אא

טייסי אל על: "צר לנו שהחברה מטילה רפש בעובדיה המסורים"

בתגובה לחשיפת שכרם המגיע עד לכ-160 אלף שקל בחודש, טייסי אל על בהתקפה נגדית: "שכר קברניט באל על הוא 45 אלף שקל. עדיין, שכר טייסי אל על נמוך משמעותית משכר טייסים מקבילים בעולם"

טייסי אל על בקוקפיט של הדרימליינר. צילום: ספיר פרץ זילברמן טייסי אל על בקוקפיט של הדרימליינר. צילום: ספיר פרץ זילברמן
לאחר שחברת אל על חשפה בבית הדין לעבודה את שכר טייסי החברה שמגיע עד כ-160 אלף שקל לחודש, הטייסים מגיבים: "הנהלת אל על מנסה לייצר ספינים שכל מטרתם להשאיר את החברה תחת בעלי השליטה הנוכחים ולהפנות את הזרקור אל העובדים כאילו הם האשמים במצבה של החברה". עוד אומרים הטייסים, "טייסי אל על הם מהטייסים הטובים והיעילים ביותר בעולם. גם החברה והמדינה אמרו זאת לאחר ההסכם שנחתם באוקטובר 2018, שלא ניתן למספרים לבלבל - על פי הסכם העבודה, שכר של קברניט באל על הוא 45,000 שקל ברוטו (22,000 שקל נטו) ושל קצין ראשון 30,000 שקל ברוטו (16,000 שקל נטו). אם החברה דורשת מהטייסים לטוס בשעות נוספות, הם מתוגמלים על פי הסכם העבודה. עדיין, שכר טייסי אל על נמוך משמעותית משכר טייסים מקבילים בעולם. להציג שכר של טייס באופן מגמתי, כאילו זהו שכרו החודשי בכל השנה מבלי לספר שהוא עבד בהיקף של שתי משרות לדרישת החברה, מחזיר את יחסי העבודה לימים שאנחנו לא מתכוונים לחזור אליהם". עוד טוענים הטייסים, "הסכם הטייסים כבר חסך לחברה 220 מיליון שקל. בנוסף הסכימו הטייסים לצעדי התייעלות נוספים של 150 מיליון שקלים. העובדות מוכיחות כי הטייסים היו המגזר הראשון באל על, שהודיע כבר בתחילת המשבר על נכונותו להיכנס תחת האלונקה כדי להציל את החברה ואת תעופה הישראלית כאשר הודיעו על נכונותם להוריד את שכר הטייסים בעשרות אחוזים. צר לנו שדירקטוריון החברה לא דורש הורדה שכזאת מבעלי התפקידים האחרים בחברה (חלקם קרובי משפחה של בעלת השליטה). לכל הנוגעים בדבר (מלבד בעלי החברה), ברור שעל מנת לחלץ את אל על יש לשלב כוחות: הנהלה, עובדים והמדינה. בפועל העובדים הסכימו לקיצוצי שכר, המדינה להלוואה אך בעלת השליטה לא מוכנה להזרים אגורה מכספה. זאת המציאות (שאצל משפחת בורוביץ חוזרת על עצמה שוב ושוב, ע"ע הליך פשיטת הרגל של חברת קלאב מרקט) ואותה אי אפשר לשנות". עוד מוסיפים הטייסים, "צר לנו לגלות שוב כי בעלי השליטה בחברה, במקום לשכנע ביכולתם להמשיך ולהניע את החברה, להזרים הון לחברה ולבסס יחסי עבודה המבוססים על אמון, עושה הכול כדי להטיל רפש בעובדיה המסורים, שנרתמו עם תחילת המשבר לטיסות חילוץ בתנאים לא תנאים. אבל המציאות הזאת עומדת להסתיים - על דירקטוריון החברה מוטלת החובה לצאת להנפקה או לקבל את הצעת המשקיע, שמעוניין ומסוגל לקחת את החברה על כתפיו וביכולתו לבסס יחסי עבודה תקינים עם הטייסים ועם שאר עובדי החברה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלטייסי אל על

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: