טייסי אל על: “צר לנו שהחברה מטילה רפש בעובדיה המסורים”

אופרן גם ב...
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
בתגובה לחשיפת שכרם המגיע עד לכ-160 אלף שקל בחודש, טייסי אל על בהתקפה נגדית: "שכר קברניט באל על הוא 45 אלף שקל. עדיין, שכר טייסי אל על נמוך משמעותית משכר טייסים מקבילים בעולם"
טייסי אל על
טייסי אל על בקוקפיט של הדרימליינר. צילום: ספיר פרץ זילברמן

לאחר שחברת אל על חשפה בבית הדין לעבודה את שכר טייסי החברה שמגיע עד כ-160 אלף שקל לחודש, הטייסים מגיבים: “הנהלת אל על מנסה לייצר ספינים שכל מטרתם להשאיר את החברה תחת בעלי השליטה הנוכחים ולהפנות את הזרקור אל העובדים כאילו הם האשמים במצבה של החברה”.

עוד אומרים הטייסים, “טייסי אל על הם מהטייסים הטובים והיעילים ביותר בעולם. גם החברה והמדינה אמרו זאת לאחר ההסכם שנחתם באוקטובר 2018, שלא ניתן למספרים לבלבל – על פי הסכם העבודה, שכר של קברניט באל על הוא 45,000 שקל ברוטו (22,000 שקל נטו) ושל קצין ראשון 30,000 שקל ברוטו (16,000 שקל נטו). אם החברה דורשת מהטייסים לטוס בשעות נוספות, הם מתוגמלים על פי הסכם העבודה. עדיין, שכר טייסי אל על נמוך משמעותית משכר טייסים מקבילים בעולם. להציג שכר של טייס באופן מגמתי, כאילו זהו שכרו החודשי בכל השנה מבלי לספר שהוא עבד בהיקף של שתי משרות לדרישת החברה, מחזיר את יחסי העבודה לימים שאנחנו לא מתכוונים לחזור אליהם”.

עוד טוענים הטייסים, “הסכם הטייסים כבר חסך לחברה 220 מיליון שקל. בנוסף הסכימו הטייסים לצעדי התייעלות נוספים של 150 מיליון שקלים. העובדות מוכיחות כי הטייסים היו המגזר הראשון באל על, שהודיע כבר בתחילת המשבר על נכונותו להיכנס תחת האלונקה כדי להציל את החברה ואת תעופה הישראלית כאשר הודיעו על נכונותם להוריד את שכר הטייסים בעשרות אחוזים. צר לנו שדירקטוריון החברה לא דורש הורדה שכזאת מבעלי התפקידים האחרים בחברה (חלקם קרובי משפחה של בעלת השליטה). לכל הנוגעים בדבר (מלבד בעלי החברה), ברור שעל מנת לחלץ את אל על יש לשלב כוחות: הנהלה, עובדים והמדינה. בפועל העובדים הסכימו לקיצוצי שכר, המדינה להלוואה אך בעלת השליטה לא מוכנה להזרים אגורה מכספה. זאת המציאות (שאצל משפחת בורוביץ חוזרת על עצמה שוב ושוב, ע”ע הליך פשיטת הרגל של חברת קלאב מרקט) ואותה אי אפשר לשנות”.

עוד מוסיפים הטייסים, “צר לנו לגלות שוב כי בעלי השליטה בחברה, במקום לשכנע ביכולתם להמשיך ולהניע את החברה, להזרים הון לחברה ולבסס יחסי עבודה המבוססים על אמון, עושה הכול כדי להטיל רפש בעובדיה המסורים, שנרתמו עם תחילת המשבר לטיסות חילוץ בתנאים לא תנאים. אבל המציאות הזאת עומדת להסתיים – על דירקטוריון החברה מוטלת החובה לצאת להנפקה או לקבל את הצעת המשקיע, שמעוניין ומסוגל לקחת את החברה על כתפיו וביכולתו לבסס יחסי עבודה תקינים עם הטייסים ועם שאר עובדי החברה”.

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר וגם, באפליקציה

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

16 מחשבות על “טייסי אל על: “צר לנו שהחברה מטילה רפש בעובדיה המסורים””

  1. נוסע מתמיד

    תפסיקו להיתמם המשכורות שלכם גבוהות מאוד – אתם לא נוקפים אצבע כדי להבריא את החברה.
    גם הרופאים בארץ הם מהטובים בעולם. אין ויכוח כי טייסי אל-על הם מצוינים, ויש עוד לא מעט מגזרים עם עובדים מצויינים ומלאי מוטיבציה ואכפתיות, אבל זה אינו אומר כי המשכורות צריכות להיות בשמיים (ואל תיתממו גם בנושא התנאים מסביב לכם ולמשפחותיכם עד כדי שלפעמים לא עולה נוסע משלם לטיסה בעסקים כדי לרפד את הישבן של נשותיכם בעסקים וכו וכו).
    עזרו לחברה להבריא ולנו לחזור לטוס ולהנות מחברה מצוינת!!!

  2. טוס טוס

    אכן שכר רעב.
    הטיסים רק שכחו לציין שלפי ההסכם הם טסים מאה שעות לחודש. נכון זה 450 ש”ח לשעה .. .קשה קשה

    1. שליח פיצה

      450 שקל לשעה זה שכר סביר מאוד למישהו שאחראי על חיים של 300 איש.
      כמה רצית שירווח טייס? 50 ש״ח לשעה כמו שמרוויח שליח פיצה?
      אם אתה חושב שכן, אז תטוס עם אתיאופיאן או ג׳רמן ווינגס… אולי תגיע ליעד… ואולי לא.

      לסיכום:
      שים את הקנאה בצד, זהו שכר סביר מאוד, ועדיין נמוך מהנהוג בעולם.

      1. באיזה עולם אתה חי???
        תראה לי שליח פיצה שמרוויח 50 שח לשעה!
        לעומת זאת, גם נהג אוטובוס אחראי למאות נוסעים ואפילו אלפים ביום! הכבישים מסוכנים בהרבה מהשמיים ובאוטובוס המחשב לא נוהג לבד…
        ולמרות זאת, נהגי אוטובוסים בישראל מרוויחים 50 שח בשעה!
        אז רדו מהעץ.

      2. צריך לסגור את.אל על ולפתוח מחדש. למה אזרחי מדינה צריכיםנלממן אותכם אם אתם כושלים.
        עובדים קשה, כנראה מהיום שסיימת להיות פרח טייס לא יצאת צהמזגן ומבען צה זה לעבוד קשה.

  3. עובד אלעל

    האמת נמאסתם כמי שבקיא בעובדות אתם מנסים להצטייר כמסכנים מספיק אנו המסכנים אלו שיושבים בבית אלו שהתפרנסו בכבוד אלו שכבר 5 חודשים נאנקים תחת עול החופשה שנכפתה עלינו איך אין לכם בושה וכבוד לשאר העובדים חושבים רק על עצמכם נסו את מזלכם בחברות אחרות רדו מכתפינו לא נשכח ולא נסלח לכם על הדרך בה אתם בוחרים תוך התעלמות מזלזלת בשאר עובדי החברה תתביישו מנותקים

  4. דבר ראשון אני מסכימה איתם ואציין שאני לא טייסת
    או משהו אבל בוא אסבר לכם את האוזן לטייסים מגיע להרוויח יותר הם עובדים בעבודה שמרחיקה אותם מהבית אבל עזבן את זה…אתם יודעים כמה קשה להגיע להיות טייסדבר ראשון אתה צריך 1000 שעות טיסה נסיון! כדי להגיע להיות טייס אתה צריך הכשרה של שנתיים לפחות מבחנים לא פשוטים ו250 אלף שקל אז מגיעה להם משכורת כזו ואף יותר ועוד במיוחד שרובם באו מחיל האוויר ועברו הכשרה קשה מאוד

    1. נוסע מתמיד

      יובל הקשקשנ/ית
      אתה יודע כמה קשה להגיע להיות רופא?? כמה שנות לימוד צריך וכמה שעות עבודת התמחות. ודרך אגב רופא במיון אחראי על הרבה מאוד אנשים. אז לא לבלבל את השכל של 450 שח לשעת עבודה זה בהתאם – דך אגב זה לא השכר שהם מקבלים הם בעצמם ציינו שהם מרוויחים 200 דולר לשעה לפני כל האשל. 1000 שעות ניסיון?? כמה שעות סטאז צריך רופא/מנתח?
      ובאשר לזלזל בטייסים של אתיופיאן או חברות אחרות. יש הרבה טיסים זרים בחברות תעופה שונות שהם טייסים מעולים ובעלי הכשרה לא פחות טובה מטייסי ישראל. אסור לזלזל בהם. בואו גם נעשה סדר שיש הבדל גדול בין מטוסי קרב למטוסי תעופה אז לא תמיד יתרון השרות בחייל האוויר מוסיף. דרך אגב באלעל יש גם טייסת מדהימה שטסתי איתה יותר מפעם אחת – לא זכור לי שהיא הייתה טייסת על אפ15/16 תרגיעו כבר עם זה.
      חובה לפטר את כל הטייסים מאלעל ולבנות מחדש צי טייסים שפויים לא תאבי בצע (לא זכור לי אי פעם שמישהו אי פעם דיבר סרה על טייסי ישראייר – אולי כי הם פחות תאבי בצע – יש מישהו פה שחולק על המקצועיות שלהם בטעות??)
      להבריא את אלעל ולגרום לה להמריא סוף סוף חייבים לעשות רוויזיה בנושא הטייסים.
      דרך אגב גם הדיילים מתנתקים מהמשפחות שלהם ולא רק הטייסים – זה חלק מהבחירה שלהם לשרת בצי של מטוסים גדולים – והם מקבלים לעומת הטיסיים משכורות רעב.
      תתעוררו!!!!!!

  5. עובד אל על

    טייסים אתם בושה לעובדי אל על
    אתם לא מסורים אתם משהו אחר הפוך ב180 מעלות
    הדף לא יסבול את דעתי ודעת העובדים עליכם
    לא מתוך קנאה מתוך בוז גדול וענק
    אתם ………
    חצי מהצי טס אבל הקנאה שרק חצי עובד אכלה אותכם
    ועכשיו כולם לא טסים ולא עובדים
    אתם אשמים במצב אל על אתם ורק אתם

    1. נכון, רופא גם לומד קשה אבל חשבתם כמה הרוויח רופא מומחה הקליניקה הפרטית? ביקור לעשר דקות עולה 900₪ , כמה מרוויח עובד חברת חשמל ותיק שלא למד אלפית מהם? אז בבקשה לא להתמם, יש מקצועות שדורשים ידע ועבודה קשה וזה בסדר להרוויח הרבה כסף, אבל במצב קשה צריך להתגמש ופה הפניה, ההתנהגות שלהם או לפחות איך זה נראה בחוץ

  6. בבל”ת אם שכר טיסיי אלעל נמוך משכר טייסים בחו”ל אז מדוע ועד הטייסים מונע מטייסים מחו”ל לעבוד באל על?

  7. טייסים הם אבן ריחיים על החברה
    שיתביישו שכר ממוצע 95 אלף שקל לחודש
    שיתביישו להם
    דיילים מרוויחים 6000 שקל ברוטו
    שיתביישו

  8. עובדים מסורים.או אולי מסורים.גמרתם על החברה המשכורות שלכם זהו נגמרה החגיגה תפנימו

  9. צריך לסגור את.אל על ולפתוח מחדש. למה אזרחי מדינה צריכיםנלממן אותכם אם אתם כושלים.
    עובדים קשה, כנראה מהיום שסיימת להיות פרח טייס לא יצאת מהמזגן ולעבוד קשה – אתם בטוח לא שם.
    100 שעות חודשיות בסיס, צודק זה קשה.
    אתם חייבים לעשות עיצומים שיעלו לכם את השכר.

  10. החברה לא מטילה רפש בעובדים המסורים
    רק בטייסים.
    ולמה גילוי שערכם הסופר מנופח, נחשב בעיניכם לרפש ?

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה

אני מעוניין לקבל חדשות, עדכונים והודעות פרסומיות מפספורטניוז.