אא

טיול באיסטנבול בימי קורונה: "מעורר קנאה לראות איך הכל פה פתוח ומתנהל כשורה"

שמיים סגורים? לא של טורקיה. המדינה המוסלמית מקבלת את הישראלים ללא צורך בכניסה לבידוד או בבדיקת קורונה. איך זה מרגיש לטייל באיסטנבול בימי קורונה? יהונתן שפירא השוהה בעיר מדווח

איסטנבול. צילום: יהונתן שפירא איסטנבול. צילום: יהונתן שפירא
בואו נשים דברים על דיוקם. השמיים לא סגורים. השמיים פתוחים. אם מי מכם מעוניין לטוס לחו"ל כאן ועכשיו, ישנן לא מעט חברות תעופה שמפעילות טיסות מנתב"ג למספר יעדים. המונח "שמיים סגורים" נולד בגלל הצורך בכניסה לשבועיים בידוד בחזרה מחו"ל והגבלת היעדים אליהם ישראלים, המגיעים ממדינה המוגדרת אדומה, מורשים להיכנס. מנגד, ישנן מדינות שניתן לטוס אליהן בחופשיות וללא כל הגבלה, טורקיה היא אחת מהן. המדינה המוסלמית מקבלת את הישראלים בזרועות פתוחות, ללא כל הגבלה וללא צורך בבידוד. איך זה מרגיש לטייל בימים אלה - ימי קורונה - באיסטנבול? יהונתן שפירא, שמטייל כבר שבועיים בכרך הגדול, מספר כי פרט להצהרת בריאות שמילא בטיסת טורקיש איירליינס והגיש לביקורת גבולות, הוא לא נדרש לבדיקת קורונה וכיו"ב. "מיליתי הצהרת בריאות וזהו", הוא אומר. לדבריו, "באיסטנבול כולם עוטים מסכות ומצייתים להנחיות ללא יוצא מן הכלל. בחנויות, במסעדות ובבתי מלון מקפידים על בדיקות חום. ממש מעורר קנאה לראות איך הכל פה פתוח ומתנהל כשורה". אז למה כדאי לבקר באיסטנבול? שפירא מונה 5 סיבות: 1. פטור מבידוד - טורקיה פתוחה כאמור לישראלים ללא חובת בידוד או הצגת תוצאות בדיקת קורונה. הצהרת בריאות בלבד שממלאים במטוס ומגישים בביקורת גבולות. 2. בזיל הזול - הכל פה זול, זול, זול. האוכל והתחבורה במחירים מגוחכים להכאיב. 10 שקל למנת שווארמה מכובדת עם צ'יפס, מים מינרליים בחצי שקל ו-kfc ב-7 שקל. רק שעתיים מנתב"ג מחכה לכם עיר מיוחדת במינה במחירים אטרקטיביים.
איסטנבולאיסטנבול
האוכל והתחבורה באיסטנבול בזיל הזול. צילום: יהונתן שפירא 3. יש המון מה לראות - ארמונות, מסגדים, שווקים, שדרות, רחובות וממש לא רק כיכר טקסים ואיסתכלל המוכרים לתיירים. עיר ענקית עם היסטוריה מפוארת ועשירה. 4. עיר מודרנית - איסטנבול בכלל לא עיר דתית, למען האמת היא די דומה לתל אביב מאשר לירושלים. כן יש נשים עם בורקות ורעלות אבל באופן כללי ברחובות מרגישים חופש מדת ואווירה חילונית למהדרין. איסטנבול היא עיר מודרנית שמכילה בכבוד את הדת לצידה אבל לא כופה אותה על אחרים. גם לה"בים ירגישו פה בנוח. בשכונות רבות ובימים ללא קורונה מתרחשות פה מסיבות גייז רבות. 5. קורונה - כולם במרחב הציבורי עם מסכות בלי יוצא מן הכלל. יש הקפדה מחמירה על היגיינה ובדיקות חום בכל מקום, בטח ובטח יותר מבארץ. באשר למתיחות עם ארדואן, נשיא טורקיה, אומר שפירא, ששיתף את דבריו אלה בקבוצת הפייסבוק חו"ל זה כאן, "אני לגמרי שמח לנפץ ולהוציא את האוויר משלל המיתוסים בנוגע לטורקיה ולאיסטנבול בפרט. נתחיל ונאמר, הכי קל לבוא בדעות קדומות על הטורקים, ארדואן לא אוהב אותנו וכן הלאה. אבל העם הטורקי ממש ממש לא שונא אותנו. האמת היא, הוא לא ממש מכיר אותנו אלא אם כן אתה נהג מונית זקן שזוכר את חיים רביבו ששיחק פעם בקבוצה מקומית פה".
איסטנבולאיסטנבול
כולם במרחב הציבורי באיסטנבול עם מסכות בלי יוצא מן הכלל. צילום: יהונתן שפירא

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםטורקיהטורקיש איירליינסאיסטנבול

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: