שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter

טייסי אל על: ״אין בכוונתנו להפוך לשק החבטות לבעלי השליטה״ ומזהירים: ״בשבוע הבא ישנן עשרות טיסות שאינן מאויישות״

לאחר המכתב של מנכ״לית אל על, הטייסים משיבים ומכוונים חיצים גם לשאר מגזרי החברה ולהסתדרות: "שיפסיקו להיכנס לנו לתוך הכיס. אנחנו לא אחראים על תכנון לוח הטיסות, יש תרבות הסתדרותית המגינה על עובדי קרקע אלימים, מישהו לוחץ על החברה לא לתת לנו את זכות הייצוג"
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
טייסי אל על
טייסי אל על בקוקפיט של הדרימליינר. צילום: ספיר פרץ זילברמן

לאחר שהנהלת אל על האשימה אתמול את הטייסים בביטולי הטיסות וקראה להם לשבת מיידית עם החברה ולהפסיק לשבש את לוח הטיסות, מגיעה כעת התגובה של טייסי החברה.

הטייסים זועמים על מה שקורה בחברה בכל הקשור להתנהלות מולם, ומכוונים חיצים גם לשאר מגזרי החברה ולהסתדרות.

"מישהו לוחץ את החברה לא לאפשר לטייסים את זכות הייצוג שאנו מבקשים. מי גורם להם לא לעשות עם הטייסים את מה שעושים בכל מדינה? כל טייסי העולם בסדר, רק טייסי מדינת ישראל לא רציונאליים, מסוכנים, כוחניים, אבל מרווחים חצי מטייסי כל העולם. אומרים טייסי אל על.
״איזה תזה מדהימה – אנחנו מרוויחים חצי ממה שכל טייס ב-OCD מקבל, כ-138 דולר לשעה. לא תמצא טייס באירופה, צפון אמריקה, שמרוויח פחות מ-250 דולר לשעה על מטוס 787. בחברות כמו יונייטד איירליינס, דלתא איירליינס ואמריקן ארליינס זה 380 דולר לשעה".

עוד אומרים הטייסים: "בחודש במאי 2021 פנה ועד הטייסים להנהלת החברה בבקשה להיערך להפעלת מטוסי ה-777 על פי הסכם העבודה. אך היא דחתה את הפעלת המטוסים ואת הכשרת הטייסים, כמו גם את הצורך להיכנס למשא ומתן ענייני ומקדם עימנו. בפועל, כבר למעלה משנה מרפה החברה ברגל גסה את ההסכם אותו כפתה יחד עם ההסתדרות על הטייסים, בעוד הטייסים מקיימים אותו בקפדנות. ביטולי הטיסות בימים האחרונים נובעים מתכנון שאפתני יתר על המידה של החברה, שאינו לוקח בחשבון את מגבלות חוקי הטייס והבטיחות, כמו השלכות מגפת הקורונה".

עוד מוסיפים הטייסים :"טייסי אל על עובדים לפי הסכם, אנחנו לא אחראים לתכנון לוח הטיסות, לא אחראים לאיך החברה מתנהלת. יש משבר בעוד מקומות בחברה. בכל מיני גופים מבצעים, ארגוניים באל על. החברה האיצה לפעילות מלאה, ויש קשיים".

הטייסים מזהירים כי: "בשבוע הבא ישנן עשרות טיסות שאינן מאויישות".

עוד מוסיפים טייסי אל על: ״אנחנו מבקשים מהטייסים לעבוד, כמה שיכולים שיטוסו, הם מרוויחים כסף וטסים. מי שטס בבואינג 737 טסים על סף מגבלת החוק-יום אחרי יום, אחרי יום. ישנם כאלה שטסים פחות כי לא כל אחד בנוי לכך. אם 10% אינם טסים זה נופל על הטייסים האחרים. אחרי שטייס נוחת, יש לו מנוחה חוקית ומגבלות חוקיות. בסוף טייס יכול לטוס על מטוס אחד ולא על יותר במקביל. אנחנו תמיד באים למו"מ, השאלה מה רוצים להשיג בו. אם החברה רוצה עוד התייעלות ועוד וויתורים, אז זה לא מו"מ הוגן זה מו"מ במתק שפתיים. במו"מ האחרונים הציעו לנו תוספת זעומה ודרשו מאיתנו פי שניים ממה שהם מציעים. הם משחקים כאילו באנו לקראתכם. אנחנו מצידנו הבאנו פעמיים הצעה נגדית, אבל הנהלת אל על לא חזרה. אנחנו אף פעם לא אומרים לא. אם הם רוצים לשנות הסכם הבראה שכפו עלינו, אז יש לנו תנאים. מה הם רוצים שנוותר עוד?"

עוד מציינים הטייסים: "אם הם לא יכולים להביא כסף במצב הנתון אז מה הם כן נותנים? מה רוצים מלבד דרישות שאנחנו רק נותנים ומוותרים?

הם רק עושים לנו שיימינג, שיפסיקו להיות לנו בתוך הכיס ולציין כמה הטייס מרוויח. מדוע לא מתעסקים כמה רופאים ומנתח מרוויחים? אנחנו לא אומרים שצריך לעשות את זה, להיפך. ראיתם עוד מישהו שיושבים לו בתוך הכיס? אולי תעשו כתבה על רשות שדות התעופה תראו כמה מרוויח פקח לעומת הקברניט שמטיס את המטוס עם 300 נוסעים וכל האחריות עליו? כמה מרוויח עגורן בנמל שאבי אדרי מייצג וכמה קברניט של 787? הפכו אותנו לשק חבטות, אסור להרוויח בכבוד? אסור לנו להרוויח שכר שעתי הוגן ביחס למה שאחרים עושים? תביא כל הסכם של חברת תעופה אירופאית עם הטייסים שלה, תוריד 20%, ואנחנו טייסי אל על קונים אותו בעיניים עצומות.״

עוד טוענים הטייסים: ״אומרים שאנחנו לא זמינים לטלפון. אנחנו עובדים פי שתיים מכל טייס אחר בעולם, אבל צריכים להרוויח חצי. לאנשים לא כדאי לעבוד, חתכו את שכר הטייסים בחצי. הטייסים כבר לא בונים על הדבר הזה. הם זמינים לעבודות אחרות, עושים מילואים, האישה עובדת, יש בעיות ואילוצים. מה שהיה לפני הקורונה זו לא המציאות אחרי הקורונה".

הטייסים מוסיפים ואומרים: "גם בשעות אלו, הטייסים עושים מעל ומעבר על מנת להוציא את לוח הטיסות שתוכנן ברשלנות על מנת למנוע פגיעה נוספת בקהל לקוחות החברה. אין בכוונתם של הטייסים להפוך כעת לשק חבטות של בעלי שליטה כוחניים, או של תרבות הסתדרותית המגינה על עובדי קרקע אלימים. אם החברה לא תשב ותסדיר איתנו את הדברים כדי שתהיה וודאות מה היא משלמת, איך היא מפעילה והטייסים יודעים שהם יכולים ויודעים לעמוד בכך המצב הזה לא ייפתר".

רוצים לדעת כל מה שחם בתיירות ותעופה?

הצטרפו לניוזלטר ותקבלו את החדשות והעדכונים של עולם התיירות והתעופה לתיבת המייל

השאירו תגובה לפוסט

116 תגובות

  1. יש שיר של דן תורן
    ושוב שוב שוב
    שוב השקר הזה
    אף אחד לא מאמין לטייסים
    אפילו לא בית המשפט ב 2 ארכאות אמר להם ההשוואה לטייסים בחוול לא רלוונטית פה מדינית ישראל
    רוצה להרוויח כמו רופא לך תלמד רפואה

      1. גם אם מישהו ילמד טיסה לא ארצה לטוס איתו.
        טיסה זה לא נסיעה באוטו.
        אני אטוס רק עם טייסים שטסו בחיל האויר והם מנוסים.

        1. עובדי קרקע אלימים בעלי משפחות ולא מפרנסי גחבות כמוכם הגיב:

          אתם תהיו כלבים של ההסתדרות איזה כיף האלימים ינצחו את כולם

    1. חשבתי שטייס מרויח 50 עד 100 אלף שקל לחודש.
      האם הבנתי נכון שזה לא מספיק?

      1. פשוט חשבת לא נכון. המספרים האלה שייכים לעבר. אחרי 2018 שנכנסו חוקי שעות המנוחה החדשים המספרים ירדו משמעותית.
        מהם חתכו עוד 50 אחוז בתחילת הקורונה

    2. אחרי תקופה קשה שספגה אל על בגלל הקורונה טייסיה לא למדו כלום .לא לעולם חוסן שלא יתעוררו מאוחר מדי כאשר גם אחרוני נוסעיה הנאמנים נוטשים אותה ואז יחפשו את עצמם.טייסים חזירים מנופחים מעצמם

    3. לך תעמיס מזוודות.
      למה טייס ישראלי המביא עמו ניסיון רב שנים ועולה באיכותו על כל טייס בעולם צריך להרוויח פחות ??
      ועוד בחברה שמחיריה מופקעים ??

  2. בשום חברה בעולם לטייסים אין מושבי עסקים בטח שלא לנשים שלהם

  3. תתביישו לכם !!!! חבורה של אפסים , לא אכפת לכם מאף אחד חוץ ממכם ,העובדים קורסים בגללכם , מגעילים ,

    1. טייס שלא מתייצב למשמרת ואין לו סיבה מוצדקת, יפוטר לאלתר.
      זה יפתור את הבעיה.

      1. הטייסים מוציאים אישורי מחלה, זה ממש קל להוציא ליום יומיים. עם אישור מחלה אסור להם לפטר.

  4. אם בחברות אחרות מרוויחים יותר אז יאלה, תתפטרו ותעברו לעבוד בהם.
    אבל,,,,, הם לא יוכלו לעשות את "החגיגות" שהם הטייסים עושים באל על. שכחו שלפני שנה וחצי הם קטפו מלפפונים ותפוזים ונהגי משאיות להתפרנס.

    1. לכו לעזה יחד עם ההסתדרות. עוד מעט ניגמרים הפראיירים שקונים כרטיסים אצל אידיוטים כמוכם. עוד מעט תהיו בלישכת העבודה

  5. אז בכל זאת יש דברים בגו ושום דבר לא מנותק המציאות. אם אכן יש עשרות טיסות לא מאויישות שבוע הבא מדוע לא ציינה זאת מנכ״לית החברה ?

    1. נו באמת ,ונראה לך שחברת תעופה תתן לטייס לא מוכשר ומיומן להטיס מטוסים שלה ,
      מה הקשר לטייס קרב לטייס אזרחי במטוס גדול

  6. אם משלצים ככ הרבה יותר בחברות אחרות תתפטרו ולכו לשם. תפסיקו לבלבל את המוח.

    1. טייסי אל על מתגלים כאוטיסטים חמדנים.
      בעלי השכר הגבוה ביותר באל על מחריבים במו ידיהם את החברה.
      לי אין שום כוונה לטוס אל על בעתיד.

  7. טייסים שקרנים. שיציגו תלוש שכר. הם מרוויחים הרבה מעבר לזה.
    בכל אופן נראה שהציבור לא השכיל להבין שלא קונים כרטיסים באל-על. שהחברה תקרוס.

  8. ש
    לסגור את החברה לפטר את הטייסים ולפתוח מחדש עם בעלים שפויים!

      1. במה בדיוק צודקים? יש להם תנאים מעולים וגם למשפחה טיסה בביזנס על חשבון משלם כרטיס מלא!

  9. אנחנו, עובדי הקרקע והנוסעים, משמשים כשק החבטות של הטייסים ולא להפך. תאבי בצע חצופים. תתביישו!

    1. עם מדושן ששוכח מי משלם לו את המשכורת והתנאים המוגזמים שלו

    2. תאבי בצע??? על מה ולמה? על השתכרות בכבוד שמתאימה לתפקיד, לשעות, להכשרה, לסיכונים, לאחריות? לזה קוראים תאבת בצע? התבלבלת ובגדול

    3. אתם עובדי הקרקע אתם הבריונים
      אנשים ברמה נמוכה שמבינים רק אלימות.
      לא תגיעו לעולם לרמה הגבוהה של טייס.
      חוצפה שאתם מעבירים את האשמה ליחידים שלא אשמים- הטייסים.

  10. טייסים יקרים,תיבדקו טוב טוב איפה האינטרס של אבי אדרי ….
    פיו וליבו לא שווים.
    חשדהו והרבה

  11. שטויות במיץ. מקבלים הטבות בלהטיס משפחה בחינם . אשל גבוה. והרבה מסביב. 22000 שח בחודש בלי לטוס דקה. חשוב שיידעו

    1. חשוב שידעו שאתה לא מבין מה אתה רושם. בלי לטוס דקה? מכר שלי טייס אל על טס החודש 90 שעות, 300 שעות ו 15 לילות מחוץ לבית. משרה מלאה במשק זה 186 שעות כן?

    2. חצי אמת גרועה מהשקר.
      טייסי ישראייר וויתרו על חלק משכרם כדי להשאיר את כל הטייסים בחברה ולמנוע פיטורים וזה יפה.באל על הורידו שכר ופיטרו מאות טייסים שחלק נכבד מהם עוד לא הוחזר לעבודה.
      אבל העובדות לא מעניינות

  12. שטויות במיץ. מקבלים הטבות בלהטיס משפחה. אשל גבוה. והרבה מסביב. 22000 שח בחודש בלי לטוס דקה. חשוב שיידעו

  13. לא שכחנו ולא נשכח את מעשיו האכזריים של קפטן צוק הגדול מכולם

  14. במידת

    במידת הצורך לשנות את החוקה שאוסרת העסקת טייסים זרים, אחרת אין להם אלוהים וימשיכו עם המסחטה.

  15. אני עובד חברה כמעט 15 שנים מכיר מקרוב את כל הנושא של הטייסים,בואו נגלה לכם סוד….טייס ממוצע באלעל מרוויח בממוצע כ 45 אלף ש"ח נטו על 80 שעות טיסה….אין להם גבול לחזירות ולשקרים….אזרחים ולקחות יקרים נא לא להאמין לשום מילה של טייס אלעל…. אגב תרום קורונה טייסי אלעל היו מקום שני בעולם בדרגת שכר….היום הם בערך מקום 14-15 המכובד מאוד.

  16. כל מה שהטייסים מוציאים מהפה שקר אחד גדול!!
    לא אכפת להם כלום חוץ ממשכורות מנופחות

  17. חבורה של שקרנים תחמנים הם יכולים להטיס רק מטוס אחר אבל טכנאי יכול לעבור על שניים ושלושה מטוסים במקביל בלי לאכול ולשתות כדי להכין את המטוס לטיסה ובסוף הם לא מגיעים בכלל. כל השנים הם הרגישו כאילו הם מנותקים מהחברה ושייכים למעמד אחר כולם מתחתם וכולם צריכים לדעת אותם הגיע הזמן שיפנימו הם שכירים כמו כולם. לא טוב לכם הדלת פתוחה, ביי ביי נראה אותכם מרוויחים סכומים כאלה ואת כל ההטבות מסביב במקום אחר. אתם לא מטיסים 747-200 היום המטוס עושה הכל אתם על תקן משגיח לא מעבר

  18. תתביישו לכם על עוגמת הנפש שאתם גורמים
    פעם אחרונה שאטוס עם אל על
    תחשבו על הנוסעים שלכם על הילדים אנשים קשישים שנוסעים לבקר את משפחתם ומבטלים להם טיסה שהם כבר. בשדה
    תתביישו!!!!

  19. תסככו כבר את החברה שבגללה לא טסו עשרות שנים שכבות שלמות בואכלוסיה. גובים פי 10 ונותנים עשירית מהשירות. הבן שלי ניתקע החט"ל בגלל ביטול טחסה "מסיבות מבצעיות". נשבענו לא לטוס אל על יותר !!!

  20. באמת יש חוק שאוסר טייסים זרים?
    בשביתה של הטייסים לפני כמה שנים הביאו טייסים מאירופה לאייש את חלק מהטיסות.. פתרון מצויין.

  21. רהשכר שלכם הוא מהגבוהים בעולם אל תיתממו.
    למה שלא תשוו את שכרכם לטייס ארקיע או ישראייר שרק יכולים לחלום על שכר ותנאים כמו שלכם גם לאחר הקיצוץ בעקבות משבר הקורונה.
    חברת אלעל עדיין בהפסדים ואתם ממשיכים לשבות תוך פגיעה בלקוחות ובקולגות שלכם שאותם אתם לא סופרים.
    ההבדל הוא שחברת תעופה שבה אתם עובדים עדיין בהפסדים ולמעשה אם תענה לדרישותיכם המפורזות היא תקבע את ההפסד לעד עד לפירוקה.

    1. אנחנו בישראייר מרוויחים יותר, נראה לי שגם בארקיע. מבין את המלחמה שלהם.. מחזק את ידיכם

  22. כי זה שקר
    המשכורות שלהם מהגבוהות בעולם כנ"ל לגבי התנאים (כרטיסי טיסה בביסנס להם ץ,משפחותיהם וחבריהם, מלונות 5 כוכבים, מוניות מהעבודה/לעבודה ועוד)

  23. טייסי אל על יביאו את החברה לחדלת פרעון והחוב יחול על אזרחי המדינה קחו אחריות

  24. מה לא ברור?! עוד מעט סוגרים אתכם וזורקים את המפתחות לים. זה רק שאלה של זמן

  25. לא מתאים לכם תתפטרו, הדלת פתוחה לרווחה ולכו לעבוד במקום אחר.
    לא מאמין לכם חבורת טייסים עלובים.

  26. הטייסים מבקשים לחזור להתפרנס מהמקצוע שלהם. כיום נאלצים להשלים הכנסה (כן שמעתם נכון) בגלל הקיצוץ בשכר בתקופת הקורונה- מתחייבים למשרה נוספת ולכן לא יכולים לאייש טיסות שמראש לא אויישו על ידי החברה בספונטניות. שיתחילו לשלם להם מה שהיה ואז לא יגיעו עייפים ל"משמרת שנייה" עם 300 איש באחריותם.

    1. אליאלי.. הבת לא נכון. כמו בכל דבר, אל תאמין לכל מה שמספרים בתקשורת..
      אני יודע שטייס צעיר, עד 10 שנים מרוויח 25 אלף בחודש. אם לך זה נראה סביר אז בבקשה, אתה מוזמן ללמוד לטוס..

  27. חבל שהכונס הרשמי שפירק אותם לפני 30 שנה, לא חי. הוא הקטין אותם לממדים האמתיים שהם צריכים להיות, והביא את החברה להבראה מלאה. שוב צריך לפרק אותם והחתים על חוזים אישיים.

  28. חזירים=טיסים
    ממתי במדינת ישראל משווים שכר למדינה אחרת?
    עובד בעגלות לא מנוסה מרוויח פי שלוש מעובד במדינת ישראל, אז מה הקשר?
    רופא בארופה מרוויח פי שניים מרופא בישראל, נו אז?
    מכונאי בקנדה מרוויח פי 4 ממכונאי בישראל, נו אז?
    דייל בארופה מרוויח פי 3 מדייל בישראל, נו אז?
    מאיפה הבאתם את השטות הזו שאתם צרכים להרוויח כמו בעולם?
    אתם חיים שם או פה?
    חברים, שכר שעה של טיס באלעל היא 650 שקל, לפני שעות נוספות לפני אשל, לפני מונית שמביאה ומחזירה אותם הביתה, לפני מנת בזניס שחלילה לא יאכלו מנה של נוסע או דייל או מכונאי, לפני עוד הרבה דברים שמנפחים את עלות הטיס.
    לצורך העניין 250 מליון דולר ל-500 טיסי אלעל בשנת 2019, זו העלות, כחצי מליון דולר לשנה לעובד טיס, תפסיקו לבלבל מוח, הכל מפורסם ברשם ההסכמים.

  29. השורה התחתונה היא שטיסות מתבטלות והלקוחות נשארים ללא מענה. אז ממש לא אכפת לי מי צודק שם- הטייסים, הדיילות, ההנהלה או הטכנאים, אני לא טס איתם יותר.

  30. 1. פערי שכר מול העולם- ישראל ממוקמת במקום ה 14 מתוך 30 בשכר הממוצע השנתי לנפש ב OECD.בפער ניכר מהמובילות, לשם השוואה בארה״ב השכר השנתי הוא כמעט פי שניים. מישראל כך שאינכם שונים מכל עובד אחר במשק. הייתם יכולים לטעון שאתם עוסקים בענף גולבלי אך ״היתרון״ שלכם טמון בכך שהחברה כבולה בתנאי להעסקת אזרחים ישראלים בלבד, אחרת הייתם לא רלוונטיים ומוחלפים בן רגע.
    2. ״סף מגבלת החוק״ -בדיוק בשביל זה יש חוק ויש סף, אף אחד לא אמר לכם לעבור את הסף, מעסיקים אתכם בכדי שתעבדו בהתאם לסף שנקבע לפי חוקים ישראלים ובין לאומיים. אין כל פסול ממעסיק לבקש מעובד למלא את מכסת השעות שהוא נדרש להם ע״פ החוק.
    3. למה לא מתעסקים בכמה רופאים ומנתחים מרווחים? כדי להרוויח כרופא או מנתח אתה נדרש לשבע שנות לימוד ולפחות 4 שנות התמחות בשכר זעום וגם אחרי כל זה הוא יעבוד פי 3 מכם כדי להתקרב לשכר הבסיס של טייס בחברה.
    4. מתעסקים בכמה אתם מרווחים כי החברה הזו מפסידה עשרות מליוני דולרים בשנה גם לפני הקורונה וקיבלה במהלכה ולאחריה קרוב למיליארד שקל מכספי הציבור.העובדה שעובד בחברה ממשלתית אחרת מרוויח שכר לא פרופורציה למשק ולתפקידו היא מחדל ואינה מכשירה את השרץ
    5. תתפלאו באחוז ניכר מבתי המשק בארץ האישה עובדת וגם הבעל עושה מילואים ולא ממניעים כלכליים גירדא בשיטות קומבינה כפי שהיה במפקדת אלון בתקופת הקורונה.
    6. מהי האלימות שעובדי הקרקע נוהגים בה? פיזית מילולית? נראה שמי שכרגע פועל בכל הכוח לנתק את החברה ממעט החמצן שנותר לה הוא הטייסים
    7. אתם מדברים על ״ תרבות הסתדרותית ״ למי שמתנסח באופן כה בוטה ורדוד בפומבי כלפי החברה שמשלמת את שכרו אי שמץ של כבוד למקום עבדותו ומתנהל בפחדנות בשביתה סמויה במסווה של פתיחת ימי מחלה דבר גרוע יותר מכל התנהלות הסתדרותית לפחות בהתנהלות כזו השביתה מוסדרת במסגרת הזכות לשבות ולא טייסים הנוהגים ב״שביתה איטלקית״
    8. תמיד אפשר להחליף מקום עבודה זו ההזדמנות הטובה ביותר לשיפור השכר והתנאים אז קדימה תמצאו מקום אחר אם מצבכם בכי רע כפי שאתם מתארים

    1. 1. אתה חושב שטייסים אחרים זרים שמרוויחים כעת כפול יסכימו לבוא לעבוד בחצי מהשכר (במקרה הטוב?) אתה חושב שטייסים זרים יסכימו שירמסו ויפרו את הסכם העבודה עימם ?
      2. אבל יש כל פסול ממעסיק שמפר יום אחר יום את סעיפי הסכם העבודה. ומי אמר שלא עובדים את מכסת השעות ? עובדים ויותר מזה.
      3. אז בוא נראה אותך עכשיו. מה לגבי מכתנתים? מתכנת שלמד 4 שנות לימוד במקרה הטוב ובמקרה השני עשה קורס של חצי שנה ? מתכנת שמרוויח 30,000 ש"ח שכר התחלתי? ושלא נדבר על אופציות, הטבות, רכב, דלקן, חופשות בחו"ל (גם לאישה כן) וכו'? אתה יודע ששכר שעתי של קצין ראשון הוא 280 שקלים לשעה ? אתה יודע שנוטריון מרוויח 276 ש"ח על 5 דקות של חתימה ? אתה יודע שקוצר לוקח בין 200-1200 שקלים לפגישה של שעה ? בוא שנייה נלך אפילו קצת אחורה. אתה מודע לכך שקצין ראשון מרוויח 24,000 ש"ח (ברוטו !) ?
      4. ראה סעיף 3 לעיל. ומוסיפה- חברה ממשלתית? מה הקשר?
      5. הבנת לא נכון. הטענה של הטייסים היא שבשל העובדה שבקורונה רובם היו בחלת שנה וחצי ובזמן הזה חלקם מצאו תעסוקה אחרת, ואז כשחזרו לאל על השכר ירד ב 30% אז הם היו צריכים להישאר או לקחת עוד עבודות נוספות לשם הפרנסה של משק הבית.
      6. שמעת על המקרה של מטס יום העצמאות ?..
      7. אפשר דוגמאות להתנסחות בוטה בפומבי ?
      8. הטייסים הגיעו לעבוד באל על כי הם אוהבים לטוס, כי הם עברו הכשרה מאוד ארוכה וקשה, כי הם הוציאו המון כסף כדי להיות טייסים של חברת תעופה אזרחית, כי זה מה שהם יודעים לעשות וזה מה שהם טובים בו. כשיש עיצומים או מאבקים של מגזרים אחרים כמו מורות, סייעות, עובדי תחבורה, עובדי מדינה, נהגי קטר וכו' מישהו אומר להם להחליף עבודה ? תגובה מאוד ילדותית מצידך.

      1. טייסים בעולם לא מרוויחים כפול. ויש טייסים פה שישמחו לעבוד בשכר החדש שנקבע במקום מי זה שמעוניין לעזוב כי לא מתאים לו.
        אם עוברים מכסת שעות אז מקבלים שכר ספיישלקול ולא מחוייבים לקחת שעות נוספות
        כל מקצוע והשכר שלו- מתכנת מרוויח X לשעה וטרינר Y רופא מרדים או רופא נשים מרוויחים באופן שונה והפואנטה היתה שהם אלו שנכנסו ״ למה לא מבקרים שכר רופא ״ הם אלו שהשווה עצמם למקצועות אחרים אז ענו להם למה. נכון למדו בחול תעופה כי רצו להעביר אנשים ממקום למקום – בעבר מקצוע נחשק שהשכר נקבע בו לפי עיצה והיקוש, היום פחות ולכן גם השכר . כמו גם בהייטק וכו שכר משתנה . בעובדה אין קורלציה לשנות לימוד ואקדמיה כפי שאת ציינת
        השכר שציינת להלן אינו נמוך והרבה מעל השוק, רחמיי לקצין הראשון, זה לפני ספיישלים אשל וכו, זה גם עם טיסה בודדת בחודש כי מחוייבים לשלם לו את זה לא משנה אם לא הגיע לכמות מינמום שעות.
        הטענה שהם צריכים עוד עבודות? שיעשו בדר בית ויחשבו רק הבתים עובדים ב2 עבודות והאשה עובדת , עד כה לא היה נדרש מהאשה לעבוד בביתם זה נהדר אז כנראה נדרש חישוב מחדש .
        הם טובים בלהיות טייסים אני שמחה יש טובים כמוהם, אם אוהבים עבודצם אז שיצנהגו כבני אדם ויכנסו לדיונים ולא יעשו זאת בפחדנות. וגם כשהמורים שובתים יש מה לומר אליהם מכל הכיוונים – דרך אגב עבודת המורים חשובה הרבה יותר ולכולם

      2. טוב…באשר לתגובות ילדותיות הרי שכאן יש כזו…השוואה למתכנת בשוק הפרטי שומטת הרצפה תחת טענותיך, שכן זה בדיוק היצע וביקוש ואשר על מה לך להלין על החברה המשלמת לפי ההיצע והביקוש ? אגב איש לא ביקש מזרים לבוא לטוס כאן…פשוט אולי נתכנס למה שצריך כמו כל חברה מסחרית, מטס יום העצמאות בא להעלות קרנם של הטייסים והחברה למול ציבור לקוחותיה, לא היה בו מאום מגאווה לאומית לבד מטייסיו…טייסי אל על שיטוסו ויהנו וישתכרו *בדיוק* כמו שהחברה ששכרה אותם מוכנה לשלם, אחת ו"לא שווה להם" שילכו וימצאו מה שווה להם. בימי הקורונה שליש ממדינת ישראל מצא עצמו ללא עבודה, מיצוי ימי מיל' ע"ח הקופה הלאומית בעבודה די בסיסית אכן היטיב עימם ביותר, אבל אנא בל יגדירו זאת כ"ציונות"…

      3. טוב…באשר לתגובות ילדותיות הרי שכאן יש כזו…השוואה למתכנת בשוק הפרטי שומטת הרצפה תחת טענותיך, שכן זה בדיוק היצע וביקוש ואשר על כן מה לך כי תליני על החברה המשלמת לפי ההיצע והביקוש ? אגב איש לא ביקש מזרים לבוא לטוס כאן…פשוט אולי נתכנס למה שצריך כמו כל חברה מסחרית, מטס יום העצמאות – בא להעלות קרנם של הטייסים והחברה למול הציבור ובעיקר למול אגו טיסי החברה , לא היה בו מאום מגאווה לאומית לבד מטייסיו כאמור…טייסי אל על שיטוסו ויהנו וישתכרו בדיוק כמו שהחברה ששכרה אותם מוכנה לשלם, אחת ו"לא שווה להם" שילכו וימצאו מה שווה להם. באשר ל"אחריות ל 300 נוסעים" לנהג הקטר יש יותר וכך גם לנהג אגד מהלך יום עבודה, בימי הקורונה שליש ממדינת ישראל מצא עצמו ללא עבודה, מיצוי ימי מיל' ע"ח הקופה הלאומית בעבודה די בסיסית אכן היטיב עימם ביותר, אבל אנא בל יגדירו זאת כ"ציונות"…כל סטודנט מתחיל היה עושה העבודה ברמה שווה ובעלות מופחתת…מאד

      4. שכחת לציין שקצין ראשון מרוויח 24000 ש"ח או 280 ש"ח לשעה גם כשהוא מחליט לשבת בבית כי לא מתאים לו השכר הזה.
        בהסכם שלו כתוב שהוא מקבל שכר מינימום גם אם הוא לא טס.
        אם הוא יטוס הוא ירוויח יותר.

        שכר הבסיס שלי הוא 29 ש"ח לשעה ואני כן עובדת כל היום מול נוסעים מאוכזבים וכועסים בגלל שהוא לא הגיע לטיסה.
        אם כל כך לא מתאים לו הוא יכול לעזוב ולהיות טייס בחברה אחרת.
        מה זאת הבריונות הזאת?
        אני אמשיך להתנצל בפני הנוסעים על הנזק שהוא גורם.

  31. לא לטוס אל על. הם לא אמינים.אתם יכולים להיתקע בעולם הגדול ללא יכולת לטוס חזרה. הלקוחות לא מעניינים אותם. רק השכר של הטייסים. לא לטוס אלעל.

  32. כלומר כל עשרות אלפי הטייסים בעולם לא שווים כלום רק טייסי אל על?40 שנה אתה שובתים ולא מתביישים.לרחם עליכם.כמו שאמר לפני הרבה שנים טייס אלעל המשכורת של חודש הוא לא מצליח לגמור את השנה.

  33. ומי מתמודד עם הנוסעים ? האנשים הקטנים שעונים לכל טלפון שעובדים עד שזה פוגע בבריאות וגם אז מרוויחים בקושי את דמי הכיס שאתם נותנים לילדים. אז נכון למדתם המון להיות טייסים ומגיע לכם יותר. אבל אתם רומסים אותנו. שצריכים לענות לטלפונים הכועסים להתמודד בדלפקים ובטיסות. אנחנו קורסים ואתם מוסיפים לנו עוד עבודה קושי בהתמודדות נפשית בלתי אפשרית.

  34. אתם לא מעניינים נראה אותכם מוצאים עבודה בתנאים טובים יותר בחו"ל

  35. כמה בכינות-אתם מרוויחים עשרות אלפי שקלים בחודש-50 אלף-60 אלף-ומעזים להתבכיין-תתביישו

  36. נקרע לי הלב, כמה שקרים בכתבה אחת !!!
    טייסי אל על מרוויחים הכי הרבה בעולם ובוכים הכי הרבה בעולם ודורכים על כל מי שסובב אותם הכי הרבה בעולם .
    אומרים לא להיכנס להם לכיס אבל באותה נשימה נכנסים לכיס של העגורנים ושל עובדים בענפים אחרים .
    תתביישו לכם שבינתיים מי שמשמש לשר איגרוף זה הנוסעים שהיום כבר מגיעים בפחד לשדה ובדקה תשעים שהם כבר בתוך הדיוטי פרי, זורקים אותם מהדלת האחורית.

  37. מנוסים בתחת שלי, הדבר היחידים שהם ממש מנוסים בו זה לבכות ולדרוך על כל הסובבים אותם

  38. כל כך ברור שאתה טייס ממורמר שאף פעם לא יהיה שמח בחלקו , אז אולי יש לך משכורת גבוהה אבל כמות השונאים שצברתם לכם, איתה תלכו לישון כל לילה

  39. אתה פשוט מנסה לסייע השקרים, במקרה אני מקורב למספר טייסי ישראייר שלא מרוויחים כמו טייסי אל על ולא מקבלים את ההטבות שלהם ובכל זאת מתנהגים למופת ובכבוד ובזמן שהחלה הקורונה הם היו הראשונים להיכנס מתחת לאלונקה וויתרו מיוזמתם על מחצית השכר על מנת שהחברה תתקיים וגם הדיילים ישתכרו בכבוד

  40. אם השכר בחו"ל כל כך טוב, תעשו לכולנו במדינה טובה ותתפטרו!
    לכו תעבדו בחברות בחו"ל ואולי סוף סוף החברה תתחיל להבריא!
    אתם חזירים!! על מה אתם רוצים 250$ לשעה? אתם בסך הכל נהגי אוטובוס מעופפים!!! אפילו לא זה… נהג אוטובוס לא ישן בזמן העבודה… בזמן שכל עובדי החברה מרוויחים שכר מינימום! כולל נהגי משאיות!
    תעשו לנו טובה ותתפטרו ותפסיקו להחזיק את כל החברה מתחת למים.
    ברגע שאתם תלכו, ניתן יהיה להחזיר את השפיות לחברה

  41. הבעיה היא בשוק התעסוקה בארץ, כל הזמן רק לנצל ולהקריס את העובדים באומץ, כדי שקומץ בודדים יתעשרו על חשבונם. לצערינו העובדים הקטנים אין כוח לדנות, אבל משמיצים את מי שכן מנסה לשנות את התרבות כאן.

  42. אתם שם בעלי הכנפים,בבקשה אל תקלקלו לי ולחברי את תוכניות הקיץ!!!

  43. טייסי אלעל מעוניינים להביא את החברה לחדלות פרעון על מנת שהמדינה תלאים אותה ואז הם יוכלו לסחוט יותר

  44. בעבר עבדתי באלעל ואתם כל הזמן שובתים עושים מה שבא לכם בעוד ששאר עובדי החברה מספקים. שלא נדבר על העוול שנגרם ללקוחות, שגם ככה משלמים הרבה יותר בשביל לטוס עם אל על. לא טוב לכם, לכו לעבוד בחברת תעופה במקום אחר.
    כמה אפשר להתבכיין ולדרוש, כאשר ההיי לייט של החיים שלכם היה בגיל 20 כשקיבלתם רשיון טייס. צאו מהסרט ומהאגו המנופים שלכם… הרבה מאוד אנשים במדינתנו מסתדרים עם חצי/שליש מהמשכורת שלכם ולא משביתים את הענף בו הם עובדים. דיייייי

  45. לא יודע האם הטייסים צודקים, אבל מה בחברה הזו כן מתפקד ?
    מישהו ניסה לקבל תשובה או לקבל שירות בטלפון ?
    אי אפשר להשיג אותם, נראה שהמדיניות הפכה לזלזול בלקוחות וכל פעם מאשימים חלק אחר בחברה, כדי להעביר את זעם הציבור מהבעלים לעובדים.
    שום דבר לא מתפקד שם, הקדימו לי טיסה משעה 9 בערב ל9 בבוקר, אין עם מי לדבר, נאלצתי לבטל ולטוס עם חברה אחרת, לצערי אי אפשר לסמוך היום על אל על.

  46. על מה כל הרעש?
    הם סך הכל מבקשים ייצוג עצמאי
    הגיוני ש- 10% מאוכלוסיית העובדים שבתנאי שכר גבוהים משמעותית משאר אוכלוסיות החברה ייוצגו בנפרד משאר העובדים.
    מה הבעיה עם זה?

  47. מסר לעובדי אל על. אם זה היחס שהחברה שלכם נותנת לטייסים,כדאי שתפנימו עד כמה אין לכל יתר העובדים, שום משמעות בעיניה. אם היה לכם שכל וחזון הייתם חוברים לטייסים, מבקשים מהוועד שלהם לייצג גם אתכם, ולו הם היו נאותים לעשות כך, כולכם הייתם מרוויחים מהחוכמה מהכוח ומהאחדות. תחת זאת בחרתם להשתלח בטייסים, לכבס את הלכלוך בחוץ, לאבד את אמון הציבור. בינתיים מי שצוחק כל הדרך אל הבנק הם הבעלים הקודמים שהיה להם החלק המשמעותי ביותר במפלה הזאת, וכן כל המינויים הבכירים המגוחכים שבאו לעשות סיבוב על קופת החברה. וזהו.

  48. שימשיכו ככה בסוף אף אחד לא ירצה לטיס איתם, לא מספיק הם הכי יקרים אז גם זה?

  49. אני ממליץ בחום לכל הטסים לעבור לחברות אחרות שגם יעשקו אתכם פחות מאל על וגם יהיו ערבים לטיסה.

    1. בהסכם הטייסים של שנת 2018
      יש "טיסה לבנה" המשמעות היא עוד שעות נוספות לתשלום על עבודה בכאילו
      בממוצע כל טייס מקבל ככה עוד 12 שעות לפי 650 ש"ח לשעה
      חזירות לשמה
      איוולת מצד ההנהלה שהסכימה

  50. טייסי אל על הם חצופים ולא אמינים ומצידם שהחברה תגיע להפסדי ענק לא איכפת להם.
    הגיע הזמן לסגור את אלעל ובאמצעות הסובסידיה הממשלתית להקים חברת תעופה לאומית חדשה בישראל.

  51. כרגיל עם ישראל לא יודע שמפעילים אותו נגד האזרח.היום זה טייסי אל על אתמול מפעילי מנופים בנמל מחר זה פקידה בבנק.והכל דרך הקינאה בכיס.
    ההיסתדרות מזמן אינה שומרת על אף אחד ותרבות הייטק (אני שומע את המנטרות מבני)היא שהחברה תמיד צודקת וזכותה לפטרו באתראה של חודש.
    בזמנו המשק היה עומד כי היינו ערבים זה לזה וכל החלשים קיבלו את עוצמת ההסתדרות שהייתה,איך לא,וועד חברת החשמל אל על והנמלים.
    היות וההסתדרות ריקה מתוכן כבר זמן רב
    משסים את עם ישראל האחד נגד השני.
    בגדול טייס טס בעסקים כי זו ההתניה ,בצדק,של רשויות התעופה כי כדי שטיסה תוכל להיות יותר מ 8 שעות צריך עוד איש צוות במנוחה.מנוחה בשורה רגילה?אף אחד לא ירצה שטיים כזה ינחית לו את המטוס וזה החוק.משפחות טסות רק על בסיס מקום פנויי.
    הרבה חברות ניצלו את הקורונה להורדות שכר עובדים כשהמנכלים ממשיכים כרגיל.איפה ההסתדרות אחרי הקורונה?
    בארקיע הורידו 50 אחוז כל עוד החברה לא מגיעה לפעילות מסוימת שנמדדה בשעות טיסה לעובדים.מה עשתה ההנהלה שכרה מטוס עם עובדים זרים
    כדי לא להגיע לשעות.חחח ההסתדרות חתומה על החוזה.
    לכל עם ישראל תהיו ערבים זה לזה ותעברו להסתדרות הלאומית תראו כמה זה חשוב כשמישהו ינסה להכפיש אחיות רופאים חברי דן וכו.
    תטוסו איפה שאתם רוצים אני צורך תוצרת הארץ ומי שמעדיף חברה זרה כדאי שידע שבכל החברות יש תא טייס"זול' ז"א קצין ראשון שבקושי מביון בטיסה וקברניט וותיק כאשר הראשון מקבל שכר נמוך ומוכן לכך כי כך הוא צובר שעות טיסה וניסיון על חשבון….

  52. כן נשמה במקום ביקורת על מי שמנסה לעזור לך אולי תעזרי לעצמך.
    הייתי בזמנו בדיוני שכר תעופה בהסתדרות וההסתדרות הציעה לנו בשמחה את 4 האחוזים שהחברה הסכימה.לדברי איך זה ששכר נשחק במעל 50 אחוז ודיילות אפילו אינן מוגדרות אפילו בשכר מינימלי ומגבלות שעת תעסוקה נעניתי שלא יודעים איך הגענו לזה אבל חריג שחברה מוכנה לתת (4 אחוז) וזה יפה.
    עוד קצת הסטוריה .לפעמים יש דיילות שיודעות להלחם.היה ניסיון בעבר לצאת לשביתה בארקיע.באותו בוקר לקחו כל בן אדם שלחץ יד לדיילת העלו אותו על מטוס(היום אני מקווה שיפחדו לעשות זאת מחשש רת"א)שברו את השביתה ועד סוף היום פוטרו כל הגבריות ונשארו רק חסרי החוליות.כדי שמשהו יטפל במשכורתך ובמעמדך (שיגדיר את משרתך וזמן מירבי לעבודה)צריך עוצמה וזה לא בהסתדרות שאת כנראה סמוכה עליה

  53. מה שאני קראתי רשום שאתם מרוויחים 138 דולר לשעה במקום בחול שזה 250 300 דולר לפי חשבון פשוט 8 שעות עבודה ביום כפול 464 (138 דולר) כפול 22 ימי עבודה יוצא 81644 שח לחודש זה בלי נוספות וברוטו אחרי הורדות נשארתם אם 50 אלף שקל ואתם בוכים בושה יושב כל היום בפקקים נלחם על הכבישים רק אם אלכוהוליסטים שרוצים לעלות אם בירה פתוחה לקוחות מקללים ומקבל במקרה הטוב 10000 ביד לא מגיע להון עצמי לבית לא מתקדם במשינה הקשה הזאת ואתם מתלוננים תגידו תודה על מה שיש באים נקי חוזרים נקי לא חופרים לכם לקוחות למה לקח לך זמן כי היה פקקים בקיצור תהנו מימה שיש אל .עברו על החוק מגיע לכם לנוח אל תצאו יכולים לצאת צאו לא להתבכיין יש מצבים יותר קשים משלכם

  54. הטייבים הפכו בחיל אויר להיות ארוגנטים ואנוכיים. הנוסעים ממש לא מעניינים אותם ובטח שלא שאר עובדי אלעל שיושבים בהית בגלל החזירות שלהם. הכי הכי טוב לחכור צוותים מחול ולהמשיך לתת שרות

  55. אחרי תקופה קשה שספגה אל על בגלל הקורונה טייסיה לא למדו כלום .לא לעולם חוסן שלא יתעוררו מאוחר מדי כאשר גם אחרוני נוסעיה הנאמנים נוטשים אותה ואז יחפשו את עצמם.טייסים חזירים מנופחים מעצמם תאבי בצע

  56. אחרי תקופה קשה שספגה אל על בגלל הקורונה טייסיה לא למדו כלום .לא לעולם חוסן שלא יתעוררו מאוחר מדי כאשר גם אחרוני נוסעיה הנאמנים נוטשים אותה ואז יחפשו את עצמם.טייסים חזירים מנופחים מעצמם תאבי בצע

  57. ממש חוצפנים בושה וחרפה הכל נופל בסוף על הנוסעים תתבישו לכם טייסים .

  58. הגיע הזמן אחת ולתמיד להביא לקריסת של אל על עד שתקום חברה ישראלית חדשה שתתן שירות מינימלי לנוסעיה !!!

  59. פשוט- לא לטוס עם אל על.
    החברה הזו כבר מזמן אינה החברה הלאומית השרות קטסטרופלי המחירים בשמיים והטיסות במקרה הטוב יוצאות באיחור וחלקן לא יוצאות.
    הלקוחות לא מקבלים פתרונות ובטח לא פיצוי.
    מי צריך להתעסק עם חברה שכולה עגמת נפש ??

  60. אתם לא נורמלי! אני לא משווה את השכר שלי לאופא בארהב ואומרת למעסיק שלי תשווה לי… אני חיב בישראל יועסקת עלמידי מערכת הבריאות בישראל או על ידי מרפאה פרטית פה איזה מן חשיבה מטומטמת

  61. שלא תתפלאו שתישארו חברת תעופה ללא טסים… מה שעשיתם אתמול (19.03.2022) לי ולכל חברי לקבוצה שנותרנו בארץ עם הפסד כספי, זה לא ישכח ולא יסלח…. לא נהייה יותר הנוסעים המתמידים באל-על.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אשר מפר את תנאי השימוש לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.

התיירות חוזרת!

הרשמו למבזקי פספורטניוז וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם.