אא

טייסי אל על לביה"ד הארצי לעבודה: "השכר הגבוה נגזר מהאחריות שבתפקיד"

בערעור שהגישו לביה"ד הארצי לעבודה כנגד הנהלת אל על והסתדרות העובדים טוענים טייסי החברה: "ייצוג בלתי הולם הביא לחתימתם של הסכמים קיבוציים שאמורים לחול עלינו. ההסתדרות החליטה בחוסר תום לב להעלות את טייסי החברה על מזבח וכנית הבראה תוך פגיעה חמורה בזכויותיהם"

טייסי אל על בקוקפיט של הדרימליינר. צילום: ספיר פרץ זילברמן טייסי אל על בקוקפיט של הדרימליינר. צילום: ספיר פרץ זילברמן
טייסי אל על הגישו השבוע לבית הדין הארצי לעבודה ערעור על החלטת בית הדין האזורי לעבודה בת"א כי ההסכם שההסתדרות חתמה בשמם עם הנהלת החברה - בתוקף. בערעור, שהוגש באמצעות עורכת הדין אפרת דויטש, נגד ההסתדרות וחברת אל על טוענים בין השאר הטייסים כי, "פסק הדין עליו מוגש הערעור דנן עניינו ייצוג בלתי הולם, אשר הביא לחתימתם של שני הסכמים קיבוציים מיוחדים האמורים לחול על טייסי אל על. נכון למועד הגשת הערעור, ההסכמים לא נכנסו לתוקף, מאחר ועל פי הנקבע בהם כניסתם לתוקף מותנית בעמידה בתוכנית הבראה ספציפית שהתקבלו על ידי דירקטוריון החברה ביום 6.7.2020 ואשר כוללת, קבלת הלוואה בערבות מדינה". עוד טוענים הטייסים נגד ההסתדרות, "עניינו של הליך זה, הינו בדרך התנהלות הקלוקלת של ההסתדרות אשר החליטה בחוסר תום לב, להעלות את טייסי החברה על מזבח תכנית הבראה (נדרשת), תוך פגיעה חמורה בזכויותיהם מכאן ולעולם, ללא קשר לתוכנית ההבראה ובניגוד מוחלט להתנהלותה במגזרים אתרים". עוד אומרים הטייסים בערעור, "החתימה על הסכם קיבוצי שתוכנו הוכתב על ידי החברה, נעשתה ללא שמיעת ועד הטייסים וללא בדיקה מינימלית של דרישות החברה, אשר יצרו בסופו של יום, הסכם כלכלי שעלותו כשני מיליארד שקלים. הסכם המגלם קיצוץ של כ-2 מיליארד שקלים, נחתם ללא נתון כלכלי אחד, ללא ייעוץ כלכלי ולמעשה ללא שום ויכוח. מה שביקשה החברה היא קיבלה רק על בסיס אמון, כטענת אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, 'לא צריך לאתגר כשאני מאמין'". באשר לטענות החברה על שכרם הגבוה של הטייסים, אלה טוענים בערעור, "אולם שכר גבוה, הנגזר מהאחריות שבתפקיד, מהסיכון הכרוך בו, ייחודיותו של התפקיד וההכשרה ארוכת השנים והמאומצת, אינו סיסמת קסם המאפשרת לבטל את זכות ההשתתפות במו"מ קיבוצי, אינה מבטלת את הזכות לקבל מידע ונתונים, אינה מבטלת את הזכות לייצוג הוגן ולמניעת אפליה ובוודאי אינה מבטלת את הזכות להישמע, בנפש חפצה ובתום לב גמור. כל זאת לא היה כאן". עוד טוענים הטייסים בהקשר לכך, "ערב משבר הקורונה, כ-650 טייסי החברה עבדו בה בהתאם להסכם התייעלות אוקטובר 2018, אשר הביא את יכולת התפעול שלהם ליעילות מיטבית ולשביעות רצון כולם. טייסים אלו, למעט בודדים, הוצאו לחל"ת בחודש מרץ 2020, משתכרים מדמי אבטלה ומאותו מועד, רובם עדיין בחל"ת ללא תאריך יעד לחזרתם וללא שיח הוגן, שקוף ומכבד עם החברה בה הם עובדים. בוודאי גם ללא ייצוג הולם על ידי ארגון העובדים אשר זנח אותם, אי שם בחודש מאי 2020, כאשר התחייב בפני החברה כי כל שתבקש, לו יהי". הטייסים טוענים עוד נגד ההסתדרות כי, "פועלת ללא גורם מקצועי וגורם כלכלי ומבלי שהיא מכירה את הנתונים ומשפטני ההסתדרות אינם מכירים את הסכמי העבודה, הסדרי העבודה ותנאי העסקתם של הטייסים על בורים, הרי שאין בידי ההסתדרות לבחון, להטיל ספק, בדרישות והצעות ההנהלה ואין בידה הידע וההיכרות להציע הצעות חלופיות לדרכי הבראה והתייעלות". הטייסים גם תוקפים את אדרי, "מהימנותו של אדרי בעדותו גם היא נמצאה פגומה, שעה שהגיש שני תצהירים בתיק, כאשר ביניהם הוא משנה את גרסתו ומוסיף את המילה 'בקירוב' לתצהירו השני, בהתייחס להיקף החיסכון הנדרש 'בהתאם בקירוב לחלקם בעוגת השכר' שלא הופיעה בתצהירו הראשון".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםטייסי אל על

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: