טייסי אל על לביה”ד הארצי לעבודה: “השכר הגבוה נגזר מהאחריות שבתפקיד”

אופרן גם ב...
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
בערעור שהגישו לביה"ד הארצי לעבודה כנגד הנהלת אל על והסתדרות העובדים טוענים טייסי החברה: "ייצוג בלתי הולם הביא לחתימתם של הסכמים קיבוציים שאמורים לחול עלינו. ההסתדרות החליטה בחוסר תום לב להעלות את טייסי החברה על מזבח וכנית הבראה תוך פגיעה חמורה בזכויותיהם"
טייסי אל על ערערו לביה
טייסי אל על בקוקפיט של הדרימליינר. צילום: ספיר פרץ זילברמן

טייסי אל על הגישו השבוע לבית הדין הארצי לעבודה ערעור על החלטת בית הדין האזורי לעבודה בת”א כי ההסכם שההסתדרות חתמה בשמם עם הנהלת החברה – בתוקף.

בערעור, שהוגש באמצעות עורכת הדין אפרת דויטש, נגד ההסתדרות וחברת אל על טוענים בין השאר הטייסים כי, “פסק הדין עליו מוגש הערעור דנן עניינו ייצוג בלתי הולם, אשר הביא לחתימתם של שני הסכמים קיבוציים מיוחדים האמורים לחול על טייסי אל על. נכון למועד הגשת הערעור, ההסכמים לא נכנסו לתוקף, מאחר ועל פי הנקבע בהם כניסתם לתוקף מותנית בעמידה בתוכנית הבראה ספציפית שהתקבלו על ידי דירקטוריון החברה ביום 6.7.2020 ואשר כוללת, קבלת הלוואה בערבות מדינה”.

עוד טוענים הטייסים נגד ההסתדרות, “עניינו של הליך זה, הינו בדרך התנהלות הקלוקלת של ההסתדרות אשר החליטה בחוסר תום לב, להעלות את טייסי החברה על מזבח תכנית הבראה (נדרשת), תוך פגיעה חמורה בזכויותיהם מכאן ולעולם, ללא קשר לתוכנית ההבראה ובניגוד מוחלט להתנהלותה במגזרים אתרים”.

עוד אומרים הטייסים בערעור, “החתימה על הסכם קיבוצי שתוכנו הוכתב על ידי החברה, נעשתה ללא שמיעת ועד הטייסים וללא בדיקה מינימלית של דרישות החברה, אשר יצרו בסופו של יום, הסכם כלכלי שעלותו כשני מיליארד שקלים. הסכם המגלם קיצוץ של כ-2 מיליארד שקלים, נחתם ללא נתון כלכלי אחד, ללא ייעוץ כלכלי ולמעשה ללא שום ויכוח. מה שביקשה החברה היא קיבלה רק על בסיס אמון, כטענת אבי אדרי, יו”ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, ‘לא צריך לאתגר כשאני מאמין'”.

באשר לטענות החברה על שכרם הגבוה של הטייסים, אלה טוענים בערעור, “אולם שכר גבוה, הנגזר מהאחריות שבתפקיד, מהסיכון הכרוך בו, ייחודיותו של התפקיד וההכשרה ארוכת השנים והמאומצת, אינו סיסמת קסם המאפשרת לבטל את זכות ההשתתפות במו”מ קיבוצי, אינה מבטלת את הזכות לקבל מידע ונתונים, אינה מבטלת את הזכות לייצוג הוגן ולמניעת אפליה ובוודאי אינה מבטלת את הזכות להישמע, בנפש חפצה ובתום לב גמור. כל זאת לא היה כאן”.

עוד טוענים הטייסים בהקשר לכך, “ערב משבר הקורונה, כ-650 טייסי החברה עבדו בה בהתאם להסכם התייעלות אוקטובר 2018, אשר הביא את יכולת התפעול שלהם ליעילות מיטבית ולשביעות רצון כולם. טייסים אלו, למעט בודדים, הוצאו לחל”ת בחודש מרץ 2020, משתכרים מדמי אבטלה ומאותו מועד, רובם עדיין בחל”ת ללא תאריך יעד לחזרתם וללא שיח הוגן, שקוף ומכבד עם החברה בה הם עובדים. בוודאי גם ללא ייצוג הולם על ידי ארגון העובדים אשר זנח אותם, אי שם בחודש מאי 2020, כאשר התחייב בפני החברה כי כל שתבקש, לו יהי”.

הטייסים טוענים עוד נגד ההסתדרות כי, “פועלת ללא גורם מקצועי וגורם כלכלי ומבלי שהיא מכירה את הנתונים ומשפטני ההסתדרות אינם מכירים את הסכמי העבודה, הסדרי העבודה ותנאי העסקתם של הטייסים על בורים, הרי שאין בידי ההסתדרות לבחון, להטיל ספק, בדרישות והצעות ההנהלה ואין בידה הידע וההיכרות להציע הצעות חלופיות לדרכי הבראה והתייעלות”.

הטייסים גם תוקפים את אדרי, “מהימנותו של אדרי בעדותו גם היא נמצאה פגומה, שעה שהגיש שני תצהירים בתיק, כאשר ביניהם הוא משנה את גרסתו ומוסיף את המילה ‘בקירוב’ לתצהירו השני, בהתייחס להיקף החיסכון הנדרש ‘בהתאם בקירוב לחלקם בעוגת השכר’ שלא הופיעה בתצהירו הראשון”.

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר, בלינקדאין, באפליקציה וב-google.news

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

28 מחשבות על “טייסי אל על לביה”ד הארצי לעבודה: “השכר הגבוה נגזר מהאחריות שבתפקיד””

  1. נוסע מתמיד

    חצופים ויהירים.
    בחברות תעופה מערביות אחרות יכולים להרוויח הרבה פחות ?! ועם אותה אחריות

  2. פלוני

    איני מצליח להבין את התנהגות הטייסים. הם יעשו הכל כדי שהחברה תפשוט רגל? אל על גם כך אינה אטרקציה גדולה…

  3. לא להצטנן בבורדינג

    או! בוקר טוב! התעוררתם? באמת תהינו מתי זה יגיע…

  4. עובד אחזקת מטוסים

    קראתי בריפרוף…מקצועם של עובדי האחזקה הוא סופר ייחודי,ההכשרה שעוברים ארוכה יותר ומסובכת יותר.הטייסים כל הזמן מנסים להשוות את שכרם לשכר טייסים בחו”ל ,כאילו לא גרים בארץ…אוופס שכחתי רוב ההשקעות נדלן שלהם בחו”ל .אז יש מספיק חברות בחו”ל,מוזמנים לעבוד בחו”ל ואלעל תביא טייסים מחו”ל בשכר שפוי. החל”ת גמר אותכם….אוופס שכחתי את הפנסיה מהצבא ושעות מילואים בזמן שאתם בימי מנוחה מהטיסות באלעל(שלשם זה נועד שתנוחו מהטיסות באלעל),מה כן מצדחע לכם אתם יודעים להאבק על שלכם בהצלחה ובטוח שתצליחו אם לא תורידו את כל אלעל למטה.הרי טובתכם האישית היא טובת כל אלעל.

  5. עןבד אלעל בחל"ט

    רמת האחריות של אנשי אחזקת המטוסים שאתם כל כך סומכים על המקצועיות שלהם והאמינות שלהם וכמובן האחריות האישית מתוגמלת ב41 שקל לשעה אחרי 21 שנות נסיון ורשיונות על מספר רב של מטוסים כי אין קשר לרמת האחריות לשכר

  6. פשוט לא יאמנו הטייסים של אל על! עוד לא טסו מייל אחד ויש להם דרישות שכר. רק באל על! הלו, מה שהיה לא יהיה טייסים יקרים.

  7. עובד קרקע

    הטייסים ירדו מהפסים
    נאחזים במים כדי להמשיך לקבל מליונים לא מבינים השתנו הזמניםמ

  8. חבריי הטייסים, להיות היום טייס במטוס אזרחי מתקדם אינו דומה להיותכם טייסים בחיל האויר, היום יש המון טייסים מאוד איכותיים שלא היו טייסים בחיל האויר ומטיסים מטוסים ביכולת מאוד גבוהה, ובינינו זה לא כל כך קשה להטיס מטוס כאשר רוב מערכות המטוס אוטומטיות.
    אתם מקבלים שכר מאוד גבוה ללא שום הצדקה, תרדו קצת מהעץ שטיפסתם עליו לטובת כל הצדדים.

  9. אחריות???? חוצפה!!! מה עם עובדי התחזוקה שחותמים על כשירות המטוס על מנת שיוכל לטוס, זו לא אחריות?? ואיזה שכר הם מקבלים?. הטייסים קפצו מעל לפופיק. התרגלו לטוב. מקווה בהחלט שהפינוק יסתיים וכמה שיותר מהר. בחול לטייסים בדיוק אותה אחריות והם מקבלים שכר נמוך בהרבה.

  10. עובד חברה

    ללא כל בושה בשום מדינה בעולם הטייסים לא מקבלים שכר שכזה לכולם יש אחריות כלי הנוסעים במטוס הסכומים שהם מקבלים הם כלל לא הגיוניים בכלל
    מצפה מהם שלפחות שנתיים ראשונות יתנו מעצמם על מנת לנסות להגיע למה שהיה פעם אבל חזיר ישאר חזיר גם אם תגיד לו שהוא חמור…….

  11. רדו מהעץ גם ל טייסים אחרים ם בעולם יש אחריות
    גם לטייסי ארקיע יש אחריות.

  12. בינימין

    אחריות גדולה. חוץ מללחוץ על הטייס האוטומטי איזה אחריות בדיוק .האחריות הגדולה היא על תחזוקה לדאוג לטפל בתקלות ולאשר את המטוס לטיסה. הטייס הכי טוב בעולם לא שווה כלום אם הטכנאי הרכיב חלק לא נכון או לא הרכיב את המנוע כמו שצריך. הטייס יכול רק להתפלל בדרך לאדמה תרדו כבר מה אולימפוס אתם לא כאלה חשובים. היום מטוסים מבצעים משימות ללא טייס. תירגעו

  13. עובד אלעל

    חזירים.
    גם מכונאי מטוסים זה הסמכה ארוכת שנים, וגם לנו יש אחריות כאשר אנחנו חותמים על המטוס שמטיס 180-400 נוסעים.
    חלקינו לומדים את זה מכיתה ט’ בטכני חיל האוויר וחלקינו עשו את זה בצבא במשך 3 שנים ויותר.
    תתבישו, אנחנו משתכרים בשכר מינימום.

  14. חבורת חמדנים חזירים. אנחנו 9 חודשים ללא עבודה ומה שמעניין אותם זה להמשיך למצוץ את החברה שגם ככה נאנקת תחת עומס החובות שנגזרו ישירות מהשכר השערורייתי שלהם. היום אני מייחל כבר שיפרקו את החברה הזאת. שיפטרו את כולם עד האחרון שבהם.

  15. גם אנשי תחזוקה יכולים לטעון את אותה הטענה בדיוק.אנשי תחזוקה שעובדים על פיתרון תקלות ובסופו של דבר חותמים על כך שהמטוס כשיר לטוס לוקחים על עצמם אחריות לא פחות קטנה מהטייסים.השכר של אנשי התחזוקה נשחק בשנים האחרונות והם עדיין מבצעים את עבודתם על מנת שאל על תשרוד.
    לא מזלזל באחריותם של הטייסים אבל הם לא היחידים באל על עם אחריות גדולה.חומר למחשבה.

  16. כל הכבוד, הגיע הזמן לנער את הטייסים הפטאתים, התפקיד שלכם לא יותר מיוחד מכל כך הרבה טייסים אחרים בעולם שעושים את אותה עבודה, בצורה טובה יותר, הגונה יותר ועדיין משתכרים משמעותית הרבה פחות, גם בשכר וגם בתנאים.
    בעוד אתם מייללים, בטח כי אתם לא יכולים לקנות השנה עוד שתי דירות בזמן הקרוב ל 2000 עובדים בחברה פוטרו ויש להם משכורות מינימום והתפקידים שלהם לא פחות אחראים מכם .
    מציע שתתאפסו על עצמכם ותראו יותר סולידריות והבנה, אחרת תמשיכו לתהות ברשתות למה השנאה שיש כלפי הטייסים עצומה כל כך.

  17. לא נמאס להם ?

    עד מתי הם ימשיכו לבכות ולבכות מסכנים לא יודעים איך לגמור את החודש..
    חצופים !!!!

  18. לפי ההיגיון שלהם גם נהג אוטובוס צריך להרוויח כמוהם ועוד יותר מהם צריכים להרוויח נהגי קטרי רכבת כי יושבים ברכבת יותר אנשים

  19. מכונאי מטוסים

    הטייסים שכחו שאנחנו בשעת המשבר הגדול ביותר שאלעל חוותה. הטייס הוא בעל אחריות גדולה. אבל בל ישכח שבלי אנשי התחזוקה שחותמים על מספר לא מבוטל של מטוסים. המטוס נמסר כאשר הוא תקין לטיסה. גם אנשי התחזוקה אחראים לא על מאות אלה אלפים מידי יום בשיגרה. הבינו את שעתה של אלעל ונתנו כתף להבראת החברה. גם טייסי אלעל יכולים לרדת מהאולימפוס ולקצץ משכרם. טוב עשה אבי אדרי שחתם במקומם על ההתייעלות. נקווה שבית הדין לעבודה ישתכנע ולא יכנע לטייסים. הגיע הזמן שמשהו יראה להם שהם לא כל יכולים.

    1. וואלה? בדקת תלוש משכורת של טייס מחו"ל?

      איך רואים שכל התגובות פה זה אנשי תחזוקה ממורמרים .
      זה שוק חופשי..לא מבין מי אתה שתתעצבן על מישהו שמרוויח יותר ממך.. רוצה יותר כסף, לא תעבוד במקום אחר ..או ..לך לעבוד בתחזוקה בחברה זרה

  20. המוכיח בשער

    הטייסים ועובדי התחזוקה, ושאר עובדי אל על שוכחים שללא נוסעים אין תקומה לאל על.

  21. טייסי ארקיע וישראייר נושאים באותה אחריות, ועדין שכרם נמוך משמעותית משכרם של טייסי אל על, העושקים את החברה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

  • flying sport 2020

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה