אא

טייסי אל על: ״אין בכוונתנו להפוך לשק החבטות לבעלי השליטה״ ומזהירים: ״בשבוע הבא ישנן עשרות טיסות שאינן מאויישות״

לאחר המכתב של מנכ״לית אל על, הטייסים משיבים ומכוונים חיצים גם לשאר מגזרי החברה ולהסתדרות: "שיפסיקו להיכנס לנו לתוך הכיס. אנחנו לא אחראים על תכנון לוח הטיסות, יש תרבות הסתדרותית המגינה על עובדי קרקע אלימים, מישהו לוחץ על החברה לא לתת לנו את זכות הייצוג"

טייסי אל על בקוקפיט של הדרימליינר. צילום: ספיר פרץ זילברמן טייסי אל על בקוקפיט של הדרימליינר. צילום: ספיר פרץ זילברמן
לאחר שהנהלת אל על האשימה אתמול את הטייסים בביטולי הטיסות וקראה להם לשבת מיידית עם החברה ולהפסיק לשבש את לוח הטיסות, מגיעה כעת התגובה של טייסי החברה. הטייסים זועמים על מה שקורה בחברה בכל הקשור להתנהלות מולם, ומכוונים חיצים גם לשאר מגזרי החברה ולהסתדרות. "מישהו לוחץ את החברה לא לאפשר לטייסים את זכות הייצוג שאנו מבקשים. מי גורם להם לא לעשות עם הטייסים את מה שעושים בכל מדינה? כל טייסי העולם בסדר, רק טייסי מדינת ישראל לא רציונאליים, מסוכנים, כוחניים, אבל מרווחים חצי מטייסי כל העולם. אומרים טייסי אל על. ״איזה תזה מדהימה - אנחנו מרוויחים חצי ממה שכל טייס ב-OCD מקבל, כ-138 דולר לשעה. לא תמצא טייס באירופה, צפון אמריקה, שמרוויח פחות מ-250 דולר לשעה על מטוס 787. בחברות כמו יונייטד איירליינס, דלתא איירליינס ואמריקן ארליינס זה 380 דולר לשעה". עוד אומרים הטייסים: "בחודש במאי 2021 פנה ועד הטייסים להנהלת החברה בבקשה להיערך להפעלת מטוסי ה-777 על פי הסכם העבודה. אך היא דחתה את הפעלת המטוסים ואת הכשרת הטייסים, כמו גם את הצורך להיכנס למשא ומתן ענייני ומקדם עימנו. בפועל, כבר למעלה משנה מרפה החברה ברגל גסה את ההסכם אותו כפתה יחד עם ההסתדרות על הטייסים, בעוד הטייסים מקיימים אותו בקפדנות. ביטולי הטיסות בימים האחרונים נובעים מתכנון שאפתני יתר על המידה של החברה, שאינו לוקח בחשבון את מגבלות חוקי הטייס והבטיחות, כמו השלכות מגפת הקורונה". עוד מוסיפים הטייסים :"טייסי אל על עובדים לפי הסכם, אנחנו לא אחראים לתכנון לוח הטיסות, לא אחראים לאיך החברה מתנהלת. יש משבר בעוד מקומות בחברה. בכל מיני גופים מבצעים, ארגוניים באל על. החברה האיצה לפעילות מלאה, ויש קשיים". הטייסים מזהירים כי: "בשבוע הבא ישנן עשרות טיסות שאינן מאויישות". עוד מוסיפים טייסי אל על: ״אנחנו מבקשים מהטייסים לעבוד, כמה שיכולים שיטוסו, הם מרוויחים כסף וטסים. מי שטס בבואינג 737 טסים על סף מגבלת החוק-יום אחרי יום, אחרי יום. ישנם כאלה שטסים פחות כי לא כל אחד בנוי לכך. אם 10% אינם טסים זה נופל על הטייסים האחרים. אחרי שטייס נוחת, יש לו מנוחה חוקית ומגבלות חוקיות. בסוף טייס יכול לטוס על מטוס אחד ולא על יותר במקביל. אנחנו תמיד באים למו"מ, השאלה מה רוצים להשיג בו. אם החברה רוצה עוד התייעלות ועוד וויתורים, אז זה לא מו"מ הוגן זה מו"מ במתק שפתיים. במו"מ האחרונים הציעו לנו תוספת זעומה ודרשו מאיתנו פי שניים ממה שהם מציעים. הם משחקים כאילו באנו לקראתכם. אנחנו מצידנו הבאנו פעמיים הצעה נגדית, אבל הנהלת אל על לא חזרה. אנחנו אף פעם לא אומרים לא. אם הם רוצים לשנות הסכם הבראה שכפו עלינו, אז יש לנו תנאים. מה הם רוצים שנוותר עוד?" עוד מציינים הטייסים: "אם הם לא יכולים להביא כסף במצב הנתון אז מה הם כן נותנים? מה רוצים מלבד דרישות שאנחנו רק נותנים ומוותרים? הם רק עושים לנו שיימינג, שיפסיקו להיות לנו בתוך הכיס ולציין כמה הטייס מרוויח. מדוע לא מתעסקים כמה רופאים ומנתח מרוויחים? אנחנו לא אומרים שצריך לעשות את זה, להיפך. ראיתם עוד מישהו שיושבים לו בתוך הכיס? אולי תעשו כתבה על רשות שדות התעופה תראו כמה מרוויח פקח לעומת הקברניט שמטיס את המטוס עם 300 נוסעים וכל האחריות עליו? כמה מרוויח עגורן בנמל שאבי אדרי מייצג וכמה קברניט של 787? הפכו אותנו לשק חבטות, אסור להרוויח בכבוד? אסור לנו להרוויח שכר שעתי הוגן ביחס למה שאחרים עושים? תביא כל הסכם של חברת תעופה אירופאית עם הטייסים שלה, תוריד 20%, ואנחנו טייסי אל על קונים אותו בעיניים עצומות.״ עוד טוענים הטייסים: ״אומרים שאנחנו לא זמינים לטלפון. אנחנו עובדים פי שתיים מכל טייס אחר בעולם, אבל צריכים להרוויח חצי. לאנשים לא כדאי לעבוד, חתכו את שכר הטייסים בחצי. הטייסים כבר לא בונים על הדבר הזה. הם זמינים לעבודות אחרות, עושים מילואים, האישה עובדת, יש בעיות ואילוצים. מה שהיה לפני הקורונה זו לא המציאות אחרי הקורונה". הטייסים מוסיפים ואומרים: "גם בשעות אלו, הטייסים עושים מעל ומעבר על מנת להוציא את לוח הטיסות שתוכנן ברשלנות על מנת למנוע פגיעה נוספת בקהל לקוחות החברה. אין בכוונתם של הטייסים להפוך כעת לשק חבטות של בעלי שליטה כוחניים, או של תרבות הסתדרותית המגינה על עובדי קרקע אלימים. אם החברה לא תשב ותסדיר איתנו את הדברים כדי שתהיה וודאות מה היא משלמת, איך היא מפעילה והטייסים יודעים שהם יכולים ויודעים לעמוד בכך המצב הזה לא ייפתר".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלטייסי אל על

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: