ט”ו באב בשחקים: וידוי רומנטי של קברניט לשעבר באל על

אופרן גם ב...
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
לכבוד ט"ו באב - חג האהבה, אודי גזית, לשעבר קברניט באל על משתף ברגעים הרומנטיים שחווה בטיסה. "אהבתי ללכת למיטה (כן במטוסים גדולים יש מיטה). אהבתי את הרעש המונוטוני של המנועים (לא תמיד) ואת רעידות הגוף (גוף המטוס). זכיתי בצורת חיים של חלום, אהבה ורומנטיקה שרק בודדים זכו"
טייס אל על
קברניט אודי גזית. צילום: באדיבות גזית
בחודש מארס האחרון, אחרי 27 שנים, קברניט אודי גזית פרש מעבודתו באל על. לכבוד ט”ו באב, חג האהבה והרומנטיקה, גזית מספר לפספורטניוז, שהכי אהב להטיס את הבואינג 777. “אין עליו. זה המטוס הכי טוב בעולם, וטסתי על עשרות מטוסים”. גזית, בנו של שייע גזית, הטייס הראשון של חיל האוויר, משתף לרגל חג האהבה ברגעים הכי רומנטיים שחווה ב-777 ובכלל בטיסה. כך הוא משתף:
“עשרות שנים חייתי בחלום הזה. אותה צורת חיים. שינה בגובה של 30 אלף רגל ומעלה. המראה לתוך הלילה בשעות הקטנות של הלילה. אהבתי ללכת למיטה (כן במטוסים הגדולים יש מיטה). נכנס למיטה בין הסדינים הנקיים קרוב מאוד לתא הטייס. אהבתי את הרעש המונוטוני של המנועים (לא תמיד) ואת רעידות הגוף (גוף המטוס) הנגרמות מסיבוב המנועים המעידים על מצב המנועים ומצב הטיסה. את מהירות המטוס ניתן לחוש. גם בשינה הוויברציות משדרות לי בדיוק מה קורה במטוס. אהבתי מאוד להיות בתוך ‘הערסל’ המעופף הזה. הרגשתי כתינוק בן יומו בחיק אימו. את התילולים (קפיצות בלשון העם) עקב מזגי האוויר של העולם בו אנחנו חיים. ממש כתינוק בן יומו. כל אלה גרמו לי לישון בשקט ובשלווה. מאידך, כמו הורה טוב, עם ‘חצי אוזן’ קרואה לילדיו בשנתם. כמה דרכים היה להעיר אותי ואת הצוות הישן. עכשיו אכתוב דרך אחת שאהבתי במיוחד. פתיחה עדינה של דלת ‘החדרון’ הסטת הווילון בשקט כדי לא להעיר את איש הצוות הנוסף, נגיעה קלה בכתף ובעדינות רבה לשמוע ‘אודי בוקר טוב’. ו… כמה קשה להיפרד מהחלום. כמה רגעים של פרידה מהחלום. התארגנות קלה ומהירה של סידור המיטה ביקור בשירותים, ממש כמו בבית”.
טייס אל על
קברניט אודי גזית ורעייתו בקוקפיט. צילום: באדיבות גזית
טייס אל על
היש רומנטי מזה? קוקפיט בשקיעה. צילום: אודי גזית
עוד משתף גזית, “היו שהגדילו לעשות והכירו אותי מצוין הכינו לי קפה שחור מהביל של בוקר. את ריח הקפה השחור הייתי מריח מעבר לדלת. כניסה לקוקפיט (תא הטייס). מתיישב בכיסא המשקיף מאחורי חבריי החולמים על השינה. אני עדיין עם קורי שינה שטרם נפתחו. מתפקד ברבע כוח. חברי שמיד אחליף, מעביר לי מידע על מה קרה ומה המצב במספר שניות. אני במקביל, סורק סריקה מהירה את מכשירי המטוס המדהים שלי. מכונה מופלאה. מחליק לכיסא ולמקום הטוב בעולם, כיסא הקברניט תוך כדי סריקה מהירה של מכשירי המטוס. לראות שהכל מתנהל כנדרש. היכן אנחנו בגלובוס, היכן אנחנו בעולם. בודק איך התנהלה הטיסה ומה מצפה לנו בהמשך וביעד.
מזמין או הולך להכין לי את הקפה השחור המהביל שלי והריח שווה הכל. לוגם אותו בעדינות ועדיין לא מדבר עם איש עד שאני מתאושש. אהבתי מאוד לראות את תמונת העולם מהחלון של ‘המשרד שלי’ וכל פעם הוא נראה אחרת ומדהים ביופיו ובייחודו. בכל שעה ובכל מקום, הגלובוס נראה שונה ומדיהם ביופיו. זכיתי בצורת חיים של חלום, של אהבה, של רומנטיקה ושל טבע מזווית שרק בודדים זכו. אין כמו חג האהבה לחגוג בין שמים וארץ, ולי – ילד טבע, ילד של רומנטיקה – יחסר מאוד הלילה הבא. חג שמח”.
טייס אל על
“בואינג 777. אין עליו. זה המטוס הכי טוב בעולם, וטסתי על עשרות מטוסים”. צילום: באדיבות אודי גזית

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר, בלינקדאין, באפליקציה וב-google.news

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

21 מחשבות על “ט”ו באב בשחקים: וידוי רומנטי של קברניט לשעבר באל על”

  1. עובדת אל על

    וכל הטוב הזה בתמורה ל 100000 שח בחודש לא כולל עוד כמה אלפים בדמי אשל
    שווה
    אין פלא שהטייסים משבתים את אל על

    1. בכיינית. קומי קחי הלוואה של 100,000 דולר טוסי לארהב, ולכי ללמוד טיסה באקדמית טיסה טובה.(אלעל בעצמה פתחה אקדמיה כזו לאזרחים)אבל לא,יותר קל לשבת ולבכות,הטייסים הטייסים, אכלו לי שתו לי, לא משלמים לי מספיק. גם אם תגידי מליון פעם שכל הטייסים מרוויחים 100 אלף בחודש לא יהפוך את זה לאמת.
      לחשוב שפעם העליתי בדעתי לנסות את מזלי באלעל,מזל שנשארתי בארהב, רק לחשוב על לעבוד בחברה שהעובדים משמיצים אחד את השני זה ומלכלכים אחד על השני, פותחים עיניים על השכר של אחרים, גועל ישראלי טיפוסי.

    2. טייס באלעל

      דיילת מתוסכלת. נכון קשה להרוויח שכר כמו שלך. אבל לא באמת מגיע לך יותר.
      עברת קורס לא מאתגר מדיי. ללא כישרון רב. את מרוויחה הרבה הרבה הרבה פחות מהטייסים ובצדק כי כל אחד מקבל לפי כישוריו והכשרתו.
      רוצה להרוויח את משכורת שלנו. סעי ולמדי טיסה. תעברי 1000 שעות לפחות. תעברי את כל מבחנים ותגידי מועמדות. יעלה לך כמה מאות אלפי שקלים.
      לסיכום.
      את ראויה לשכר הנמוך שלך.
      אנחנו ראויים לשכר שלנו ובחיית תעופי לנו מהחברה או תמצאי טייס לזוגיות שלך ואז כבר תדברי אחרת

  2. אכן כך יש על מה להתגאות !!!
    היית טייס באל על והטסת את המטוס הכי טוב בעולם , מטוס 777 !!!
    יחד עם זה לא חדלת אפילו ליום אחד אתה וחבר מרעיך הטייסים באל על לחלוב ולסחוט את החברה שהעניקה לך את כל הטוב הזה שבעולם !
    מתבייש בכם !!!

      1. אנשים מובטלים כבר חצי שנה עם משפחות אחרי שהרוויחו שכר מינימום או קרוב לזה אחרי עשרות שנים באלעל. תצטרך לסלוח להם שהם לא נסחפים ברומנטיקה כרגע.
        אתה בטח טיס או משפחה של טיס. סיג לחוכמה שתיקה. שפה כזאת לא עוזרת לעם כרגע ורק מחדדת את הטענות כנגדכם.

        1. מובטל

          מספיק כבר עם הפרופוגנדה בשקל. רוב המגיבים למינהם לא רק שלא מרוויחים שכר מינימום, אלא מרוויחים שכר מצויין ביחס להגדרת התפקיד שלהם. הנה אתגר בשבילך אדון סיג לחכמה שתיקה:תעלו את תלושי ראשי האגף וסגניהם, מנהלי המשמרות, הטכנאים והמהנדסים שעובדים עשר שנים ויותר.הפרסרים, הנהגים, המשגרים. בואו נראה את תלוש השכר של יעקב, יש לי הרגשה שנגלה שהוא מרוויח שכר רחוק מאוד משכר מינימום.

  3. וידוי אנושי מרגש של מקצוען בתחומו,איזה כייף שיש לנו טייסים כאלה,מאחל לכל הטייסים באל על ובחברות התעופה האחרות שיחזרו לטוס במהירה,שחברות התעופה יתאוששו
    הצלחתם היא הצלחתינו
    עלו והצליחו,שמרו על עצמכם ועלינו,אמן

  4. מהנה לקרוא, עוד יותר מהנה לקרוא על איך אדם שמחובר לעשייה שלו חווה את היום יום שלו.

    לשאר המגיבים כעובדי החברה, אופן ההתבטאות שלכם אחד כנגד השני יביא למצב שבו הניתוח הצליח, החולה מת.
    מאחל שתדעו לשים את החברה ויכולת ההשרדות שלה בפרונט. על מה היה ומי קיבל, זה כבר לא יעזור. הלקוחות שלכם בסופו של דבר זוכרים, בדיוק כמו את השביתות ההזויות מלפני שנים אחדות, שיצרו קהל לקוחות דרוס בגלל מלחמות פנימיות שלכם. בסופו של יןם, ולא משנה מי צודק, בגלל זה לא תהיה לכם עבודה… ואני בטוח שאף אחד מכם לא יעבור לעבוד באיזיגט ובטח בחברות הלגאסי לא יקבלו ישראלים כל כך מהר…. כנוסע מתמיד מאוד, השרות לרוב הוא זה שעושה את זה (מענה לטייס המהולל שמדבר על יכולתיו תוך השפלה של שאר העבדים שאינם טייסים, חי בסרט) אבל הנוסעים רואים את ההתנהלות, כוח האדם המיותר (על הקרקע) תעדוף עובדים ובני משפחותיהם על פני נוסעים משלמים, שיבוצי טיסות עם שהות ארוכה מאוד של הצוות בחול במלונות יוקרה, הסטנדרטים הנמוכים של הטרקלין, עדיין אל תבלבלו, אתם חברה של 50 מטוסים במקרה הטוב, זו חברה שאמורה להיות יעילה. תתעוררו ותתחילו לחשוב עסקית ולא כמו ילדים שיש מי שמשלם אחריהם

  5. סקנדי

    כל אחד והמזל שלו. כל אחד והיכולות שלא. כך מתנהל העולם. והכי חשוב בריאות לכולם

  6. איזה כייף של חיים ,לחיות בצורה כזאת
    אני אומנם לא הגשמתי את חלום חיי להיות טייס,אבל אני משתדל להעביר את חיי בטיסות ובביקורים מסביב לגלובוס.

  7. גם אני רוצה שיממנו לי האזרחים הפריירים חיים כאלה .גם לקבל 160000 שח לחודש.הבעיה שהממנים פשטו רגל.

  8. פלוני

    לקחת אחריות על מטוס מלא נוסעים להביא אותם בבטיחות להפעיל את המטוס גם בזמן שקורות תקלות באוויר.לכל זה יש מחיר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

  • flying sport 2020

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה