טייסי אל על: “אפשר להגיע להסכם עבודה הוגן עם הבעלים החדש”

אופרן גם ב...
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
האם כניסתו של אלי רוזנברג, בעל השליטה החדש באל על, תוביל להודנה היסטורית עם טייסי החברה? גורמים בסביבת הטייסים מעריכים: "נגיע להסכם עבודה הוגן. הם מבינים אותנו. הם אנשים הגונים"
טייסי אל על
טייסי אל על בדרך לאבו דאבי. צילום: סיון פרג'

אחרי שהסתדרות העובדים חתמה בשמם על הסכם עבודה עם הנהלת אל על – מהלך שעורר את חמתם והגיע עד לפתחו של בית הדין לעבודה, בסביבת טייסי אל על אומרים הבוקר (חמישי) שלהערכתם ניתן להגיע להסכם עבודה הוגן עם בעל השליטה החדש בחברה, אלי רוזנברג.

“נגיע להסכם עבודה הוגן. הם מבינים אותנו. הם אנשים הגונים”, הם אומרים. “ההסתדרות חייבה את הטייסים להפחית משכר השעה כ-29%, אבל עד היום השכר היה מורכב גם משעות נוספות ופיצויים. בעידן החדש של הקורונה זה לא יקרה בחודשים הקרובים שנקבל גם עבור שעות נוספות וכו’. לכן, צריך להתאים הסכם לתקופת הקורונה, כאשר אנחנו מוותרים גם על מחצית מהאש”ל וכרטיסי טיסה”. עוד לדבריהם, ההסכם שלא חתמו עליו, מקפח אותם לעומת שאר ההסכמים שהושגו עם שאר הסקטורים בחברה. “לנו מורידים הכי הרבה בלי פרופורציה כשבסיום התקופה מובטחים תוספות שכר לחלק מהמגזרים בהרבה יותר ממה שהציעו לנו”.

טייסי אל על, שהיו בקשר לאורך כל הדרך עם אנשיו של רוזנברג: עו”ד רעם עמינח ועמיקם בן צבי שמונה אתמול כדירקטור בחברה, בטוחים כי ניתן להגיע במהירות להסכם עבודה חדש עם ההנהלה החדשה שצפויה להתמנות לחברה. כעת הטייסים ממתינים שאנשיו של רוזנברג יכנסו לנהל את החברה בפועל. (נכון להיום, הוחזרו מחל”ת לעבודה באל על כ-50 מטייסי החברה. כל השאר עדיין בחל”ת).

על פי ההערכות, מוטי אנגלמן, לשעבר קברניט באל על, שמונה אף הוא אתמול כדירקטור בחברה, יהיה מעורב בניהול המו”מ מול ועד טייסי אל על. לאנגלמן קשר טוב עם טייסי אל על ונחשב מקורב ליו”ר ועד טייסי אל על, ניר ראובני.

טייסי אל על
טייסי אל על בקוקפיט של הדרימליינר. צילום: ספיר פרץ זילברמן

 

 

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר, בלינקדאין, באפליקציה וב-google.news

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

55 מחשבות על “טייסי אל על: “אפשר להגיע להסכם עבודה הוגן עם הבעלים החדש””

  1. תדייקו בבקשה

    אנגלמן מעולם לא היה קברניט לא בארקיע ולא בקאל ובטח שלא באל על כי הוא מעולם לא טס באל על!!!!

    1. טייסים יקרים אל על יקרה לכולם
      תחשבו גם על טובת החברה

      אגב כ70% מעובדי החברה עם שכר בסיס של מינימום .אז יותר מדי מה להוריד

      1. השפוי

        אם הבעלים החדש גם רוצה להרוויח יש רק דרך אחת פטורים כל הטייסים והחתימה שלהם בחוזים אישיים ואת זה הוא צריך לעשות עכשיו שאין לחץ והם לא יכולים לעדות לו שביתות רק ככה מנהלים עסק מצליח לא יעזור כלום

    2. דורון

      לדעתי על הבעלים החדש לפטר כ 20 אחוז ממצבת הטייסים, ועל השאר ליצור הסכמי עבודה חדשים , אין בררה האתגר שעומד בפני החברה והבעלים החדשים , לא מאפשר יכולת תמרון גדולה מידי, יש לקצץ ומייד.

      1. עובד אלעל

        אני עובד באלעל 20 שנים ( לא טייס).
        גם לי קיצצו בשכר . עמ להבריא את החברה ולהתאימה לתקופה המאתגרת (לפחות שנתיים-שלש) , לגבי הטייסים אני בהחלט מסכים צריך להכניס טייסים צעירים , חרוצים , בתנאי שכר הוגנים ( כ 25,000₪) בהסכם פשוט וברור בלי סעיפים שיסבכו את אלעל ( הטייסים אלופים ב למצא סעיפי תוספות .. ואז יוצרים מציאות שמחייבת לקבל את התוספת , ע״ע: הארכת זמני טיסה) .
        לרובן המכריע של הטייסים זו משכורת שניה ( יש פנסיה צבאית מאוד מאוד מכובדת )
        מי שלא יתאים לו ההסדר החדש , רשאי וצריך לעזוב .
        בנושא הטייסים שהוא נקודה הכי קריטית בהבראת החברה אסור להנהלה החדשה להתפשר או לעשות טעויות. המלצה שלי מהיכרות מאוד מאוד קרובה עם הטייסים , ממליץ להנהלת אלעל להכין עתודת טייסים חדשה עמ שדור הטייסים השבעים שלא ישתקו לנו את החברה.

  2. אנגלמן

    קברניט באלעל הוא לא היה
    ולא בשום חברה שהיה בא .
    מה שכן , החוזה של טייסי ארקיע המביש והמשפיל
    ימשוך איתו את כל השוק לצער כולנו .
    טייס אלעל היכונו 🥴

  3. עובד אל על

    כמה שקרים
    הטייסים לא ויתרו לקחו להם הכוח
    ובכלל כל הנושא עומד וממתין לפסק דין של בית המשפט
    מה גם שטייסים יש בשפע בכל העולם ובחצי מחיר

      1. חצי כסף אך תחזוקה גרועה, לא סתם ארקיע וישראייר ברחו מתעשייה אווירית

        1. רמטכל

          לצבא הם מתחזקים לא רע בכלל
          אבל אתה יודע מה
          שיביאו את לופטהאנזה גם הם יותר
          זולים

          1. לקצץ לטייסים המדושנים חצי מהמשכורת לפחות.

    1. אוהד טייסים

      עובד אל על, איני יודע מה תפקידך אבל אני בטוח שגם לך אפשר למצוא מחליף בחצי המחיר בארץ או בעולם.

      1. עובד קרקע

        טייס מגעיל
        אחרי הקיצוץ של 29אחוז אתה עדיין מרוויח פי 8 ממני
        תתבייש
        אותך שווה להחליף בטייס מחול
        שעלותו חצי

          1. עובד קרקע

            ועל 2500 שח כפול 8 נוסיף
            תוספת טייס
            אשל
            פוטנציאל קידום לקברניט
            תוספת בכירות
            תוספת וותק
            תןספת מאמן בוחן
            תוספת כלשהי
            תוספת לא להיות חולה
            ונגיע מהר מאוד ל 70000 שח בחודש
            איך צןעקים בבלפור
            מושחתים נמאסתם
            או
            בושה בושה אין להם בושה

        1. יש פתגם שאומר שעד שהשמן נהיה רזה הרזה ימות , תבין לבד מר אוהד טייסים. אין יותר מידי מה להוריד לשאר הסקטורים ובטח לא כמו שהורידו לצוותי האויר

          1. מזכיר לי סיפור מהגמרא על החמור שרצה להחליף את האריה כמלך היער
            גם שם זה נגמר רע

        2. עובד בקרקע

          למה להתנסח ככה.
          מה קשור פה מגעיל, זו הרצה שלך ?
          את הטייסים אפשר להחליף אבל עליך
          אפשר פשוט לוותר כי לא צריך אותך

    2. המנכל הגדול

      עובדי אלעל הממורמרים ושאר הממורמרים,על אפכם ועל חמתכם הטייסים יקבלו את מה שמגיע להם, ומי שיש לו בעיה מוזמן להצטרף לחבריו שיפוטרו בשבועות הבאים.
      ככה זה בחיים, תתחילו להפנים.

    3. לא מבין מה הרעיון בלזרוק רפש בין העובדים
      הפוסל במומו במוומו פוסל
      למה הקינאה הזו למה
      מה יצא לך מזה
      כל אחד יעשה את תפקידו
      אפשר להשוות משכורות לכך העולם ולראות
      האם משהו מופרז
      וגם אפשר לבדוק יחס עובד מטוס
      הכל פשוט
      ומי שחזיר ושקרן מקומו לא פה

    4. חשוב לדעת

      לכולם יש מחליפים בכל הסקטורים. אבל אתה רוצה לקחת טייס מחול. בהצלחה… מה הכוונה טייס מחול צריך לעשות רישיון ישראלי לטייס. כמו שישראלי צריך לעשות בחול. מי ישלם על זה החברה? אתה יודע כמה כסף זה. שנית הוא צריך לעבור בדיקות ביטחון ועוד דרישות מיוחדות. אז אני לא מזלזל באף אחד ורוצה שכולם יחזרו לעבודה. ולא יכניסו לסקטורים האחרים עובדים זולים ולא מנוסים. תמי עשתה את העבודה שלה נגד הטייסים טוב טוב. התקשורת היתה בכיס שלה. עוד יותר במישפחה שלה. אין מקום בעולם שמשפיל אתה הטייסים ככה רק בארץ היא הצליחה. ומי שבאמת יודע ויש לו את נתוני השכר והחוזים יודע טוב טוב שהטייסים באל על הם גם יעילים וגם חרוצים. כמו כולם. שהחברה רוצה שמשהוא יעבוד שעות נוספות אז כולם מתנדבים. וכולם מקבלים תוספת שכר. רק לידיע טייס באל על ניכנס לעבוד מגיל 30. 40. למה בגלל שהוא מגיע עם ניסיון כמו רופא. בעל מקצוע שעובר הסמכות כול החיים שלו. נכון ששכר בתחומים האחרים באל על הם לא גבוהים . למה האש תמיד לכיוון הטייסים. כמה בונוסים שילמה אל על תחת תמי למנכ״ל, מיליונים. כמה דיבידנטים היא אישרה וחודשים אחרכך רצה לעובדים שאין כסף בקופה. הכול היה תחת תמי. החברה לא היתה בריאה כלכלית לא ביגלל הטייסים אלה ביגלל הדירקטורים שעד היום האחרון ביזבזה מיליונים להחזיק את תמי. למה? אנשים עושים דברים רק שהם יודעים שלהם זה טוב. קצת שיקול דעת וקצת הבנה לכלכלה של החברה. אני מקווה שכולם יחזרו והחברה תנוהל בלי אינטרסים אחרים של חברות ליסינג, קרנות פנסיות וחברות אחרות שגוזלים כספים מלא על. הגיעה הזמן שאל על תהיה מנוהלת לאינטרסט שלה ורק שלה.

  4. הבעלים החדשים מוזמנים להתנקנק מטייסי אלעל מהכסף הפרטי שלהם.
    אלוהים מה מחכה להם

  5. לכם פגעו הכי הרבה כיוון שמלכתחילה השכר שלכם היה המנופח ביותר ושתיתם את כספי קופת אל על עד תומם
    מי שנהנה שנים רבות משכר מופרז קשה לו לרדת ממגדל השן
    לא יקרה כלום אם תרגישו מה זה להשתכר במשכורת הוגנת כשווה ערך לעבודה שאתם מבצעים
    עם כל הכבוד רופאים אתם לא וגם הם לא מרוויחים שכר כזה ביחס לשעות שאתם עובדים בפועל
    שלא נדבר על כל ההטבות שזכיתם להם במשך כל השנים

    1. מאיר יתכן שאתה צריך רופא
      הבעיה של אלעל זה לא הטייסים שבזכותם הנוסעים באים
      אני בטוח שהנהלה טובה תדע לטפל בכל מה שצריך
      קצת ענווה שלך לא תזיק

      1. הנוסעים בורחים בגלל הטייסים
        הם חולים פתאום
        מרוויחים שכר עתק ולכן הנוסע משלם יותר
        ענווה וצניעות נדרשת ממך

      2. לא קניתי כרטיסי טיסה באל על בגלל הטייסים.
        קניתי רק בגלל שמדובר בחברה ישראלית המעניקה פרנסה לישראלים.
        לצערי אם ימשיכו להיות גרועים בשירות, אוכל ברמה נמוכה, ומחיר כרטיס יקר כבר לא אטוס אל על.

    2. תגובה

      בסדר. מחר יורידו לטייסים את השכר ויום אחר יורידו לכולם את השכר. ככה כלכלה עובדת. יש שכר ממוצה בעולם לכול מיקצוע וככה מגיעים לשכר בשוק. אז בסופו של דבר כולם מפסידים. אתם רוצים לחזור לשנים שלכולם לא היו סכויות? אז כול העובדים בארץ ‏יהיו עניים והבעלים ‏השירים. קצת היסטוריה בן אדם, זה בדיוק הדברים ששנים אנשים בארץ ‏נלחמו עבור ואתה רוצה שהכל התבטל בגלל קינה.

  6. אודי חמודי

    אויייי מסכנים קיצצו להם 29%, טיסה לניו יורק 12 שעות ונשארים שם שלושה ימים +בית מלון +אשל+++.
    לטייסי ישראייר קיצצו 50%!!!!!! .גם הם יוצאי חיל אויר הישראלי, ולא מתפנקים.
    אל על מפונקיםםםםם

  7. נעם שימרון

    אשרי המאמין
    אז יגיעו להסכם עם הטייסים
    אבל מיד לאחר מכן תהיה שביתה מאחר ולא הגיעו להסכם עם הטכנאים

  8. לטייסים הורידו הכי הרבה מהסיבה הפשוטה-אמרו להם תנו טיסים לפיטורים או כסף שווה ערך.מכיוון שיש חוקים בתעופה וטייס אחד לא יכול להטיס מטוס היו צריכים להשאיר כמות מסויימת של טייסים בהתאם לכמות המטוסים לפי החוק ולכן האלטרנטיבה היתה קיצוץ יותר גדול של המשכורת.מה שבכל החברות הטייסים הבינו חוץ מטייסי אל על.

  9. אברהם

    צריך לפטר את כל הטייסים
    ואז להוציא דרישה לטייסים באל על
    לפי תנאים שהחברה החדשה תקבע
    תראו איך ירוצו טייסים מחברות אחרות לעבוד באל על כולל חברות זרות
    ואז יגמרו פעם אחת ולתמיד עם מוקד הלחץ של הטייסים הותיקים במצב הנוכחי אין בעייה למלא את מלאי הטייסים
    מיוצאי חיל האויר בחצי מחיר או מחברות זרות
    לא צריך בכלל להדבר איתם כי אין סיכוי שהם יסכימו להגיע למשכורות דומות למה שמקובל בארקיע ישראייר וכדומה

  10. צביאל

    ואללה מסכנים הטייסים
    לעובדי הקרקע הורידו עשרים אחוז,במקום 10000
    יקבלו 8000
    ואת הטייסים דפקו,הורידו להם שלושים אחוז,
    ועכשיו במקום מאה אלף, יקבלו רק שבעים אלף.
    מסכנים ואומללים שכמותם
    לה שלי נישבר.,

  11. לא חשוב מה נרשום
    הטייסים מגעילים גם אחרי הקיצוץ 70 אלף שח בחודש לא מספיק להם הכסף
    מסכן הבעלים החדש יגמרו אותו
    עדיף יפטר אותם את כולם ויביא טייסים מחוול

  12. אברהם

    צריך לשים סוף ולתת לאל על לעבוד בכל התנופה. אל על זוהי חברה ידועה בכל העולם ,בבטיחות מטוסיה בע”הר בבטיחות הנוסעים, תנו לעבוד ,החזירו את הטייסים,את אנשי התחזוקה ,את דייליה הנפלאים העושים עבודת קודש.
    הלוואי ונשמע רק בשורות טובות ונמשיך לטוס עם החברה הלאומית.
    כן יהי רצון . אמן!

  13. עובד אל על

    במילים אחרות או שנמשיך להנות משכר עתק מופרז ומושבים בביזנס בעבודה, חופשות, DH
    או שנהיה חולים
    ותיכף יבוא המגיב מטעם הטייסים ויענה בשפת ביבים

    1. גוי של שבת

      העיקר תעשה חמש משמרות בשבת
      ותעשה תפקיד שלא צריך בכלל
      מפעיל טרקטור עולה כמו מנכל

    2. שלום עובד אל על. מה שלומך? קצת עצבני רוצה ‏להוציא עצבים. מחר הטייסים יטוסו בחינם ותמי תהיה בשליטת החברה. אתה עדיין חושב ‏שתקבל יותר? אתה חושב שתקבל לטוס במחלקת עסקים. או שי לחג. לא לא ולא. הדיוידנטים ימשיכו להגיעה לאנשים שעד היום גזלו מהחברה את הכספים. ממכירת בית אל על ‏ ‏ראית משהו? הם נתנו דיוידנטים ובונוסים ‏להשתיק את המנהלים. ‏קצת היגיון. לא לתת לתמי את ‏התענוג.

  14. נוסע מתמיד

    טייס יקר תרתי משמע.
    בבקשה אל תפילו שוב את אל-על עם הסכמי שכר חזיריים לטייסים.
    הגיע הזמן שגם אתם תכנסו מתחת לאלונקה ולא להתבכיין שקיצצו לכם יותר ,שאר העובדים באל-על מרווחים 10% מהשכר שלכם

    1. שאר העובדים בחברה לא ‏ ‏השקיעו שנים וכספים גדולים ‏להתקבל לעבודה. במחשבים אנשים גומרים לימודים וניכנסים אם שכר של טייס ‏מתחיל. אבל הטייס צריך לפחות 10 שנים של ניסיון. אם למישהו לא טוב בשכר שלו אז הוא צריך לעבור למקצועה ‏אחר. מעוד פשוט לזלזל ‏בהשקעה של מישהו אחר, ‏במקום להשקיע בעצמך.

  15. אני מאחל לטייסינו בריאות, המראה קלה ונחיתה רכה, וגם לכל אלה שכותבים הערות שליליות ברצונם של טייסינו להגן על הזכות לשכר הגון ויחס הגון לעצמם.
    אני עובד 15 שנה בתעופה אזרחית ואני יודע מה המחיר של כל מקצוע בתחום התעופה והאחריות שהם נושאים על המשמרת, משרת את הנוסעים ולקחת אחריות על חייהם של אנשים, ואני לא חושב מי יכול להעריך את העבודה הזו בפרוטות שהם מציעים כאן יש כמה שליליות בפורום, רק מתוך תחושת קנאה וקנאה, המגבילה ומפרקת את האישיות, בהשוואה לתעשיות אחרות, אם משווים עם רפואה, אני יכול לומר שמותר כאן עצרות ושביתות, אסור לנו להשוות, אלא לאסוף כל אחד ואחת לדרוש, להפסיק להעניק טיפול רפואי לממשלה.

  16. טייסים יקרים.
    החגיגה נגמרה.
    אתם עוברים למומחה להצלת חברות ולמכור במחיר טוב.
    עמיקם בן צבי.
    בהצלחה .
    מלי.

    1. המביט מלמעלה

      טעות בידיך מלי, החגיגה היחידה שנגמרה היא האבטלה הסמויה במשרדים. מעכשיו מי שיסתובב בחוסר מעש ילך הביתה, נגמר זמן מחששה וקפה ג׳ו. החגיגה של הטייסים תמשיך כי הם עובדים, בשונה מרוב אנשי המשרדים, אז תנוחי חמודה, ואם לא מתאים לך תצטרפי למפוטרים.

  17. הדירקטוריון החדש הוא לחלוטין מכוון “שיקום פיננסי” של החברה. יהיה משעשע לראות את טייסי אלעל נלחמים גם בהנהלה החדשה.

  18. טייסים יקרים מדי

    הבעייה הפוכה – טייסי אל על לא הוגנים. ובכן ניתן להתחיל בטייסי שכר מחו”ל. אין לטייסי אל על שום אהדה או אשראי אצל ציבור נוסעים ישראלים. מזמן היכרנו את שיטותיהם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

  • flying sport 2020

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה