אא

עיר אינסטגרמית: המקומות שעושים את מרקש כל כך פוטוגנית

עכשיו שאפשר לטוס למרקש בטיסה ישירה מנתב"ג, זה הזמן המושלם לקבל הצצה בכמה לוקיישנים אינסטגרמים באחת הערים היותר פוטוגניות בעולם

Minaret tower on the historical walled city (medina) in Marrakech. Morocco Minaret tower on the historical walled city (medina) in Marrakech. Morocco

מעטים המקומות שמציתים את הדמיון כמו מרקש הצבעונית, האקזוטית, הסקסית והפוטוגנית, שכולה אדריכלות מהאגדות, שווקים עשירים בריחות, בצלילים ובצבעים עמוקים, ושלל פינות חמד חבויות שיוצרות תפאורת רקע לתמונות מרהיבות ביופיין. קבלו כמה המלצות מלאות השראה בעיקר ובסביבותיה.

מדרסה בן יוסף

בית הספר העתיק הזה (Madrasa Ben Youssef) הוא אחד משכיות החמדה האדריכליות של מרקש: הקירות מחופים באריחים בשלל צבעים וצורות גיאומטריות, ואל תחמיצו את בריכת הנוי המסורתית שבחצר, בזווית הנכונה תוכלו לתפוס השתקפויות במים.

גני מז'וראל

את הנווה הירוק והמהפנט הזה, העשיר בצמחייה אקזוטית, בדקלים ובבריכות של פרחי לוטוס ודגים יצר בשנות העשרים של המאה הקודמת הצייר הצרפתי ז'אק מז'וראל, ושיפץ לימים המעצב המנוח איב סן לורן. זה ללא ספק אתר חובה ולוקיישן אינסטגרמי במיוחד, גם בזכות הצמחייה העשירה וגם הודות לגווני הכחול העזים ולאדריכלות האר דקו.

גגות, דלתות וריאדים

מרקש ידועה בשקיעות המדהימות שלה. כדי למצוא את הגג המושלם לצילום לעת ערב, מומלץ להגיע לכיכר ג'אמע אל-פנא (Jemaa el-Fnaa). הכיכר מוקפת מסעדות ובתי קפה עם רופטופים שווים, וכשהשמש שוקעת לאטה, המחזה שנשקף מלמעלה פשוט עוצר נשימה. 'העיר האדומה' היא גם גן עדן לאוהבי דלתות, ובמדינה פזורות דלתות מסוגננות שמובילות לא פעם לריאדים קסומים (בתי חצר מסורתיים); כמה מהם הוסבו למלונות. .מיטב בעלי המלאכה עבדו ברצף שש שנים כדי לבנות את הארמון המפואר הזה לווזיר הגדול של הסולטן מוחמד איבן עבד אל רחמן, ובנו של הווזיר שיפץ אותו בתחילת המאה הקודמת. יצירת המופת הזו של האדריכלות המרוקאית תעניק לכם הצצה אל אורח החיים של אצולת מרוקו. החצר המרכזית המפוארת מחופה אריחים ססגוניים, ומוקפת ביציע הנתמך על עמודי עץ מגולפים. מומלץ לבקר במקום מיד עם הפתיחה בשעות הבוקר, כדי לצלם תמונות בשקט.

מרקש, מרוקומרקש, מרוקו
מרקש, מרוקו. צילום: דניאל כספי

פלמראי

נווה המדבר הזה (Palmeraie) קיבל את שמו מ-100,000 ויותר עצי דקל המשתרעים כאן על שטח של 140 קמ"ר. הביקור כאן קסום במיוחד לעת שקיעה, ויש באזור גם כמה מלונות יוקרה כמו ניקי ביץ', מגרשי גולף ובריכות שחייה. אולי בזכות הריחוק מהעיר, ואולי בזכות התפאורה המושלמת לצילום, המקום פופולרי מאוד גם בקרב העשירים והמפורסמים.

השווקים

בלב המדינה, תוכלו ללכת לאיבוד בשווקים (souks) ההומים והססגוניים, ליהנות מעושר הצלילים, הצבעים והריחות, לצלם את קרני השמש החודרות פנימה אל תוך הסמטאות הצרות, ולקבל הצצה אל חיי היומיום של תושבי העיר. טיפ חשוב: בקשו רשות מהרוכלים והקונים לפני שאתם מצלמים אותם.

מדבר אגאפי

רק 30 דקות ממרקש, תגלו נופים צחיחים, סלעים ואפילו כמה דיונות חול במדבר אגאפי (Agafay), לצד אתרי גלמפינג יוקרתיים, וכמובן גם שקיעה בלתי נשכחת והזדמנויות צילום לרוב.

לינה בתוך גלויה

מלון הפור סיזנס מרקש נמצא במיקום מושלם, מול גני מנרה המפורסמים וקרוב למדינה. הריזורט הוא נווה של שלווה ומקום מפלט מהמולת העיר הגדולה, והוא מוקף גנים ירוקים ובריכות נוי. במלון יש 141 דירות וסוויטות, כמה מהן עם בריכות פרטיות, לצד שתי בריכות, אחת מהן למבוגרים בלבד, וגם ספא מפואר ומרגיע. ובתחום הקולינרי, תוכלו לבחור בין שלוש מסעדות, מרוקאית, לבנונית או איטלקית.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםמרוקומרקשפספורט מרוקו

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: