירות של אמריקן באירופה, כולל שיתופי הפעולה העסקיים עם בריטיש איירווייס, איבריה ופינאייר. כמו כן, הוא מנהל את האסטרטגיה של קשרי לקוחות, כולל עסקים קטנים ובינוניים, סוכנויות נסיעות ותחום ההפצה.

לאטיג הצטרף לאמריקן איירליינס בשנת 1999. במשך שנות עבודתו בחברה הוא הוביל צוותי פעולה לשותפויות אסטרטגיות, לעסקים בינלאומיים ולמכירות.

טום לאטיג הוא בוגר מדע הנדסת אלקטרוניקה באוניברסיטת וושינגטון בסנט לואיס, וכמו כן הוא בעל תואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת טקסס באוסטין, והוא דובר ספרדית.

בתפקידו האחרון במטה הבינלאומי הראשי של החברה בפורט וורת' – טקסס, לפני שעבר ללונדון, שימש כמנהל תוכנית המכירות העסקיות של החברה.

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהתיירותמבזקיםאמריקן איירליינס

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: